- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Množství kamionů, které se valí přes Rozvadov a Ústí na rozbitou D1 je omezeno pouze hospodářskou krizí. Pokud by dobře prosperovalo Maďarsko se Slovenskem , tak je fronta z Litoměřic až do Břeclavi 24 hodin denně. Jeden přetížený kamion s pískem přitom dálnici ničí více než 10000 osobních aut.
Německem celý podzim zmítá debata o celoročních známkách za účelem zpoplatnění cizinců. I tak v debatě zaznívají hlasy že se řešení nemůže vyplatit - všichni přeci platí daň z automobilu. Místní občané navíc mají cestu do práce dotovanou státem - přibližně 2,5 kč za km.
V České Republice chceme momentálně zatnout tipec těm, kteří denně za prací dojíždí. Třeba z Vyškova do Brna, či z Kolína směrem do Prahy. Přitom aktuální hledání ceny prováděné "vědecky" na vzorku 1000 občanů je pouze mazáním medu kolem úst.
Cena totiž může být pouze v následujících rozmezích:
Co to však znamená pro konkrétní destinace?
Pokud bude mýto ve výši evropských krajin, tak se asi venkované do města za prací vydávat tak snadno nebudou. Komu by se vyplatilo jet pracovat jako kadeřnice z Vlašimi, když jen cesta bude nově za 500 kč?
Pokud se teda hbitě výkonově nezamyslíme a nezačneme proti této blamáži protestovat, budeme mít každý brzy v autě krabičku. Jezdit s ní však moc nebudeme.
Reaguji na článek
http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv
Můj starý článek na toto téma:
PS: Článek vyžaduje schopnost násobit a dělit. Rubrika Ekonomika se i tak jeví jako vhodná.
Další články autora |