Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jaj

22. 9. 2010 8:36
Vyhazovy

Rovněž "razantní" vyhození ředitele Brunclíka  je mi podezřelé. Prý "kladl miny". Z vlastní zkušenosti vím, jak je těžké novému managorovi přecitlivělému na vlastní důležitost předložit zprávu. Jak odhadnout co už si nastudoval (pokud se o to vůbec pokusil) a co může považovat za podraz, když je to pro odborníky všeobecně známá věc.

Neobhajuji Brunclíka, jen se mi nelíbí způsob vyhazovu. Myslím, že tím Bárta sice dosáhne toho, že všichni budou držet hubu a krok, ale bude dostávat sterilní informace, které se budou líbit a je otázka jestli bude ministerstvo výkonnější. Ono asi vládnout bouchačům je přece jen něco jiného.

0 0
možnosti
J

jaj

22. 9. 2010 8:14
Souhlas

Mám z jednání pana ministra stejný pocit jako autor článku - hurá efektní akce bez systémového přístupu. Tím se ale neliší od  mnoha současných "jupí" manažerů. Pár jsem ještě zažil před odchodem do důchodu. První na co se vrhli byly mzdy techniků a doplatky jako cesťáky ap., přestože celkem tvořily v nákladech cca 8% a perfektní a rychlý servis byl podstatnou součástí dobré pověsti firmy a umožňoval vyšší ceny produktu. Perfektní systémový tah je přiložit pravítko na žebříček podle platů, sjet až k platu, který "manažer" považuje za přiměřený, a všichni nahoru dostanou padáka ( z úst očitého svědka). To by ještě pan ministr mohl uplatnit.

I to zamezení přístupu vybraných lobbistů.... Nikterak "kmotry" neobhajuji, ale to zavání efektní diskriminací. Proč nemají zákaz vstupu všichni a vytváří se černá listina? Výzva pro nové správné šíbry, aby se přihlásili?

0 0
možnosti
H

hlava222

1. 9. 2010 15:19
No je pravda že takový Řebříček

ten byl daleko "chytřejší a schopnější" než ten hnusný Bárta, ten nedělal takováhle okázalá gasta a za krátký čas měl vyděláno na těch maržích na hranici bankrotu u té své "bývalé" stavební firmy stamiliony.

A ten Bendl a Slamečka ti byli také  velice "moudří" ministři, to ostatně prokazují i ti nakoupení medvídci s těma krásnýma šálečkami.

Kdoví jestli autor tohohle blogu napsal něco takovéhohle ostrého o neschopnosti i o těchle předchůdcích8-o?

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 15:31
Re: No je pravda že takový Řebříček

V té době autor neměl založen blog :-)

Jinak by napsal.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

1. 9. 2010 15:14
Návrh na proměnnou pokutu je jistě diskutabilní

Ale žertem bych ho nenazval. Pominu-li, že pan Bárta není první na světě, kdo s tímto návrhem přišel, je bezesporné, že má logiku.

Pokuta totiž není odpustek (pak by cena měla být pro každého stejná). Pokuta je trest. A trest musí bolet, aby splnil svoji úlohu. Je bezesporné, že pokuta není stejným trestem v případě absulutně stejné výše ale jen v případě stejné výše relativní (úměrné k majetku).  Jistě by takové řešení neslo spoustu problémů - ale řešit je za naše zdraví a životy snad stojí.  A ohroženy jsou především životy a zdraví naše, našich dětí a vnuků.

Já souhlasím, že si před zákonem jsme rovni. Je otázkou, zda ta rovnost je ve stejné výši pokuty a nebo v zajištění stejné intenzity tlaku (výši pokuty) na dodržování zákonů. Zejména když zákonodárci i úředníci účinně bojkotují alternativu: body a odebrání ŘP.

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 15:30
Re: Návrh na proměnnou pokutu je jistě diskutabilní

V9m že je to doskutabilní..bohužel ale neexistuje spravedlivé řešení..každý systém založený na nějakém parametru bude nespravedlivý.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

1. 9. 2010 15:04
Co je za nesmyslné tvrzení:

"Tím, že nezadal audit dostal sám sebe do situace, že musí některé stavby zastavit."  Kdyby zadal audit, tak by stavby nemusel zastavovat? Co by z tohoto pohledu audit přinesl? Jaké by měl zadání??  Měl by říct, o kolik jsou stavby předraženy? No, a co z toho? Na základě vašeho auditu nikdo smlouvu nepřepíše.  Takže k čemu by posloužily peníze, vydané za audit?  Přemýšlíte někdy?

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 15:28
Re: Co je za nesmyslné tvrzení:

Naopak..audit by ukázal předražení a bylo by poměrně jednoduché přimět firmy k uzavření dodatku. Děje se to běžně. Jak si myslíte že se pan Bárta zaví předražených zalévačů..kteří mají samozřejmě také uzavřenou smlouvu?

0 0
možnosti
VH

Stará kára

1. 9. 2010 14:57
Nevím, jestli víte to základní

Dopravní stavby se financují z fondu dopravní infrastruktury - tedy mimo rozpočet. (Jeden z mnoha efektů opoziční smlouvy soudruhů Klause a Zemana.)

