Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JB

Fridex do ostřikovačů?

Suchá rozvodovka?

800 V architektura sítě E

Tepelné čerpadlo pro management topení/chlazení posádky a akumulátor.

Vykonova elektronika pro řízení motoru

Váha o 30 až 40 vyšší

Servis (kteréj Lojza se bude pouštět do opravy něčeho kde je 800 V

Sečteno: udělejte si o IQ autora obrázek sami

P. S. Elektroauta jsou super. Kdy vidím svého mastodonta vidím dinosaura. Ale natankuji. Ujedu 1100 km bez nabíjení schopno aobedvani atd

0 0
možnosti
DC

D60a74v98i59d 71C82e82c31h

18. 8. 2024 19:06

Vtipe vylez!

Baterka ma cca 320 Wh/ kg energetickej hustoty a benzin cez 1 kWh/ kg.

Tam je / minimalne 1 / pes zakopany.

0 0
možnosti
Foto

Akorát že se musí taky vejít do motoru a tam to záleží na kubature válců, u elektřiny na průřezu drátu.

0 0
možnosti
Foto

Nějak jsme zapomněli na hybridy. Jedno řešení využívá dobíjení malé baterie a superkondenzátory benzinovým motorem, který pracuje v optimálním režimu, kdežto tažnou sílu zajišťuje elektromotor, který pracuje s velkou účinností.

0 0
možnosti
Foto

Do toho jsem sr nepoustel z důvodu v podstatě přechodového typu.

0 0
možnosti
Foto

Dobývání ropy, její transport a zpracování jste zahrnul? Včetně havárií ropných tankerů atd.?

0 0
možnosti
AK

Když si koupím 15 dkg vlašáku a 2 rohlíky, které zkonzumuji, tak peníze, které jsem za to zaplatil už nikdy neuvidím.

Ale u auta to neplatí. To to totiž nějakou hodnotu stále má. Jde jen o to jakou.

Je dražší Ferrari, koupené za 5 milionů, které za 3 roky prodáte za 4,5 milionu, nebo BMW za 1,5 milionu, které po 3 letech prodáte za 750 tisíc? Náklady z titulu vlastnictví jsou jasně vyšší u BMW.

A to váš blog nepostihuje - jak ohromné ztráty z titulu vlastnictví jsou spojeny s elektromobily.

Pokud za Audi Q8 e-tron dostanu po 3 letech a 28 tisících najetých kilometrů o 1,4 milionu míň, než kolik mě stálo jeho pořízení, mohl jsem po 3 roky jezdit taxíkem a vyšlo by mě to skoro na polovinu...

Nebo si srovnejte ceny Enyaqu po 3 letech a srovnejte je s cenou 3 roky starého Kodiaqu s dieselovým motorem.

Pokud budete jezdit 3 roky s Kodiaqem, tak ve srovnání s Enyaqem jezdíte zadarmo...

3 1
možnosti
Foto

Porovnával jsem oba typy automobilů z technického hlediska, ne z hlediska nákladů. A hlavně chci s autem jezdit, ne kseftovat.

0 2
možnosti
MR

Pokud by byl cenový rozdíl mezi elektro a benzínovým autem pouhých 400 000 tak prvních 150 000 km jede auto se spalovacím motorem zdarma. Protože tolik km se za 400 000 Kč ujede.

3 0
možnosti
MR

Do těch provozních nákladů jste zapoměl započítat průměrný odpis baterie, která stárne, ztrácí hodnotu a stojí nová v nejlepším případě statisíce. Dále čas jsou peníze, takže jízda na dovolenou s mnohahodinovými přestávkami na dobíjení a zajížďky k nejbližší nabíjecí stanici taky dost stojí.

3 1
možnosti
LV

Baterie stárne překvapivě pomalu. Vím z vlastní zkušenosti. Mám na PHEV baterii 5 let starou, najeto 110 000 km, dojez stále v garantovaném limitu 45 - 53 km na 1 nabití.

Nová skutečně stojí statisíce. Má 10 modulů, nový stál loni v květnu 48 000 Kč, letos v červenci už 26 000 Kč. Lze očekávat, že až mě začne trápit malý dojezd, bude stát nová baterie zhruba stejně jako jeden modul před rokem. Ale v té době bude auto daleko přes 10 let staré, ta investice už možní bude na někom jiném.

Jízda na dovolenou s mnohahodinovými přestávkami je nesmysl. Podél hlavních tahů jsou nabíječky u každé pumpy, lze tam nabíjet v řádech desítek minut.

Tvrdíte, že čas jsou peníze. Zkuste si spočítat, kolik času ztratíte nabíjením po cestě do Chorvatska a zpátky (kam taky jinam na dovolenou autem, na delší vzdálenosti už se létá). 2 hodiny tam a dvě zpátky? Kolik času strávíte odpočinkem při cestě? nedáte si ani kafe u pumpy? Ani řízek na odpočívadle?

Pro mě osobně stojí tento argument na hliněných nohou.

1 0
možnosti
Foto

Vážení, nezapomínejte na vodík. Např. Toyota Mirai, dnes už překonaná.

0 0
možnosti
IS

Vodík je horší skleníkový plyn než CO2, špatně se skladuje, draze se vyrábí, má nízkou účinost. Vodíkový palivový článek vyrábějící elektřinu je slepá cesta zejména vzhledem k účinnosti. To už radši ty baterie.

0 0
možnosti
IS

Ta cena elektřiny při nabíjení rychlonabíječkou bude podstatně vyšší. Plus daňové zatížení z důvodu výpadku spotřební daně.

0 0
možnosti
LV

To máte pravdu. Proto bude elektrifikovaný automobil (BEV, PHEV) užitečný hlavně těm, kteří mají přístup k dostatečnému dobíjecímu výkonu, hlavně doma. Statisticky je to cca 1/2 populace, máme-li se bavit o ČR. A dostatečný dobíjecí výkon, abyste BEV nabil přes noc, je alespoň 10 kW, což předpokládá jistič alespoň 3x25 A. Pokud máte 1x25 A, pak tam bez problémů přes noc nabijete PHEV, který má využitelnou kapacitu okolo 10 kWh, BEV budete nabíjet podstatně déle, třeba celý den.

0 0
možnosti
MK

Ono též dost záleží na účelu, ke kterému chcete vůz používat.

Ve firmě máme vozidla, která jsou využívána pouze pro přepravu materiálu a polotovarů mezi několika provozy v rámci jednoho města. Pro tento účel elektromobil nemá chybu.

Naproti tomu od svého vozu očekávám, že mě v rozumném čase odveze do skiareálu do Alp a nazpátek. Proto mám 2.0 TDI s dojezdem cca 1400km, který tento úkol hravě zvládne bez tankování. S elektromobilem bych větší část dovolené strávil na cestě.

7 0
možnosti
  • Počet článků 86
  • Celková karma 5,95
  • Průměrná čtenost 720x
Vystudovaný ekonom střední školy s praxí ve výrobní sféře.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.