Diskuse
Je to fér?
Děkujeme za pochopení.
A54n61t41o72n11í29n 45A11l86b28r43e40c93h44t
A učitelé jsou snad jediní kteří v tomhle státě pracují.
P59a68v82e45l 70K95u18c64h36t40a
Na obranu učitelů - v EU jsme v počtu žáků na 1 kantora na čele. CCa 20, Lucembursko 9. Prý to není ovlivněno asistenty, jsou tam jen učitelé. Je možné, že na Západě pracují učitelé v mnohem větší míře na zkrácený úvazek.
Z mé historie - ve školním roce 1952-1953 nás bylo v 1.třídě přes 40. A nebyli jsme vyjímka.
J77a62n 64K90a20r15a53s56e35k
pausalizovat se nema, ale statistika - i takova, co je zalozena na malo pozorovanch jevech je bohuzel jasna.
20% ucitelu je OK a vazim si takovych. Dalsich 20% je naprosty odpad a na skolach nemaji co delat. Ten zbytek, 60% se tak nak veze,voduci si to, zakum sice nic moc nedava ale aspon jim ocividne neskodi.
Moje osobni zkusenosti s ucitely jsou vesmes negativni az silene.
Ucitel je diagnoza.
T60o50m34á43š 23B63y80d64e21l92s24k45ý
chtěl bych jenom podotknout, že učitelé nemají 2 měsíce prázdnin. Mám kamaráda učitele, proto to vím. V srpnu musí nastoupit do práce. Dělají přípravy na nový školní rok. Materiály a podobné věci. A musí se tam dostavit, ne, že by si řekli dnes nikam nepůjdu, to nejde, dostali by absenci
P51a47v95e33l 74C30h38m94e70l89í35k
Učitelé jsou (hlavně od vstupu ČR do EU) trvale a brutálně zatěžováni naprosto šílenou, nesmyslnou byrokracií, která by už sama o sobě stačila na plný úvazek. Jenže posláním pegagoga není být byrokratem. Těžiště jeho práce spočívá ve vzdělávání dětí/studentů, ale na to mu už nezbývá potřebný čas, aby se o vzdělávání vůbec mohlo hovořit. Koneckonců je to již řadu let vidět na stále klesající úrovni vědomostí žáků.
Myslím si, že nejsem dalek pravdy, že je to tak účelově nastaveno, a to právě proto, že vzdělávání mladých generací se už dlouhodobě odkudsi shora nepovažuje za prioritu.
Nedivím se mnohým pedagogům, že svoji profesi z výše uvedených důvodů opouštějí.
J53a53n 42O26n41d21r27o93u85š39e32k
V podstatě nelze nesouhlasit. Protože pokud chybí učitelé a to prostě chybí, tak je někde problém. Buď je to velmi náročná práce nebo je špatně ohodnocená nebo do obojího trochu. Prostě není atraktivní. Má to jako všechno svá ale.
1. Odměna pro ředitele závisí na zřizovateli. Tedy může být docela zajímává, může být také zoufale malá.
2. Pracovní doba se opravdu skládá z přímé práce (22 hodin standarní učitel ZŠ) a z nepřímé, tedy zjednodušeně přípravy a administrativy. Těch 22 hodin je pochopitelně 45 minutových. Nicméně jak píše autorka. Jsou kolem toho ty přestávky, dozory a podobně. Je tedy otázkou kolik času zabere ta příprava a administrativa. A tady to bude hodně rozdílné. Třeba nový učitel matematiky bude mít přípravu asi hodně dlouhou. Naopak zkušený učitel matematiky může jet tak nějak samospádem. Podotýkám slovo může. Rozhodně aktivní a dobrý učitel se připravuje, inovuje pořád.
3. A pak jsou ty předměty vyloženě na pohodu. Třeba tělocvik. Ano je tam víc odpovědnosti, zranění, neochota žáků cvičit, výmluvy, fyzická kondice. Ale řekněme si na rovinu, že dobrej tělocvikář to jede tzv. z chodu a opravování písemek a kontrola sešitů taky není úplně reálná :-)
4. No a poslední věc, kterou je potřeba zmínit je místo, kde učitel bydlí a kde je škola jako jeho zaměstnání. Na venkově, někde v místě bez velkých aglomerací je to práce krásná. Do práce deset minut pěšky, většinu dětí a jejich rodičů osobně znáte, plat je v místě víc jak nadprůměrný. Máte-li malé děti, jste ve dvě nebo ve tři doma a můžete být s nimi, byť třeba musíte udělat ty sešity. Ráno je hodíte do školky cestou. Prostě je to o něčem jiném, než velké město.
Takže ano, rozhodně platy učitelů mohou ještě růst. Ale je potřeba zajistit taky kvalitu a tady by to mělo být v rukou ředitelů. Jenže zkuste se někoho zbavit, když máte v zádech zákoník práce, odbory a taky nedostatek uchazečů.
K39a47r70e24l 33V48a75š98í36č72e39k
učitelu je cca 160 tis. takze je nesmysl, ze chybi 100 tis., praci jsem poznal, jsem rad, ze uz neucim
O39l67g64a 86Š88t36e97i31n79e27r46o92v83á
Souhlasím, až na ty přípravy. Nedělají se každý týden.
I46v59a15n50a 51L66a75n45c22e
Pracovala jsem přes rok se školkou a s předškoláky . Zaskakovala jsem za učitelky, když nepřišy do práce, onemocněly, měly dovolenou. Žádný klid ani na oběd, seděly jsme s dětma a hlídaly je a jedly. Papíry jsme dědaly, když děti spaly, některé spát nechtěly.... A hlavně učitelky si platily všechny svoje výdaje na přípravy na hodiny. Nikdo jim to neproplácel. Valila jsem oči. "To je poslání", "to tě prostě musí bavit." říkaly mi. Utíkala jsem tam odsad, až se mi za patama prášilo.
- Počet článků 11
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1056x