Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

MK

Ono též dost záleží na účelu, ke kterému chcete vůz používat.

Ve firmě máme vozidla, která jsou využívána pouze pro přepravu materiálu a polotovarů mezi několika provozy v rámci jednoho města. Pro tento účel elektromobil nemá chybu.

Naproti tomu od svého vozu očekávám, že mě v rozumném čase odveze do skiareálu do Alp a nazpátek. Proto mám 2.0 TDI s dojezdem cca 1400km, který tento úkol hravě zvládne bez tankování. S elektromobilem bych větší část dovolené strávil na cestě.

MR

Pokud by byl cenový rozdíl mezi elektro a benzínovým autem pouhých 400 000 tak prvních 150 000 km jede auto se spalovacím motorem zdarma. Protože tolik km se za 400 000 Kč ujede.

AK

Když si koupím 15 dkg vlašáku a 2 rohlíky, které zkonzumuji, tak peníze, které jsem za to zaplatil už nikdy neuvidím.

Ale u auta to neplatí. To to totiž nějakou hodnotu stále má. Jde jen o to jakou.

Je dražší Ferrari, koupené za 5 milionů, které za 3 roky prodáte za 4,5 milionu, nebo BMW za 1,5 milionu, které po 3 letech prodáte za 750 tisíc? Náklady z titulu vlastnictví jsou jasně vyšší u BMW.

A to váš blog nepostihuje - jak ohromné ztráty z titulu vlastnictví jsou spojeny s elektromobily.

Pokud za Audi Q8 e-tron dostanu po 3 letech a 28 tisících najetých kilometrů o 1,4 milionu míň, než kolik mě stálo jeho pořízení, mohl jsem po 3 roky jezdit taxíkem a vyšlo by mě to skoro na polovinu...

Nebo si srovnejte ceny Enyaqu po 3 letech a srovnejte je s cenou 3 roky starého Kodiaqu s dieselovým motorem.

Pokud budete jezdit 3 roky s Kodiaqem, tak ve srovnání s Enyaqem jezdíte zadarmo...

Foto

Porovnával jsem oba typy automobilů z technického hlediska, ne z hlediska nákladů. A hlavně chci s autem jezdit, ne kseftovat.

MR

Do těch provozních nákladů jste zapoměl započítat průměrný odpis baterie, která stárne, ztrácí hodnotu a stojí nová v nejlepším případě statisíce. Dále čas jsou peníze, takže jízda na dovolenou s mnohahodinovými přestávkami na dobíjení a zajížďky k nejbližší nabíjecí stanici taky dost stojí.

LV

Baterie stárne překvapivě pomalu. Vím z vlastní zkušenosti. Mám na PHEV baterii 5 let starou, najeto 110 000 km, dojez stále v garantovaném limitu 45 - 53 km na 1 nabití.

Nová skutečně stojí statisíce. Má 10 modulů, nový stál loni v květnu 48 000 Kč, letos v červenci už 26 000 Kč. Lze očekávat, že až mě začne trápit malý dojezd, bude stát nová baterie zhruba stejně jako jeden modul před rokem. Ale v té době bude auto daleko přes 10 let staré, ta investice už možní bude na někom jiném.

Jízda na dovolenou s mnohahodinovými přestávkami je nesmysl. Podél hlavních tahů jsou nabíječky u každé pumpy, lze tam nabíjet v řádech desítek minut.

Tvrdíte, že čas jsou peníze. Zkuste si spočítat, kolik času ztratíte nabíjením po cestě do Chorvatska a zpátky (kam taky jinam na dovolenou autem, na delší vzdálenosti už se létá). 2 hodiny tam a dvě zpátky? Kolik času strávíte odpočinkem při cestě? nedáte si ani kafe u pumpy? Ani řízek na odpočívadle?

Pro mě osobně stojí tento argument na hliněných nohou.

Foto

Asi lze předpokládat, že v dlouhodobém horizontu půjde cena elektroaut postupně dolů, bude se zvyšovat dojezd a snižovat doba nabíjení. Je tu však jeden problém, dnes řeším obrovské množství nezlikvidovatelných odpadních plastů. Od příští generace se bude řešit obrovské množství nezlikvidovatelných použitých baterií od elektroaut. Myslí na tohle vůbec někdo z těch, kteří elektromobilitu prosazují?

Foto

Ano, pro elektroauta je třeba dotvořit infrastrukturu. Nikde se ale příliš neřeší, nakolik naroste spotřeba elektřiny, až bude elektroaut hodně. Jakým způsobem navýšíme výrobu elektřinu? Aby to nezůstalo jako dnes, kdy výfuky elektroaut tvoří převážně komíny uhelných elektráren.

Foto

Atomové elektrárny, co jiného. Třeba na to časem přijdou i v Německu.

Foto

Dobývání ropy, její transport a zpracování jste zahrnul? Včetně havárií ropných tankerů atd.?

JP

Konečně trochu osvěty. Ten masový a hloupý odpor k elektroautům se začíná hroutit. Příští rok bude možná přelomový, protože na trh má přijít několik cenově dostupných modelů .

AK

Měl byste pro jistotu uvádět že se jedná o vtip.

Jinak by to někdo mohl brát vážně a nevšimnout si, že pravý opak je pravda - hroutí se trh s elektromobily.

  • Počet článků 77
  • Celková karma 14,89
  • Průměrná čtenost 734x
Vystudovaný ekonom střední školy s praxí ve výrobní sféře.

Seznam rubrik