Brown Gold academy

Hola hola, kritika volá. Dnes se mrkneme na zoubek jedné společnosti, co se zabývá oblíbeným nápojem a to kávou. Na první pohled se to zdá jako revoluční projekt dostupný pro každého, ale první dojem rozhodně nemusí být ten správný.

V této společnosti jde o prodej kávy.

Každý má svou internetovou stránku (back office), kde si nakoupí kávu a vidí strukturu svého týmu. Káva stojí kolem 350 Kč za 250g. Reobjednávky nemám povinné, nicméně jakmile toužím po provizi, nákup musím uskutečnit. Pošlu lidem link (vlastní unikátní odkaz), tím se dozví veškeré informace a mohou se bezplatně registrovat, aby jejich oko ohodnotilo přidanou hodnotu byznysu. Poté si, pro dokončení registrace, objednám kávu dle nabídky a hurá cestou na Olymp MLM.

Ne tak zhurta, ještě nám chybí základní informace o odměňovacím plánu. Jedná se o 6.úrovňový systém (unilevel), kdy šířka není omezena, což neplatí o hloubce, která se zastavila na již zmiňované úrovni 6.

Teď mám ingredience a pojďme to spolu uvařit, co nám z toho vznikne.

 

Společnost ohodnotím dle jednotlivých kritérií: produkt, systém, vzdělání, společnost.

Produkt: Jedná se o několik druhů kávy, které mají značku Brown Gold. Myslím, že káva patří mezi ty lepší, ale její hodnota není tak velká. Kámen úrazu vidím v distribuci. Káva má horní hranici a není zde prostor, aby se káva prodávala dál a tím si nemůžu vydělat, aniž bych měl v týmu velkou skupinu lidí. Velká skupina lidí, která nesežene nové členy, přestane tuto kávu kupovat, protože v ní nevidí přidanou hodnotu jako v produktu a neví, proč by si jí měli kupovat i nadále. To je zásadní problém.

Firma, která neprodává produkty koncovým zákazníkům... (zamyslete se nad tím sami, kolik znáte takových firem, aby byly úspěšné).

 

Systém: Provize máte 20 Kč za každého člena, který zakoupí kávu, a to až do 6.úrovně. Provizi vnímám tak malou, že aktivní spolupráci a zaučení lidí, vnímám jako nereálné. Jako tichého zabijáka vnímám omezenou úroveň. Musíte stále registrovat do první linie. V úspěšných MLM právě jdete do hloubky a hledáte členy, kterým dáte vzdělaní. Jakmile je člověk na 6.úrovni, nemáte motiv lidem pomáhat. Velikost provize a systém vidím jako nestabilní, o čemž se mnoho členů už přesvědčilo.

 

Vzdělání: V této firmě vzdělání nehledejte. Veškeré věci jsou v kompetenci nadšenců, co projektu věří. Komunikace s firmou funguje max. přes e-mail a to ne vždy ideálně. Na stránkách se jeví výraz Academy, z čehož vzniká mylný dojem učení se č získávání vědomostí. Jediné, co jsem se dozvěděl v e-mailu bylo to, že mám vkládat inzeráty kamkoliv to půjde a ať vezmu útokem čekárny a nástěnky.

Možná takto vytvoříte strukturu, ale chatrnou a bez vazeb.

Já vnímám MLM jako referenční marketing a to je hlavně o budování vztahů. Neznám firmu, která by vybudovala osobnosti na základě e-mailů a letáků.

 

Společnost: Na stránkách tvrdí, že si během 6 týdnů vydělám kolem 80 tisíc, což je asi 4000 platících lidí do 6.úrovně. V tuto chvíli firma eviduje přes 12.000 lidí. Max. 1 člověk z 1000 má příjem cca kolem 10 tisíc. Což máte 0,1% šanci, že to dokážete. A to se vážně vyplatí.... nebo ne?

 

Závěr: Provize malá, produkt nelze neprodávat dál, omezený systém, bez vzdělání, většina lidí to vnímá, že to zkusí a má jiné projekty, a toto je jako doplněk. Jakmile se objeví něco jiného, tento projekt zařadí do sekce "dále se již aktivně nevěnovat".

 

A co si myslíte Vy? Ochutnali jste kávu?

Vyděláváte pravidelně po šesti týdnech vylepování plakátů a spamování všemožných inzerentních webů? 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tomáš Řezníček | čtvrtek 8.8.2013 13:19 | karma článku: 12,87 | přečteno: 1981x
  • Další články autora

Tomáš Řezníček

Telefonní iluzionista

25.11.2015 v 0:00 | Karma: 7,95

Tomáš Řezníček

Swiss Golden

7.11.2014 v 22:55 | Karma: 12,51

Tomáš Řezníček

Pavučiny na zadku?

16.7.2014 v 8:51 | Karma: 4,90