Diskuse
Je to fér?
Děkujeme za pochopení.
A15n51t91o73n33í62n 23A55l71b77r26e89c23h67t
A učitelé jsou snad jediní kteří v tomhle státě pracují.
P67a59v46e90l 39K49u30c58h95t96a
Na obranu učitelů - v EU jsme v počtu žáků na 1 kantora na čele. CCa 20, Lucembursko 9. Prý to není ovlivněno asistenty, jsou tam jen učitelé. Je možné, že na Západě pracují učitelé v mnohem větší míře na zkrácený úvazek.
Z mé historie - ve školním roce 1952-1953 nás bylo v 1.třídě přes 40. A nebyli jsme vyjímka.
J89a96n 19K16a58r89a49s14e25k
pausalizovat se nema, ale statistika - i takova, co je zalozena na malo pozorovanch jevech je bohuzel jasna.
20% ucitelu je OK a vazim si takovych. Dalsich 20% je naprosty odpad a na skolach nemaji co delat. Ten zbytek, 60% se tak nak veze,voduci si to, zakum sice nic moc nedava ale aspon jim ocividne neskodi.
Moje osobni zkusenosti s ucitely jsou vesmes negativni az silene.
Ucitel je diagnoza.
T55o43m92á26š 91B23y41d45e54l75s63k59ý
chtěl bych jenom podotknout, že učitelé nemají 2 měsíce prázdnin. Mám kamaráda učitele, proto to vím. V srpnu musí nastoupit do práce. Dělají přípravy na nový školní rok. Materiály a podobné věci. A musí se tam dostavit, ne, že by si řekli dnes nikam nepůjdu, to nejde, dostali by absenci
P23a35v12e95l 20C69h52m77e72l10í56k
Učitelé jsou (hlavně od vstupu ČR do EU) trvale a brutálně zatěžováni naprosto šílenou, nesmyslnou byrokracií, která by už sama o sobě stačila na plný úvazek. Jenže posláním pegagoga není být byrokratem. Těžiště jeho práce spočívá ve vzdělávání dětí/studentů, ale na to mu už nezbývá potřebný čas, aby se o vzdělávání vůbec mohlo hovořit. Koneckonců je to již řadu let vidět na stále klesající úrovni vědomostí žáků.
Myslím si, že nejsem dalek pravdy, že je to tak účelově nastaveno, a to právě proto, že vzdělávání mladých generací se už dlouhodobě odkudsi shora nepovažuje za prioritu.
Nedivím se mnohým pedagogům, že svoji profesi z výše uvedených důvodů opouštějí.
J14a75n 81O41n46d76r71o17u19š48e29k
V podstatě nelze nesouhlasit. Protože pokud chybí učitelé a to prostě chybí, tak je někde problém. Buď je to velmi náročná práce nebo je špatně ohodnocená nebo do obojího trochu. Prostě není atraktivní. Má to jako všechno svá ale.
1. Odměna pro ředitele závisí na zřizovateli. Tedy může být docela zajímává, může být také zoufale malá.
2. Pracovní doba se opravdu skládá z přímé práce (22 hodin standarní učitel ZŠ) a z nepřímé, tedy zjednodušeně přípravy a administrativy. Těch 22 hodin je pochopitelně 45 minutových. Nicméně jak píše autorka. Jsou kolem toho ty přestávky, dozory a podobně. Je tedy otázkou kolik času zabere ta příprava a administrativa. A tady to bude hodně rozdílné. Třeba nový učitel matematiky bude mít přípravu asi hodně dlouhou. Naopak zkušený učitel matematiky může jet tak nějak samospádem. Podotýkám slovo může. Rozhodně aktivní a dobrý učitel se připravuje, inovuje pořád.
3. A pak jsou ty předměty vyloženě na pohodu. Třeba tělocvik. Ano je tam víc odpovědnosti, zranění, neochota žáků cvičit, výmluvy, fyzická kondice. Ale řekněme si na rovinu, že dobrej tělocvikář to jede tzv. z chodu a opravování písemek a kontrola sešitů taky není úplně reálná :-)
4. No a poslední věc, kterou je potřeba zmínit je místo, kde učitel bydlí a kde je škola jako jeho zaměstnání. Na venkově, někde v místě bez velkých aglomerací je to práce krásná. Do práce deset minut pěšky, většinu dětí a jejich rodičů osobně znáte, plat je v místě víc jak nadprůměrný. Máte-li malé děti, jste ve dvě nebo ve tři doma a můžete být s nimi, byť třeba musíte udělat ty sešity. Ráno je hodíte do školky cestou. Prostě je to o něčem jiném, než velké město.
Takže ano, rozhodně platy učitelů mohou ještě růst. Ale je potřeba zajistit taky kvalitu a tady by to mělo být v rukou ředitelů. Jenže zkuste se někoho zbavit, když máte v zádech zákoník práce, odbory a taky nedostatek uchazečů.
K96a35r51e55l 86V47a30š18í86č88e38k
učitelu je cca 160 tis. takze je nesmysl, ze chybi 100 tis., praci jsem poznal, jsem rad, ze uz neucim
O93l36g47a 48Š67t76e31i76n26e74r79o68v33á
Souhlasím, až na ty přípravy. Nedělají se každý týden.
I73v24a57n17a 62L45a96n57c61e
Pracovala jsem přes rok se školkou a s předškoláky . Zaskakovala jsem za učitelky, když nepřišy do práce, onemocněly, měly dovolenou. Žádný klid ani na oběd, seděly jsme s dětma a hlídaly je a jedly. Papíry jsme dědaly, když děti spaly, některé spát nechtěly.... A hlavně učitelky si platily všechny svoje výdaje na přípravy na hodiny. Nikdo jim to neproplácel. Valila jsem oči. "To je poslání", "to tě prostě musí bavit." říkaly mi. Utíkala jsem tam odsad, až se mi za patama prášilo.
- Počet článků 11
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1056x