Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pamětník vlastních blbostí

26. 11. 2010 16:57
Re:

Úředníci finačního úřadu, živnostenského úřadu mají dohlížet na to aby řemeslník neprováděl práci bez dokladu. To je jejich "job". Ne jenom kontrolovat jestli doklady zaúčtoval správně.

A drogy, prostituce. Policie se má zabývat čím? Jenom špatným parkováním, měřením rychlosti?

0 0
možnosti

Primak

26. 11. 2010 17:06
Re: Re:

Sice nechápu význam tohoto argumentu ale FU nekontroluje zaúčtování ale daňovou uznatelnost nákladů a výnosů. Od kontroly účetnictví je auditor.

A policie - samozřejmě že má více povinností.

Akorát opravdu nechápu, co jste chtělc svým příspěvkem říci.

Tomáš Balvín

0 0
možnosti

medvěd brtník

26. 11. 2010 16:41
Poznámka k "mladým a talentovaným" ve státní správě

Bohužel se setkávám s mladými úředníky, resp. úřednicemi ve státní správě a na obecních úřadech. Je to katastrofa, protože nejen že neumí mluvit (pro ty mladší - komunikovat) s občany, ale neumí ani tu úředničinu. Úřednická práce většinou nepotřebuje nějaký zvláštní talent, za to znalost postupu a ochotu se o tuto znalost podělit s občany. Mladí úředníci bohužel neumí ani jedno ani druhé. Pro státní správu by měli být vybírání lidé podle docela jiných kritérií, než je mládí a talent.

0 0
možnosti

Primak

26. 11. 2010 16:45
Re: Poznámka k "mladým a talentovaným" ve státní správě

jeslti to nebude tím, že mladí zjistili , že budou muset čkat 20 let, než bude brát stejně jako to teta od vedle, které si za týden práce upletla svetr a vůbec se neobtěžovala jí nějak proškolit.

Není to jen o nových mlůadých lidech ale o přístupu k nim, ale to jsme u jiného tématu.

Pak je nutno přiznat, že to že je někdo mladý, neznamená že je talentovaný a nutně i lepší než starý a zkušený úředník. Nelze to paušalizovat, ale současní tarfiní systém to právě paušalizuje- Odsloužená láte= jsi prostě lepší a dostaneš více peněz, i když deláš méně.

Tomáš Balvín

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:54
reakce na odstavec 3.2.

ceska republika ma ctvrtou nejnizsi korporatni dan ze vsech zemi EU... nizsi ma uz jen bulharsko, irsko, rumunsko a lotyssko... zajimavosti je, ze irsko, rumunsko a lotyssko uz byly nuceny zadat o pomoc EU a MMF, aby nezbankrotovaly Rv;-D

0 0
možnosti

pavel 99

26. 11. 2010 16:02
Re: reakce na odstavec 3.2.

kde máte Kypr?:-P

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:50
reakce na odstavec 3.1.

zalezi, jak se progresivni zdaneni nastavi... posledni navrh CSSD byl spise kosmeticky a byla to jen provokace VV, ktere mely progresivni zdaneni ve svem programu... pokud by se zavedlo standardni progresivni zdaneni, tak ministr janota spocital, ze by to delalo 5 miliard... jinak uspora na skrtech platu neni 10 miliard, ale pouhych 7 miliard, protoze zbyla castka se statu vrati na danich z prijmu, socialnim a zdravotnim Rv;-D

0 0
možnosti

Primak

26. 11. 2010 16:17
Re: reakce na odstavec 3.1.

5 mld. Jak to pan ministr Janota spočítal, jen číslo, které ukazuje cca o kolik poklesl výběr daně z příjmů fyzických osob díky rovné dani. Jenže na rovné dani ušetřili i lidé s nízkými příjmy. POkud nechcete zvedat daně i jim, pak se budete muset smířt s částkou 1,6 mld. Kč.

Zapomínáte, že je nutné těch 11 mld. profinancovat alespoň krátkodobě. Máte pravdu že efekt SZP a daně není zahrnut.

TB

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:46
reakce na odstavec 2.3.

otazkou je, jestli skrty ve mzdach nezpusovi vetsi skody (mensi spotreba, vyssi nezamestnanost) nez vyssi dluh Rv;-D

0 0
možnosti

G3000

26. 11. 2010 16:41
Re: reakce na odstavec 2.3.

