Diskuse
Spalovák nebo elektrika?
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
M46i14c15h49a91l 93K66a55n36d92a
Ono též dost záleží na účelu, ke kterému chcete vůz používat.
Ve firmě máme vozidla, která jsou využívána pouze pro přepravu materiálu a polotovarů mezi několika provozy v rámci jednoho města. Pro tento účel elektromobil nemá chybu.
Naproti tomu od svého vozu očekávám, že mě v rozumném čase odveze do skiareálu do Alp a nazpátek. Proto mám 2.0 TDI s dojezdem cca 1400km, který tento úkol hravě zvládne bez tankování. S elektromobilem bych větší část dovolené strávil na cestě.
M73a78r23t33i11n 29R51a66k80o94u69š
Pokud by byl cenový rozdíl mezi elektro a benzínovým autem pouhých 400 000 tak prvních 150 000 km jede auto se spalovacím motorem zdarma. Protože tolik km se za 400 000 Kč ujede.
A47n94t98o61n20í88n 60K66o28u68n63o64v49s90k31ý
Když si koupím 15 dkg vlašáku a 2 rohlíky, které zkonzumuji, tak peníze, které jsem za to zaplatil už nikdy neuvidím.
Ale u auta to neplatí. To to totiž nějakou hodnotu stále má. Jde jen o to jakou.
Je dražší Ferrari, koupené za 5 milionů, které za 3 roky prodáte za 4,5 milionu, nebo BMW za 1,5 milionu, které po 3 letech prodáte za 750 tisíc? Náklady z titulu vlastnictví jsou jasně vyšší u BMW.
A to váš blog nepostihuje - jak ohromné ztráty z titulu vlastnictví jsou spojeny s elektromobily.
Pokud za Audi Q8 e-tron dostanu po 3 letech a 28 tisících najetých kilometrů o 1,4 milionu míň, než kolik mě stálo jeho pořízení, mohl jsem po 3 roky jezdit taxíkem a vyšlo by mě to skoro na polovinu...
Nebo si srovnejte ceny Enyaqu po 3 letech a srovnejte je s cenou 3 roky starého Kodiaqu s dieselovým motorem.
Pokud budete jezdit 3 roky s Kodiaqem, tak ve srovnání s Enyaqem jezdíte zadarmo...
T95o71m11á10š 53K25u36č83e14r70a
Porovnával jsem oba typy automobilů z technického hlediska, ne z hlediska nákladů. A hlavně chci s autem jezdit, ne kseftovat.
M34a47r76e76k 57R71ů17ž18i67č81k55a
Do těch provozních nákladů jste zapoměl započítat průměrný odpis baterie, která stárne, ztrácí hodnotu a stojí nová v nejlepším případě statisíce. Dále čas jsou peníze, takže jízda na dovolenou s mnohahodinovými přestávkami na dobíjení a zajížďky k nejbližší nabíjecí stanici taky dost stojí.
L58u95m33í67r 91V26i36t29h53a
Baterie stárne překvapivě pomalu. Vím z vlastní zkušenosti. Mám na PHEV baterii 5 let starou, najeto 110 000 km, dojez stále v garantovaném limitu 45 - 53 km na 1 nabití.
Nová skutečně stojí statisíce. Má 10 modulů, nový stál loni v květnu 48 000 Kč, letos v červenci už 26 000 Kč. Lze očekávat, že až mě začne trápit malý dojezd, bude stát nová baterie zhruba stejně jako jeden modul před rokem. Ale v té době bude auto daleko přes 10 let staré, ta investice už možní bude na někom jiném.
Jízda na dovolenou s mnohahodinovými přestávkami je nesmysl. Podél hlavních tahů jsou nabíječky u každé pumpy, lze tam nabíjet v řádech desítek minut.
Tvrdíte, že čas jsou peníze. Zkuste si spočítat, kolik času ztratíte nabíjením po cestě do Chorvatska a zpátky (kam taky jinam na dovolenou autem, na delší vzdálenosti už se létá). 2 hodiny tam a dvě zpátky? Kolik času strávíte odpočinkem při cestě? nedáte si ani kafe u pumpy? Ani řízek na odpočívadle?
Pro mě osobně stojí tento argument na hliněných nohou.
J15a15n 71P27r20a21ž94á90k
Asi lze předpokládat, že v dlouhodobém horizontu půjde cena elektroaut postupně dolů, bude se zvyšovat dojezd a snižovat doba nabíjení. Je tu však jeden problém, dnes řeším obrovské množství nezlikvidovatelných odpadních plastů. Od příští generace se bude řešit obrovské množství nezlikvidovatelných použitých baterií od elektroaut. Myslí na tohle vůbec někdo z těch, kteří elektromobilitu prosazují?
T85o51m82á89š 69K95u56č55e81r19a
Stejná baterka je v každém mobilu.
L74u38m52í27r 30V20i93t76h86a
Je to míněno vážně, nebo je to legrace?
J79a13r42o30s50l56a14v 66B12u46š49e71k
Fridex do ostřikovačů - ten článek je apríl.
V44l71a37s97t38i59m41i87l 98K76r21a19u16s
Ano, pro elektroauta je třeba dotvořit infrastrukturu. Nikde se ale příliš neřeší, nakolik naroste spotřeba elektřiny, až bude elektroaut hodně. Jakým způsobem navýšíme výrobu elektřinu? Aby to nezůstalo jako dnes, kdy výfuky elektroaut tvoří převážně komíny uhelných elektráren.
T89o10m87á84š 60K32u42č33e25r86a
Atomové elektrárny, co jiného. Třeba na to časem přijdou i v Německu.
J52i30ř41í 42K65i39n53d19l
Spalovák je ekologičtější než elektrika.
P42a47v40e66l 25D28v90o60ř62á88k
Dobývání ropy, její transport a zpracování jste zahrnul? Včetně havárií ropných tankerů atd.?
J86o12s91e33f 23P89r66o13c77h26á84z26k38a
Konečně trochu osvěty. Ten masový a hloupý odpor k elektroautům se začíná hroutit. Příští rok bude možná přelomový, protože na trh má přijít několik cenově dostupných modelů .
A21n56t49o55n17í27n 97K32o69u32n11o76v68s30k32ý
Měl byste pro jistotu uvádět že se jedná o vtip.
Jinak by to někdo mohl brát vážně a nevšimnout si, že pravý opak je pravda - hroutí se trh s elektromobily.
- Počet článků 77
- Celková karma 14,89
- Průměrná čtenost 734x