Diskuse
Jiná cesta k Bohu?
Děkujeme za pochopení.
Z76d81e45n23e33k 82H23o32r88n74e81r
Tento článek je snůškou nesmyslů. Legrační vývody o tom, jak jeden "islám" vykládá zcela sjednoceně korán a příslušné texty není ani třeba po sté vyvracet. Nejtroufalejší lží je ovšem tvrzení o tom, že odpadlictví se v islámu trestá smrtí. A ́T autor doloží jedinou zemi na planetě, kde toto platí. Nikde, ani v Saúdské Arábii. Hlavně lidi nebuďte slepí.
K86a86r26e12l 59B34a51b76i90c66a
Snůška nesmyslů a legrační vývody - to je slabé, pane Hornere.
Vy přece máte na víc. Alespoň iracionální blamáž a svévolná manipulace od válečného štváče by měla zaznít od arbitra vašeho formátu na této platformě.
A pokud jde o trest smrti za odpadlictví, každý normální přece chápe, že to byla přenesená metafora.. (protože odstoupení z islámské víry se přece bezproblémově děje dnes a denně v jakékoli zemi světa)
B51o22h46u97m56í41r 10Š49i64m34e12k
Člověče! Začínáte urážkou světoznámého ve světě uznávaného českého teologa Tomáše Halíka, abyste nám prezentoval svůj dosti povrchní přístup k Bohu. Proto doporučuji myšlenky salesiána Ladislava Heryána v jeho knize "Exotem na této zemi", která vyšla jako Kniha roku 2016 Lidových novin.
J93a68n 92B15o29r28o30v53i51č82k53a
Halík je tak leda světově uznávaný pavědec a žvanil.
M86i83l93o81š 59D24v31o11ř73á49č12e20k
Agnostik by mohl rici. Buh? Proc ne. Kdyz dela cloveka lepsiho a ponechava mu dost prostoru pro nahled na Boha samotneho. Coz ovsem u 'stredovekeho' islamu a jeho stredovekeho vyznavace neplati.
Ale pomoci islamu se da dobre ovladat clovek a cela spolecnost. A to je to, co laka naseho mileho pseudokrestana Halika.
B35o68h98u24m76í51r 23Š82i33m50e78k
Zdá se, že jste od Tomáše Halíka nic nečetl, že? Ale kritizovat, kluci, umíte dobře!
L91i27b33o95r 40P15o30p33o48v82s96k35ý
Jaroslav Maxmilián Kašparů říká o Halíkovo toto:
Od mládí se znáte a přátelíte s Tomášem Halíkem, jenž se naopak netají tím, že Evropa má morální povinnost přijmout uprchlíky z Blízkého východu a Afriky i přes možná rizika. Není jeho rétorika někdy až agresívní vůči lidem opačného názoru a na škodu věci, nebo je opravdu zapotřebí do lidí vtloukat „dobro“ a smysl pro ně i tímto způsobem?
Tomáše Halíka znám pětačtyřicet let. Vedl mne v první etapě mého hledání víry a zůstanu mu za mnohé a mnohé vděčný. Ovšem na cestě jsme oba došli v jistém čase na křižovatku a Tomáš se změnil. Neříkám, že k horšímu, ale k jinému. On se vydal na cestu experimentu, já šel po staré cestě. Tomáš, osloven snad příklady sv. Augustina, který pro křesťanskou víru objevil Platona nebo sv. Tomáše Akvinského, který pro křesťanství objevil Aristotela, dopouští se experimentu a chce objevit pro křesťanskou víru její vylepšení skrze jiná náboženství a dokonce i ateismus. Zatím jeho snaha nevypadá na zdravé roubování, jako se to povedlo jeho dvěma předchůdcům, ale na křečovitý synkretismus. Potlesk a úspěch, který tím sklízí v určitých kruzích, může být pro něho aktuálně silně opojný. Leč, po takových opojeních zvečera, přichází střízlivé ráno.
B61o13h73u80m84í27r 63Š60i62m91e58k
Odkaz na Parlamentní listy mne překvapil, protože již delší čas vím své o Parlamentních listech. Nejde o fakta, jde o zájem čtenářů především. Pozoruhodné je, že si ani nedokáží ověřit základní informace o člověku, se kterým dělají rozhovor!
Každý člověk je limitován, i když má řadu vědeckých titulů. A s tím také musím přistupovat ke každému člověku a jeho myšlenkám.
Mrzí mne, že Parlamentní listy zneužívají vyslýchané osoby jen k potvrzení svých tezí. Neděláte to také tak? Rozumíte slovům Maxmiliána Kašparů, která citujete?
U Tomáše Halíka nejde o synkretismus! Ono se to těžko vysvětluje nevěřícímu, kterému je Bůh u zadele, ale i věřícímu ve starém duchu, který žije memorovaným katechismem a nemá zkušenost s prožíváním vztahu Bůh-člověk. Prostě víra je o něčem jiném, než si dokáže představit člověk proklamující se jako ateista nebo jako věřící, kterého ten ateista právem nebere, protože není pro něho autentický. Ateista nemůže věřit v Boha některých věřících. Ani moderní věřící v takového Boha nevěří!
Nelze mluvit o synkretismu teologa, pokud se snaží hledat to, co mají ve svém vztahu k Bohu společného věřící středověkého střihu, jejich kritici ateisté a moderní věřící stavějící na biblickém vnímání Boha i na svojí osobní zkušenosti. A samozřejmě i věřící jiných vyznání. Tomáš Halík je moderní teolog podobně jako P.P.František, Ladislav Heryán a mnoho dalších, kteří žijí svoji víru prožíváním vztahu člověka s Bohem.
J67a46n 30B13o53r12o37v10i29č46k15a
Všichni bohové jsou falešní a všichni proroci jsou buď šílení anebo lháři.
B12o64h36u28m90í94r 52Š26i63m37e37k
Škoda, toto myšlení Vás hodně omezuje!
M42i46r20o12s69l37a64v 69B88u26č10e67k
To téma je obrovské, dovolím si odloupnout. S Bohem, je to podobné - jako s prezidentem ! Spousta humbuku, publicity s dělením táborů ... Pak tedy otázka - Potřebuje člověk prezidenta, nebo prezident člověka ? Co by vlastně - Kterákoliv ! , vůdčí postava, bez lidí, bez jejich přízně dělala ? Komu by vládla , jaký by byl potom vlastně význam funkce samé ? ...Pak si lidé utvořili stát s jeho hiearchií funkcí ... Jak je to s Bohem, nevím, ale odpověď se nabízí sama ...
B65o59h19u12m76í30r 20Š81i76m87e56k
Letitá otázka! Co bylo dřív, slepice nebo vejce? Bůh stvořil člověka nebo člověk stvořil Boha? Nejsou ty otázky zbytečné? Nejhorší je, když člověk tvoří představu Boha podle sebe, podle svých deformit! Ale je to asi naopak:
Jsme takoví, jaká je naše představa o Bohu. Jde o to, zda seBoha bojíme, nebo zda jej skutečně milujeme a necháme se jím milovat. Jiná,třetí cesta neexistuje. (Ladislav Heryán: Exotem na této zemi)
- Počet článků 103
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1275x
Mé stránky: Kvantová duše, www.szeruda.cz