- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rovněž "razantní" vyhození ředitele Brunclíka je mi podezřelé. Prý "kladl miny". Z vlastní zkušenosti vím, jak je těžké novému managorovi přecitlivělému na vlastní důležitost předložit zprávu. Jak odhadnout co už si nastudoval (pokud se o to vůbec pokusil) a co může považovat za podraz, když je to pro odborníky všeobecně známá věc.
Neobhajuji Brunclíka, jen se mi nelíbí způsob vyhazovu. Myslím, že tím Bárta sice dosáhne toho, že všichni budou držet hubu a krok, ale bude dostávat sterilní informace, které se budou líbit a je otázka jestli bude ministerstvo výkonnější. Ono asi vládnout bouchačům je přece jen něco jiného.
Mám z jednání pana ministra stejný pocit jako autor článku - hurá efektní akce bez systémového přístupu. Tím se ale neliší od mnoha současných "jupí" manažerů. Pár jsem ještě zažil před odchodem do důchodu. První na co se vrhli byly mzdy techniků a doplatky jako cesťáky ap., přestože celkem tvořily v nákladech cca 8% a perfektní a rychlý servis byl podstatnou součástí dobré pověsti firmy a umožňoval vyšší ceny produktu. Perfektní systémový tah je přiložit pravítko na žebříček podle platů, sjet až k platu, který "manažer" považuje za přiměřený, a všichni nahoru dostanou padáka ( z úst očitého svědka). To by ještě pan ministr mohl uplatnit.
I to zamezení přístupu vybraných lobbistů.... Nikterak "kmotry" neobhajuji, ale to zavání efektní diskriminací. Proč nemají zákaz vstupu všichni a vytváří se černá listina? Výzva pro nové správné šíbry, aby se přihlásili?
ten byl daleko "chytřejší a schopnější" než ten hnusný Bárta, ten nedělal takováhle okázalá gasta a za krátký čas měl vyděláno na těch maržích na hranici bankrotu u té své "bývalé" stavební firmy stamiliony.
A ten Bendl a Slamečka ti byli také velice "moudří" ministři, to ostatně prokazují i ti nakoupení medvídci s těma krásnýma šálečkami.
Kdoví jestli autor tohohle blogu napsal něco takovéhohle ostrého o neschopnosti i o těchle předchůdcích
V té době autor neměl založen blog :-)
Jinak by napsal.
Ale žertem bych ho nenazval. Pominu-li, že pan Bárta není první na světě, kdo s tímto návrhem přišel, je bezesporné, že má logiku.
Pokuta totiž není odpustek (pak by cena měla být pro každého stejná). Pokuta je trest. A trest musí bolet, aby splnil svoji úlohu. Je bezesporné, že pokuta není stejným trestem v případě absulutně stejné výše ale jen v případě stejné výše relativní (úměrné k majetku). Jistě by takové řešení neslo spoustu problémů - ale řešit je za naše zdraví a životy snad stojí. A ohroženy jsou především životy a zdraví naše, našich dětí a vnuků.
Já souhlasím, že si před zákonem jsme rovni. Je otázkou, zda ta rovnost je ve stejné výši pokuty a nebo v zajištění stejné intenzity tlaku (výši pokuty) na dodržování zákonů. Zejména když zákonodárci i úředníci účinně bojkotují alternativu: body a odebrání ŘP.
V9m že je to doskutabilní..bohužel ale neexistuje spravedlivé řešení..každý systém založený na nějakém parametru bude nespravedlivý.
"Tím, že nezadal audit dostal sám sebe do situace, že musí některé stavby zastavit." Kdyby zadal audit, tak by stavby nemusel zastavovat? Co by z tohoto pohledu audit přinesl? Jaké by měl zadání?? Měl by říct, o kolik jsou stavby předraženy? No, a co z toho? Na základě vašeho auditu nikdo smlouvu nepřepíše. Takže k čemu by posloužily peníze, vydané za audit? Přemýšlíte někdy?
Naopak..audit by ukázal předražení a bylo by poměrně jednoduché přimět firmy k uzavření dodatku. Děje se to běžně. Jak si myslíte že se pan Bárta zaví předražených zalévačů..kteří mají samozřejmě také uzavřenou smlouvu?
Dopravní stavby se financují z fondu dopravní infrastruktury - tedy mimo rozpočet. (Jeden z mnoha efektů opoziční smlouvy soudruhů Klause a Zemana.)
