- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nová auta jsou značně lepší, s větší užitnou hodnotou a levnější. Zato nekřesťansky zdražily opravy a náhradní díly. Na Olcitu a Favoritu jsem si udělal všechno sám. Zejména Olcit mne vycvičil. Pomalu každých 1000 km se něco většího podělalo. Dokonce mám ještě na chlupě jeřábek - ruku na vytahování motoru, který jsem si vyrobil a dosáhl zručnosti, že jsem motor z Olcitu vytáhl, rozebral a opravil během krátké doby. Favorit zdaleka tak nezlobil, bylo to pár maličkostí. Dnes na Renaultu mám problém cokoliv vyměnit. Ne že by snad měl poruchy. Na chalupě se mi dostalo mezi brzdovou destičku kousek železa. Jekot byl příšerný. Stačilo vyndat destičku, želízko by vypadlo a dát destičku zpět. Ukázalo se, že je to velmi obtížné. Šrouby, které držely třmen jsou imbusové pětihranové. Takový klíč se neprodává. Klíč jsem si nakonec vyrobil a opět problém. Šrouby byly proti uvolnění zajištěny lepidlem v závitech. K opravě nových aut potřebujete řadu specielního nářadí. Tak musíte do servisu chtěj nechtěj téměř s každou hloupostí.
Já myslím, že je to právě naopak. Auta směřují k uniformované dokonalosti. A tím ztrácejí charakter. Dokonalé auto nemá charakter, duši. Takové auto je nuda. Ale přesně tím směrem (zdaleka nejen, ale o tom by se daly napsat dlouhá povídání) automobilový průmysl bohužel směřuje.
Víte, je to složité! Výrobci přišli na to, když budou dělat výborná auta, která přežijí věky, nebudou mít pro koho vyrábět. Já patřím mezi lidi, kteří nemusí mít poslední model, ale hlavně musí to být levné a dobré. Mám už třetího Peugeota, od 205 diesla jsem se dostal ke 405-ce turbodiesel ! 280 000 km, nemá chybu. Je to kočár, karoserie bez známky koroze a to u mně auto někdy nahrazuje traktor. Navštívil jsem známého karosáře, učeň tam dělal nové prahy na 406. Prostě.....přestala se dělat antikorozní úprava, výroba a návazný prodej musí běžet! Není to jen u aut. Co si koupíte, většinou je tam zabudováno nějaké "kurvítko" které po záruce odejde a kdo s tím půjde do opravy? Nepůjde, koupí si nové !
Dokonalé auto nikdy nebude ze dvou důvodů:
Jednak podle Parkinsonových zákovů každa nová verze sice odstraní dvě staré chyby, ale tři nové vyrobí.
Ale hlavně není v zájmu žádného výrobce vyrábět něco moc kvalitního, přišel by o prodej, podřezal by si pod sebou větev. Jejich cílem jsou výrobky na jedno použití...
chtěl jsem napsat, že jedno z nejlepších je VW transportér T4 a taky Škoda Octavia 1