- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na vysoké škole budou pokračovat tak, jako začali na střední a to se prý nový ministr školství nechal slyšet, že je třeba snížit obtížnost maturit, to bude úroveň. Je již dávno známá věc, že nynější maturity jsou lehčí, jako dřívější přijímačky na střední, není tedy divu, že máme hafo středoškoláků a žádný učňovský dorost, je to velká chyba vlád po revoluci a zatím to vypadá, že v nastaveném trendu se bude pokračovat.
Přiznejme si, že to byla právě ODS, která rozvrátila naše fungující školství.
Např. absolventi střední zdravotní školy jsou pouze neplnohodnotným pomocným perzonálem, na úrovni ukrajinské uklízečky.
Před zhruba padesáti lety nám na průmyslovce řekl pan profesor: cílem této školy není naučit vás sumu vědomostí. Cílem této školy je naučit vás myslet na úrovni středoškoláka.
Ale bez té sumy vědomostí nemáte nad čím přemýšlet.
Kdysi jsem pracoval pro jednu firmu vyrabejici napetove menice v Reutlingen. Poslal jsem tam moje vysvedceni a zivitopis.
Za par dni mi majitel telefonoval kdy ze muzu prijit na pohovor. Kdyz jsem se dostavvil, vratil mi vysveceni, tohle mne nezajima, muzete v pondeli prijita ukazat co umite? Tim byl pohovor ukoncen.
No vidíte. Moje vysvědčení ani diplom nikdy nikdo vidět nechtěl.
Co by,dostanou titul za docházku.
Je ovšem otázkou, jakou vypovídací hodnotu vůbec maturita má . Když si vzpomenu na těch nesmyslů, co mi na gymplu natlačili do hlavy. Nic z toho jsem nikdy v životě nepotřeboval . A to, co jsem potřeboval jsem se musel naučit sám.
A ono Vás to ani trochu nezformovalo? To mně při kdejaké příležitosti vytane na mysli nějaká báseň a pod., a začnu recitovat. Žena - učitelka matematiky - jen lomí rukama a volá "přestaň!"
Karma!!! Jen více takovýchto textů, současné školství produkuje mraky polovičních analfabetů a jako u všeho v této zemi, nic se neřeší. Jen se jim ulevuje.
Mistrová od kadeřnic mi povídá: "Vždyť ony ty holky neznají ani hodiny, jenom digitální, takže je to musím učit". Mistr od truhlářů: "Oni neznají základní měrné jednotky. Dal jsem jim rozměry na výrobu lavičky. Co kus, to originál". Další moje zkušenost, nevědí, na jaký obor se hlásí, co to obnáší., jaké budou mít uplatnění. Potom je to nebaví a do školy téměř nechodí.
I docházka hapruje. Nestačila by jen potvrzená přihláška?
Možná by to chtělo nějakou apku, která by ty přihlášky vyplňovala automaticky.