Počet TV stanic se zvyšuje. Lidé ale začínají pohrdat vysíláním!

Válka tří hlavních českých televizních stanic pokračuje nejen ve zpravodajství, seriálovém boji, ale i v počtu vlastních stanic! Kanály skupiny TV Nova soupeří s programy TV Prima i s veřejnoprávní ČT.

X+Diváci televizí utíkají na internet

Občas je televizní plánovaní k smíchu. Všude běží „intelektuální seriály“, že si říkám, proč má televize dva programy, když na jednom běží třetí série a na jiném čtvrtá řada stejného seriálu. Špatné naformátování, nebo snad záměr!? Seriály většinou slouží jen jako výplň reklamních bloků. Rozdíl mezi komerčním sektorem a veřejnoprávním je jenom právě v četnosti reklam.

Specializace programů: Dobrý směr. Jen se nesmí přehánět

Je jasné, že počet televizních programů se někdy bude muset zastavit. Sledovanost televizních stanic bude postupem let pravděpodobně stagnovat, nebo ještě udělá velké vrásky šéfům, když začne strmě padat dolů. Sledovanost se rozmělňuje do stále nových kanálů. Česká televize chce po ČT 1, ČT 2, ČT 4 a ČT 24 i specializovaný dětský program. Specializace veřejnoprávních programů je skvělá věc. Jen si myslím, že by neměl stejný program běžet zároveň na dvou stanicích. To je občasný problém ČT 1 a ČT 24.

Prima má stanice Prima Family, Prima Love, Prima Cool a chystá ještě další program. Skupina stanic kolem TV NOVA je také početná: Tv Nova, Nova Cinema, Nova Sport, MTV, Fanda. Profilace soukromých stanic je také skvělý nápad na prodej reklamy pro specializované cílové skupiny, akorát by se program také neměl dublovat.

Ostatní stanice už jen paběrkují. Nejviditelnější je zřejmě TV Barrandov, o které se dost často mluví, že hledá strategického vlastníka. Pak je na televizním trhu řada regionálních nebo specializovaných televizí, které jsou šířeny pozemním digitálním signálem, satelitem nebo kabelovkou. Jde o české mutace zahraničních stanic, tak i o stovky cizojazyčných programů.

Televize si hrají na sledovanost. Lidé si televize domů ale už vůbec nepořizují!

Všichni, kdo nakouknou pod pokličku televizního zpravodajství, jsou trochu postiženi. Žijí si ve vlastním světě a ostatní jim je trochu vzdálenější stejně jako jiní lidé ve svých oborech. Jinak se na svět lze dívat zevnitř média, jinak mimo. Svět televize není středem planety!

V poslední době si sice lidé kupují druhou třetí televizi, ale na druhé straně celá řada lidí televizi vůbec nevlastní. Vycházím z vlastní zkušenosti několika známých a kamarádů mnohdy i vysokoškoláků, kterým televizor nechybí.

Důvodů proč tak dělají je řada. Je to jednak neochota internetové generace absorbovat informace z televize, raději se dívají na webové zpravodajství, nebo sledují Facebook, Twitter, Youtube… Potenciální diváci jsou také zhnusení politickým děním. Sledovanost televizí samozřejmě narušují nejen internetové weby, ale i radiové stanice, časopisy, tak i knihy.

Jsme jednoduše v informačním věku, kdy se může hovořit o „informační cenzuře“, tedy o tom, že kvůli velkému množství dat se nedostanou k potenciálním příjemcům, protože se jednoduše ztratí na cestě od vysílatele k příjemci. Televize by člověka neměla otročit, ale divák by si měl vybírat a ne jen zmateně přepínat, aby tím vyplnil čas.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tomáš Ouředník | neděle 2.9.2012 19:08 | karma článku: 26,76 | přečteno: 3013x