Past na život

"Přiďte se k nám pobavit a přitom nakoupit", hlásá billboard jako reklamu na jakési "zábavní a nákupní centrum". Jak příznačné.......

Olympie, Metropole, Šestka, nebo jak se všechny ty železobetonové hrůzy na okrajích měst jmenují. Nebo jen "Nákupní centrum Horní Dolní". Vyrostly jak houby po dešti, vtrhly většině lidí do života a stejně jako mobilní telefony ten život od základů změnily. Vlezlé reklamy plné rozesmátých dokonalých teenagerských idiotů a přihlouple šťastně se tvářících rodin s dětmi nás na každém kroku přesvědčují, že jediným smyslem našeho života je zábava a nakupování, případně nakupování a zábava..... Samozřejmě a jedině v zábavních a nákupních centrech, která jsou připravena bezezbytku vyplnit náš život. Stačí tam zabrousit jednou a pozorně se dívat kolem sebe, abyste pochopili, jak dokonale uvedená strategie funguje. Různé nezaměnitelné sociální skupiny tomuto vynucenému trendu podlehly beze zbytku. Skupiny dětí školou povinných tráví hodiny a hodiny hraním bezduchých her v game centrech, s občasným odběhnutím do blízko umístěného fastfoodu na jedovaté hranolky s kolou. O něco starší frajírci s nagelovaným vlasem obcházejí s blonďatou dokonalou slečnou butiky se značkovými hadříky, zbytek času hrají bowling a tráví v posilovně. Ani oni nemusí centrum opustit, jak je den dlouhý. Samostatnou kapitolou jsou kina v těchto centrech. Desítky sálů, dokonalá akustika, dokonalé a pohodlné sedačky a odporná popcornová kultura k většinou přihlouplým filmům. Další nepřehlédnutelnou návštěvní skupinou jsou šťastné rodiny s dětmi na nedělních výletech. V takovém centru šťastná satelitní rodinka bez problémů stráví celý den a smysl života je naplněn.

Většina výše uvedených skupin se vyznačuje určitými základními vlastnostmi. Bezduchostí, neschopností si vymyslet trošku inteligentnější náplň svého volného času a dostatkem finančních prostředků. Nikomu neškodí, ale také k ničemu nejsou. Ze svých dětí vychovají lautr to samé a zbytečné, co jsou oni.

Nebezpečnějšími návštěvníky jsou ti, kteří na to nemají, kteří pouze podlehli hloupé reklamě, že se bez určitého zboží neobejdou. Ti tvoří posléze většinu "zákazníků" soudních exekutorů.

Samozřejmě i normální lidé jsou zákazníky těchto center, prostě proto, že se tam nachází obchod, kde potřebují něco koupit. Jen mám dojem, že takoví lidé jsou tam v menšině.

Nechci mentorovat, nechci říkat "to za našich mladých let nebylo", už jen proto, že dle mého názoru ona "mladá léta" za sebou ještě nemám. Ale mám dojem, že dnes vyrůstá generace, jejíž podstatná část jinou, než výše zmíněnou zábavu nepozná. Kdo z těch nagelovaných frajírků vzal někdy tu svou dokonalou blondýnku třeba na Berounku, nebo aspoň na Karlštejn? Je to trend, trend vytvářený hloupoučkou masivní reklamou, kterou tito lidé vzali za svou. Nevaž se, odvaž se....

A co s tím? Nic... Zbytečný článek.... A proč jsem ho napsal? Jen tak.

 

Autor: Jan Švarc | sobota 16.8.2008 14:39 | karma článku: 26,12 | přečteno: 2416x
  • Další články autora

Jan Švarc

Jak to bylo s Fayadem

25.3.2016 v 19:15 | Karma: 31,94

Jan Švarc

Korupce naruby?

8.11.2010 v 21:41 | Karma: 19,12

Jan Švarc

Ta cikánka má prostě pravdu....

6.9.2010 v 23:35 | Karma: 48,41