Webináře - dobrý sluha, špatný pán

Pojďme se podívat na zoubek fenoménu jménem webinář, který patří mezi plejádu dnešních info-produktů a příležitostí k podnikání. Co to vlastně je, k čemu a proč je to dobré a proč přeceňování významu vede k pomalému útlumu nejen samotného byznysu s webináři, ale i dalších byznysů založených jen a pouze na prezentaci přes tento nástroj.

Oč vlastně jde?
Webinář je vlastně seminář na internetu. Je to nástroj, kterým z pohodlí domova školíte a předáváte lidem informace s tím, že vy i oni mohou být kdekoliv na světě. Jediné co je potřeba: PC/notebook a adekvátní připojení k internetu.
Tento nástroj ideálně minimalizuje čas, náklady na cestování a prostory a je neuvěřitelně variabilní co se týče užití a samotného používání.
Právě pohodlnost a dostupnost informací je výhodou. Proces lze kdykoliv opakovat, nebo vytvořit záznam z vysílání, který může být k dispozici skutečně kdykoliv a komukoliv v jediném řádku.
Interaktivita celou věc dovádí k dokonalosti. Kdokoliv se může zvukem i obrazem připojit a komunikovat on-line pouze za cenu připojení. Diskuse/chat během "vysílání" je dosud nezmíněnou samozřejmostí.

Ovšem jak to tak už bývá, vše má své plusy a mínusy. A o tom je můj dnešní článek.

Nebudeme troškaři a zaměříme se na velké hráče v ČR v oblasti poskytování webinářů, jsou to: Talk Fusion, I wow we, Stiforp.
Vše jsou MLM systémy. Jejich vstup na český trh provázel obrovský boom. Skutečně ohromující poprask!
Produkty dobré, každý má své, ale prodejní model MLM se nechytil.Tyhle pecky měly právě teď vytvářet další české milionáře. A skutečnost? Máme rok 2014 a ticho po pěšině.

Současná úspěšnost těchto byznysů je menší než 0,09%. Míň než toto % zapojených lidí v každém z byznysů vydělává stabilně více než 2.000USD měsíčně. Posuzuji čistě byznys, produkty proklepnu o odstavec níž.
Jak se říká: "Kdo s čím zachází, tím taky schází!" Nakonec se ukázalo, že získávání nových uživatelů formou webinářů se stalo samotné firmě osudným. Brzy vysvětlím PROČ.

Webináře jako dobrý sluha
Pokud jakkoliv podnikáte a potřebujete komunikovat s týmem spolupracovníků, během chvilky "spojíte" různé pobočky či jednotlivce na volné noze, kteří pro vás plní dílčí úkoly. Webinář je přesně tou vhodnou alternativou, jak "obsloužit" a zkoordinovat tak rozdílné a velké množství osob v jednu chvíli na jednom universálním místě s možností aktivní komunikace či diskuze.
Zcela evidentní a neocenitelná je právě úspora času a s tím spojená úspora peněz vynaložených na cestování.

Školení v rámci firmy, ať mezinárodní či tuzemské, nebo osobního byznysu opět - šetří čas a náklady na dopravu všech zúčastněných.Ideální jako usnadňující doplněk pro klasické i internetové podnikání, kdy se vedení či manažeři potřebují zkontaktovat s větší skupinou osob nejen slovem, ale i obrazem.

Lze využít i pro osobní potřeby - komunikace s přáteli, rodinou, nebo "pravidelná setkávání" hobby skupin. Zkoušeli jste už číst poezii on-line? Nebo číst dětem pohádku, i když jste byli na služební cestě stovky kilometrů od své rodiny?

Jeden nástroj pro široké spektrum využití - skrz obory, vzdělání i užitek osobní či firemní.
Konečný verdikt: jako pomocník dávám palec nahoru. Za jedna!

 

Než začnu vyjmenovávat jednotlivé mínusy, neodpustím si krátké opáčko ze základů MLM:
Na čem je postaven MLM? Na duplicitě. Tzn. co dělám já, učím svůj tým. Můj tým dělá to, co dělám já. Učí co já učím.
Jak se vedou lidé v MLM? Osobním příkladem a motivací. Když neprezentujete a nemotivujete tým. Nemůžete uspět!
Nepřemýšlejte nad tím, tak to prostě je!!!