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 15:27
Re: Nevím, jestli víte to základní

Částka 71 mld. Kč obsahuje i příspěvek do fondu dopravní infrastruktury ve výši 55 mld. Kč. Vím a je to započítáno.

Tomáš Balvín

0 0
možnosti
ML

marlow

1. 9. 2010 14:34
Nepoucujte, ucte se

Zacnete treba tady: http://cs.autolexicon.net/articles/brzdna-draha   Jizdni vlastnosti auta hraji mnohem mensi roli nez ridic. Pokud nekdo prekracuje maximalni rychlost tak je rozdil mezi skodovkou a audinou nevyznamny - tedy krome pasivni bezpecnosti jejich ridice. S rostouci rychlosti roste reakcni draha i brzdna draha. Kvalita auta ma vliv pouze na tu brzdnou a to jeste spise v jednotkach procent. To se na celkove brzdne draze projevi rozdilem nekolika metru z nekolika desitek. Takze tvrdit ze muzete jezdit rychleji nez ostatni jen proto ze mate o neco lepsi auto je proste blbost. Rv

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 14:40
Re: Nepoucujte, ucte se

je zajímavé, že nic z toho co zde píšete není uvedeno na tom odkazu, který používáte jako argument. Nikde tam není srovnání vlastní brzdné dráhy jednotlivých značek a to ještě ke všemu se zohledněním stáří.

Mimo jiné..přesně tento styl výpočtu jsem už zde v diskuzi uvedl. Takže prosím nepoučujte vy mne! Nebo jinak..rád se přiučím..když je čemu. U  Vás zatím nebylo čemu.

0 0
možnosti
ZK

SID09

1. 9. 2010 13:40
Balvíne, Balvíne

proč řešíš to, co nedokážeš pochopit ? Děkujme, že ten Bárta se dostal k vedení ministerstva, protože ten jak je vidět - na rozdíl od tebe, je schopný ten nepořádek ( způsobený předchozími stranami )  omezit  a snížit  celkový deficit. Ty jen blbě kecáš - prostě jsi jen takový kavárenský ODS tlachal.!!!!;-D

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 13:51
Re: Balvíne, Balvíne

Výborně..snížil ho o 0,14% ze svého rozpočtu. Skvělé..to jistě ten deficit vylepší.

Popravdě vím, že bych to uměl mnohem líp. a znám skutečně hodně lidí, kteří to dokáží lépe...ale to by si je stát musel zaplatit.

Takhle holt dělají pro ty, kteří jim za to adekvátně zaplatí.

0 0
možnosti
A

Alergik71

1. 9. 2010 12:51
???

Není to spíš tak, že jako správný manager jako první sáhnu tam kde je něco možné rychle ovlivnit a ne tam kde již jsou podepsané smlouvy a můžu si jen trhat vlasy nebo nadávat na předchůdce jak to zmršili? Popřípadě dlouze hledat právní kličky jak ze smluv vycouvat s možností dlouhých spůrů a arbitráží???

A nejde spíš o to pohlídat si nová výběrová řízení a pokusit se tak i tlačit na zlevnění stávajících staveb?

Na závěr - pokuta má vychovávat a ne být likvidační nebo k smíchu. Takže % z příjmu bych viděl jako lepší než směšně malou či likvidačně velkou pokutu....

0 0
možnosti
TB

Primak

1. 9. 2010 12:56
Re: ???

Vy jste mne nepochopil..myšlenka je to krásná ale nereálné..ať příjem, majetek či cena auta. Vše bude nespravedlivé a diskriminační. Jak chcete posuzova tpříjem u podnikatelů či živnostníků...příjen vám doloží pouze zaměstanec...A co třeba  taková manželka či milenka milionáře  řítíčící se v audi q7 po dálncic 200 km/hod..která je bez příjmů.Přijmy 0Kč budou znamenat pokutu 0 Kč. Coo nezaměstananí? Taky nebudou platit pokutu?

S tím o té rychlé reakci - máte samozřejmě pravdu...já taky nikde netvrdím, že neměl být audit provozních výdajů. Jen říkám žře chytil pár mřenek v rybníku plném kaprů a štik.

0 0
možnosti
B

BorekzBrna

1. 9. 2010 12:49
Spravedlnost pro všechny.

A´t platí všichni stejné pokuty. Např. každý 10% z příjmů. Nebo 10% z ceny vozidla.

U služebních si může řidič dohodnout se zaměstnavatelem, že chce služební Velorex.

Nespravedlivé je, že mám stejné tělo jako ostatní, ale jeho zdravotní pojištění platím mnohem vyšší.

0 0
možnosti
M

Majklova_proxy

1. 9. 2010 13:05
Re: Spravedlnost pro všechny.

10% prijmu? A co nezamestnani nebo ti s neprokazatelnym prijmem? Budou to mit gratis?

-

10% z ceny vozidla? Proc by mel nekdo, kdo jezdi drazsim a tudiz zpravidla o nekolik trid bezpecnejsim autem, platit vyssi pokutu, nez jinej, kterej se dopustil tehoz, ale cmoudi starou rezatou stodvacitkou?

0 0
možnosti