- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Typická sjezdovka - extra širokáTomas Vitek
Tratě vhodné pro vyznavače carvingu
Při výuce carvingového oblouku přijde moment, kdy vám učitel poradí:"a teď to musíš nechat jet, uvidíš, lyže sama zatočí!". Na to je však potřeba mít dostatečně širokou trať mírného sklonu směřující rovnoměrně do údolí. Právě takových je na Kreischbergu plno. A když říkám plno tak nejméně deset. Při pohledu do mapy snadno pohledem rozdělíme středisko do dvou rovin. A právě ta horní polovina skýtá nečekané šíře tratí právě toho sklonu, který je pro zdokonalení techniky řezaného oblouku nejvhodnější. Horní stanice páteřní šestikabiny končí ve výšce kolem 1600 metrů a dobré dvě třetiny zbylých sjezdovek se nalézají nad touto výškovou kótou. Hlavní výhodou horní poloviny střediska je poměrně nízká kapacita přepravních zařízení. Slovo nízká kapacita, je tím zaklínadlem, které poskytuje tu jedinečnost. Tím, že maximum osob, které se podaří během hodiny přepravit na vrchol střediska leží na hranici 7000, je najednou všude kolem vás spousta místa. To umožní se uvolnit a nechat lyže vyjet oblouk bez přerušení davem. Nadmořská výška a orientace k severovýchodu je příslibem pěkně tvrdých tratí i s blížícím se odpolednem.
Letošní oranžový přeliv
Jestliže předchozí odstavec vychvaloval pomalé vleky, nyní bych rád obrátil řeč k přepravním zařízením superrychlým. Letos byla postavena nová šestisedačková lanovka s oranžovým plexisklem. Ten dává lepší podbarvení okolním horám a navíc má umožnit se kochat svahy i za zhoršené viditelnosti. Prostě je oranžová. A pod sedačkou zbrusu nové sjezdová trať a opět veleširoká. Šedesátimetrové rozpětí hlavní trati pod touto lanovkou dává dostatek prostoru a navíc dále uvolní tratě na opačné straně areálu odkud se stáhnou pohodlí chtiví lyžaři.
Pěkně svižně do údolí, aneb černá pro tatínky
Závěrem bych se vrátil na začátek. Hlavní kabinová lanovka má převýšení kolem 800 metrů. Přímo pod kabinou se vine do údolí jediná skutečně černá trať areálu. I zde platí, že trať klesá pořád prakticky stejným sklonem s několika terénními zlomy. Obě nohy jsou celou dobu zatěžovány stejnoměrně tak jak klesá trať do údolí. V posledních tří stech výškových metrech se najednou celá trať rozšiřuje a dále dělí. Zde se nalézá slalomový svah a také dráha pro Skicross, kde již zvedl vítězně lyže i jeden čech. Celý spodní úsek je obsluhován samostatnou čtyřsedačkovou lanovkou, takže případné závody nebo jiné akce vůbec neinferují do provozu střediska nad ní. Hlavní černou trať doporučuji zdolávat hned po ránu. K odpoledni a v podvečer by mohl již provoz natolik, že by člověk nemusel docenit její kvality.
Maďaři a srovnání s okolními středisky závěrem
Vzhledem k poloze střediska jsou hlavními přespolními klienty střediska turisté z maďarska. Těch je možné ve středisku potkat více než dostatek a právě oni mají největší radost z širokých a relativně mírnějších tratí. Cena denního skipasu -34 euro- je mírně pod štýrským průměrem a odpovídá nabídce a délce širokých tratí s převýšením až 1250 metrů.
Hlavní výhodou střediska je nadmořská výška a šířka většiny tratí. V tomto je středisko výhodné pro rodinu s dětmi, protože odpadá starost o to, do kterého tromu dítě najede v dalším okamžiku. V porovnání s nejbližšími sousedy - Turrache Hohe a Bad Kleinkirchheim je toto hlavním pozitivem resortu.
Další články autora |
Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...