 

Webináře jako špatný pán
Při veřejném - volném webináři - nemáte přehled a jistotu, zda pozvaný účastník byl na celém webináři, nebo mu věnoval patřičnou pozornost a ani nelze dohledat zda byl následně správně kontaktován a proběhla další komunikace.

V průběhu prezentace může dojít k nedorozumění a posluchač si může špatně vyložit jednotlivá tvrzení a sledování předčasně ukončí. K následnému vysvětlení už nemusí dojít! Pokud ho prezentace nezaujala z jakéhokoliv důvodu, zmíněný nemá motiv brát telefony ani jinak komunikovat.

V mnoha případech lidé posílají a ukládají linky na prezentaci všude kam se dá. Není tak žádný přehled o tom, kdo a jak je nabídkou kontaktován. Podporuje se tím nekomunikativnost a potlačují se unikátní komunikační schopnosti jednotlivců.
Vytvoření zdánlivě velké sítě je postaveno na chatrných základech. Pravda je, že v začátcích se vždy připojí více lidí, ale "Práce kvapná, málo platná". Velká masa lidí není adekvátně schopna vedení - nemají zkušenosti a chybí lídři, kteří by tuto masu vedli.
Absence emocí doprovázející osobní setkání. Síla řeči těla, kterou můžete zahrnout do řešení obav a námitek. Setkání "face to face", která mé své ničím nenahraditelné kouzlo. Je to jako bych se zeptal na rozdíl: jaké máte pocity při sledování sportovního přenosu a jaké ze stadionu při živém utkání?
Na jednu registraci je daleko větší počet oslovených, než při osobních schůzkách. Neprobíhá selekce, výběr. A opět jde - nečekaně - o emoce.
Systém není efektivně duplikovatelný. Lidé sice posílají a sdílejí odkazy na prezentaci, ale sami nemají dostatek informací a hlavně zkušeností a tak lidem ve svém týmu nejdou správným příkladem. A následek? Z krátkodobého hlediska se dají vydělat slušné peníze, z dlouhodobého totální propadák. Takhle se nefunguje efektivně!

Než ukončím tuto kritiku, nabídnu ještě pár otázek k zamyšlení a snad uvědomění

V kolika společnostech, kde se pořádaly pouze webináře, jste byli zaregistrováni a kolik z nich dnes slaví velký úspěch? Kolik znáte úspěšných lídrů, kteří posílají lidi pouze na webinář a sami osobně neprezentují, zda-li vůbec prezentují?

 

Na závěr jedna BIG TRUE, kterou neúspěšní stále zamlčují a právě proto, je tak málo lidí úspěšných.

MLM je jedna z nejtěžších prací na světě!

Existuje jedna přímá úměrnost. Nebude se Vám to líbit: čím jednodušší jsou na začátku podmínky - jak je jejich jednoduchost prezentována -, tím kratší je doba setrvání ve společnosti.
Řekne-li Vám ještě někdo někdy: "Stačí posílat lidi na webináře!", že se o ně postará ten "někdo", kdo tam prezentuje a ukazuje něco, co byste měli umět vy, tak se (s)prostě mýlí. Prezentér často navíc netuší, kdo se za všemi těmi jmény a přezdívkami skrývá a těžko může pokrýt otázky mlčícího davu.

Pokud věříte, že webinář stačí k budování byznysu, tak přeji upřímnou soustrast Vašemu sponzorovi.

Nebude to trvat dlouho a sami zjistíte jaká je realita.
Nezdar, bude následovat váš skon.

 

Mějte se, a i když možná není do smíchu, smějte se milí čtenáři

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tomáš Řezníček | úterý 25.2.2014 10:58 | karma článku: 10,28 | přečteno: 785x
  • Další články autora

Tomáš Řezníček

Telefonní iluzionista

25.11.2015 v 0:00 | Karma: 7,95

Tomáš Řezníček

Swiss Golden

7.11.2014 v 22:55 | Karma: 12,51

Tomáš Řezníček

Pavučiny na zadku?

16.7.2014 v 8:51 | Karma: 4,90