- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
teď jsem jel přes městečko Hulín, kudy jde hlavní tah na Olomouc a vede přímým směrem přes Hulín. Tato silnice se nekříží s žádnou jinou důležitou silnicí. Přesto z nepochopitelných důvodů na tomto tahu postravili dva(!) kruhové objezdy vzdálené od sebe několik set metrů, a to uvnitř obce. Výsledkem je, že se tvoří kolony, protože kruhové objezdy brzdí průjezd obcí.
se za poslednich dvacet let zrusila drtiva vetsina kruhovych objezdu! Proc, protoze kruhovy objezd je zarukou bouracek a vubec nezarucuje nejakou bezpecnost!
Zjistilo se, ze je to nesmysl a tak se zacali rusit a co jsem se docetl, tak si to dopravni policiste nemuzou vynachvalit, bouracky se jim snizili o vic jak sedesat procent!
zejména apel na dopracování odbočování z vnitřního pruhu a možnost využití vnějšího jen za účelem odbočení na nejbližším sjezdu považuji za něco, čemu by se měli naši "dopravní experti" věnovat. Takový kruhový objezd je pak úplně jiná křižovatka, než většina našich víceproudých kruháků, kde všichni jezdí vnějškem, protože se z vnitřku nedostanou k odbočení. A co teprve kruháky tří a čtyřproudé .
Ty jsou celkem pohoda. Kdo je zna, tak to srihne primo do stredu a ma vyhrano. Ven se dostane uz kdykoliv. Dulezity je dostat se na nej
, nebudují se proto, aby pomáhaly dopravě, nýbrž proto, aby si stavitelé a ti, kdož jim zakázku zadali, vydělali. Proto také nadpoloviční většina kruhových objezdů dopravu spíše brzdí, místo toho, aby ji zrychlovala. O bezpečnosti platí zhruba totéž, řada kruhových objezdů zavinila nehody, které se na těch místech nikdy předtím nestávaly.
Kdyz je kruhac dobre udelany, tak ma svuj nesporny prinos ke zrychleni dopravy, ale tech chyb na nasich kruhacich je prilis moc.
patri ale vyplisnit mnohe ridice, kteri i kdyz maji jednoznacne ze sve leve strany volno, tak inteligentne zastavi, rozhlednou se na vsechny svetove strany a misto toho, aby za stejny casovy usek projelo 10 vozidel, tak projede jen jedno. Pak se tvori u kruhacu zbytecne fronty zejmena v dopravnich spickach.
Samozřejmě že zastavují. Furt jim totiž někdo cpe do hlavy že pomalu=bezpečně. Pak se najdou lidi schopný zastavit i v připojovacím pruhu dálnice hezky na konci.
Velkým problémem na kruhových objezdech v ČR je skutečnost, že přes ně neumějí řidiči jezdit. Přechody pro chodce před objezdy se vyskutují i ve velmi rozvinutých zemích, ale po kruhových objezdech nikdo nejede více než 30 km/h a vyšší rychlost ani není povolena. Vnější kruh je skutečně určen těm, kteří okamžitě odbočují. V ČR se ale často z vnitřního kruhu nedá vymotat, protože všichni jezdí příliš rychle a nikdo nikoho nepustí. Kvůli neukázněnosti a omezeným schopnostem nemyslících řidičů pak kruhové objezdy postrádají na významu. Co velmi schází, je dopravní značka včas upozorňující řidiče, že se blíží ke kruhovému objezdu. Postavit ji pár metrů před objezd je nefunkční. Pokud člověk není místní, může být velmi dezorientován, ocitne-li se bez výstrahy najednou na kruhovém objezdu.
..to pravidlo první, jako pravidlo:
Přechod pro chodce je většinou umístěn tak, že povinná
přednost chodci blokuje veškerý provoz na kruhovém objezdu. V takovém
případě se zvyšuje možnost kolizí víc než u běžné křižovatky.
ostatně, na Google Earth: 57 07 40 14 07 36
Mne zase zaujala možnost tvorby drobného kruhového objezdu, v Anglii zcela běžnou, u nás sem jí dosud neviděl. Jde o to, že kruhový objezd je naznačen pouze na silnici vyvýšeninou a barvou (čili třeba autobusy nebo nákladní vozy mohou přejíždět jedním kolem po středu - šetří místo a tudíž může být kruhový objezd vytvořen i na místech kam by se v Čechách běžný, klasický "velký" kruhový objezd nevešel...
Lahůdkou ovšem je speciální kruhový objezd na Slovensku u Popradu, ten je totiž překřížen silnicí a je zde změněná přednost v jízdě
Ještě bych doplnil o budování kruhových objezdů s malým poloměrem, na kterém má jakýkoliv kamion problém vůbec tento objezd v případěpotřeby objet dokola. Viz například Brno-Bystrc 49°13'20.24"S 16°31'18.60"V