Vřele Vám doporučuji přečíst knihu Henry Hazlitta: Ekonomie v jedné lekci. Pak už nebudete psát to, co píšete. Speciálně kapitola č.9 - Rozpuštění vojska a úředníků.

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:44
reakce na odstavec 2.2.

na verejnych zakazkach lze ty penize usetrit jen diky tomu, ze nebudou predrazne, coz by opet nezpusobily tebou zminene problemy... jen dodam, ze na verejnych zakazkach se rocne utrati 700 miliard, cili usetrit tam 10 by nemel byt problem Rv;-D

0 0
možnosti

Stará kára

26. 11. 2010 15:51
Re: reakce na odstavec 2.2.

Kam myslíte, že jdou peníze z údajně předražených zakázek?  Ty nejdou na trh?

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:42
reakce na odstavec 2.1.

pokud bude zvysena napriklad korporatni dan ci zdaneni bohati, tak nedojde ke snizeni kupni sily... pokud se danova zatez zvysi rozumne, tak tebou popsany jev nenastane Rv;-D

0 0
možnosti

Stará kára

26. 11. 2010 15:51
Re: reakce na odstavec 2.1.

Co se děje s penězi "bohatých"  - podle vás? Máte dojem, že se neobjeví na trhu?

Co se děje se ziskem korporací - podle vás?  Máte doje, že si peníze schovávají korporace do štrozoku?

O kolik chcete zvednout korporální daň a kolik to - podle vás - vynese?

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:39
reakce na odstavec 1.4.

je to prave naopak, protoze tarifni platy davaji mladym jistotu do budoucna... krasne je to videt na prikladu mladych lekaru, kteri maji nastupni plat 18 000 a pokud nebudou mit zakonem danou perspektivu, ze za 20 let budou mit zakladni mzdu 40 000, tak odejdou do zahranici jako se to deje nyni Rv;-D

0 0
možnosti

Primak

26. 11. 2010 15:59
Re: reakce na odstavec 1.4.

A já blb Vám na to reaguju. Ujistěte mne že je to ironie....

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:37
reakce na odstavec 1.3.

rozdil je v tom, ze v soukromem sef/majitel rozdeluje zamestnancum sve penize, kdezto ve statni sef rozdeluje statni penize... jinak receno, sef ma vyplatit 100 000 na odmenach, coz muze udelat stylem, ze naoko da jednomu podrizenemu 100 000 s tim, ze on mu 60 000 vrati... tohle se v soukromem nemuze stat Rv;-D

0 0
možnosti

Primak

26. 11. 2010 15:58
Re: reakce na odstavec 1.3.

Opět platí věta z článku ...může v obou případech. každý systíém je zneužitelný, ale je otázkou správného nastavení kontroly aby nebyl. O tom jak je zneužíván současný jdou vyprávět legendy. A pokud vidíte ve vztahu podřízený šéf korupci, tak Vás lituji.

Tomáš Balvín

0 0
možnosti

madqwert [EU]

26. 11. 2010 15:35
reakce na odstavec 1.2.

nemas pravdu, pokud zamestnanec bude vice zavisly na sefovi, pak je to jednoznacne prokorupcni... myslis, ze ten zamestnanec pujde proti sefovi, ktery bere uplatky? asi ne... resenim jsou proto tarifni mzdy a zakon o statni sprave, ktery povede k odpolitizovani a jasnemu kariernimu radu statniho urednika... je velkou zahadou, proc pravice zakon o statni sprave odmita Rv;-D

0 0
možnosti

Stará kára

26. 11. 2010 15:41
Re: reakce na odstavec 1.2.

Tarifní mzda:  blb s 30 roky praxe bere víc, než výkonný pracovník s "pouhými" pěti či šesti roky praxe.

Tarifní rozpětí a prémiování jsme zažili již za socializmu. Tedy ve státních organizacích (až na výjimky vše). Netvrdím, že občas nebylo osobní hodnocení či mimořádná odměna účelové. Ale v rozhodující většině se jednalo o reálné hodnocení pracovníků. Netuším, proč by tomu mělo být jinak.

Spíš jsem přesvědčen, že ti slabší a slabí se bojí o jistotu tarifu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 145
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2489x
Jsem profesí ekonom, analytik a investiční manažer.

Jsem ale především člověk, kterého zajímá dění kolem něj a není mu lhostejné, co se bude dít dále. 

Aktuálně se podílím na vzniku nové poltické strany PRO (Právo Respekt Odbornost) jako její ekonomický expert.

Seznam rubrik