Částka 71 mld. Kč obsahuje i příspěvek do fondu dopravní infrastruktury ve výši 55 mld. Kč. Vím a je to započítáno.
Tomáš Balvín
Zacnete treba tady: http://cs.autolexicon.net/articles/brzdna-draha Jizdni vlastnosti auta hraji mnohem mensi roli nez ridic. Pokud nekdo prekracuje maximalni rychlost tak je rozdil mezi skodovkou a audinou nevyznamny - tedy krome pasivni bezpecnosti jejich ridice. S rostouci rychlosti roste reakcni draha i brzdna draha. Kvalita auta ma vliv pouze na tu brzdnou a to jeste spise v jednotkach procent. To se na celkove brzdne draze projevi rozdilem nekolika metru z nekolika desitek. Takze tvrdit ze muzete jezdit rychleji nez ostatni jen proto ze mate o neco lepsi auto je proste blbost.
je zajímavé, že nic z toho co zde píšete není uvedeno na tom odkazu, který používáte jako argument. Nikde tam není srovnání vlastní brzdné dráhy jednotlivých značek a to ještě ke všemu se zohledněním stáří.
Mimo jiné..přesně tento styl výpočtu jsem už zde v diskuzi uvedl. Takže prosím nepoučujte vy mne! Nebo jinak..rád se přiučím..když je čemu. U Vás zatím nebylo čemu.
proč řešíš to, co nedokážeš pochopit ? Děkujme, že ten Bárta se dostal k vedení ministerstva, protože ten jak je vidět - na rozdíl od tebe, je schopný ten nepořádek ( způsobený předchozími stranami ) omezit a snížit celkový deficit. Ty jen blbě kecáš - prostě jsi jen takový kavárenský ODS tlachal.
Výborně..snížil ho o 0,14% ze svého rozpočtu. Skvělé..to jistě ten deficit vylepší.
Popravdě vím, že bych to uměl mnohem líp. a znám skutečně hodně lidí, kteří to dokáží lépe...ale to by si je stát musel zaplatit.
Takhle holt dělají pro ty, kteří jim za to adekvátně zaplatí.
Není to spíš tak, že jako správný manager jako první sáhnu tam kde je něco možné rychle ovlivnit a ne tam kde již jsou podepsané smlouvy a můžu si jen trhat vlasy nebo nadávat na předchůdce jak to zmršili? Popřípadě dlouze hledat právní kličky jak ze smluv vycouvat s možností dlouhých spůrů a arbitráží???
A nejde spíš o to pohlídat si nová výběrová řízení a pokusit se tak i tlačit na zlevnění stávajících staveb?
Na závěr - pokuta má vychovávat a ne být likvidační nebo k smíchu. Takže % z příjmu bych viděl jako lepší než směšně malou či likvidačně velkou pokutu....
Vy jste mne nepochopil..myšlenka je to krásná ale nereálné..ať příjem, majetek či cena auta. Vše bude nespravedlivé a diskriminační. Jak chcete posuzova tpříjem u podnikatelů či živnostníků...příjen vám doloží pouze zaměstanec...A co třeba taková manželka či milenka milionáře řítíčící se v audi q7 po dálncic 200 km/hod..která je bez příjmů.Přijmy 0Kč budou znamenat pokutu 0 Kč. Coo nezaměstananí? Taky nebudou platit pokutu?
S tím o té rychlé reakci - máte samozřejmě pravdu...já taky nikde netvrdím, že neměl být audit provozních výdajů. Jen říkám žře chytil pár mřenek v rybníku plném kaprů a štik.
A´t platí všichni stejné pokuty. Např. každý 10% z příjmů. Nebo 10% z ceny vozidla.
U služebních si může řidič dohodnout se zaměstnavatelem, že chce služební Velorex.
Nespravedlivé je, že mám stejné tělo jako ostatní, ale jeho zdravotní pojištění platím mnohem vyšší.
10% prijmu? A co nezamestnani nebo ti s neprokazatelnym prijmem? Budou to mit gratis?
-
10% z ceny vozidla? Proc by mel nekdo, kdo jezdi drazsim a tudiz zpravidla o nekolik trid bezpecnejsim autem, platit vyssi pokutu, nez jinej, kterej se dopustil tehoz, ale cmoudi starou rezatou stodvacitkou?