- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak tak, také jsem jeho oblíbeným posluchačem.
Ve Vašem výběru klasiky jsem postrádal skvěle podané Largo z Dvořákovy Novosvětské!
Jsem ráda, že jste tu skladbu připomenul. Já ji nezařadila asi z jediného prostého důvodu, že pořád slyším Largo v pro mně nedostižném, klasickém podání našich filharmoniků a pod taktovkou Václava Talicha. Víte, u mně to je respekt ke klasické hudbě - naši by mi to neodpustili, jakkoliv by se jim skladba v provedení Mr. Ackera asi také líbila. A tak díky, že jste ji uvedl za mně, Dost lidem se také bude líbit - a možná víc než originál. Pozdravuji a jsem potěšená za diskusi.
Počátkem 60. let, když soudruzi k nám začali propouštět i filmy ze Západu, proběhl biografy film Jazzová revue. Tam, jako puberťák, jsem poprvé zaregistroval Mr. Ackera Bilka. Pár let na to, jsem měl příležitost jej vidět naživo. Byl jsem s rodiči na prázdninách v Piešťanech a tam v amfiteátru měl Mr. Acker Bilk koncert. Byl to opravdu vynikající zážitek, protože i ti muzikanti, kteří byli kolem něj, byli skvělí muzikanti a každý z nich dostal individuální příležitost se předvést, zatím, co ti ostatní odešli za scénu. Většina z nich mi už vypadla z paměti, ale dodnes vzpomínám na fantastické vystoupení bubeníka, který kromě své soupravy využil k bubnování i vše co bylo na scéně, desku klavíru, nástroje ostatních hudebníků, reprobedny, zesilovače, stojan mikrofonu, židle...
Neznám lepší relaxaci, než si v klidu pustit Mr,Acker Bilka a zaposlouchat se do sametového zvuku jeho klarinetu!
Naprosto souhlasím co se týče relaxu, a závidím Vám ten koncert. Občas jsem Mr. Ackera slýchávala v různých pořadech hrát s kapelou Chrise Barbera - to je moje druhá dixilendová láska. Tam co hudebník, to osobnost. A dokázali hrát ještě v sedmdesáti tak, jak málokdo ve třiceti. Díky za milou vzpomínku pane Roudenský. Moc zdravím.
Mimochodem - kdo jste znal pana Pavla Smetáčka (syn dirigenta Váslava Smetáčka) a jeho Traditional Jazz Studio, to bylo také velké jméno a samí skvělí hudebníci. Na klarinet mu to šlo určitě nejméně na evropské úrovni. Ty zas poslouchala moc ráda maminka - a já také. Tatínek se smál, že si s maminkou rodinu Smetáčkových rozdělili mezi sebe.
Mr. Acker Bilk byl Pan klarinetista. Koncem roku 1962 jsem dostal od znameho v Britanii (byl jsem tehdy clenem mezinar. klubu vymeny magnetofonovych pasek - to tehdy moc letelo, jenomze v CSSR tehdy s tim byly nekonecne problemy) magnetofonovy pasek s nahravkou Stranger on the Shore a tim padem jsem se stal v mem okoli moc popularni, dokazali jsme to prehravat na vypujcenem magnetofonu do nekonecna. Pak sem jeste dostal dalsi nahravky a kdyz jsem v polovine 60 let dal CSSR vale, temer prvni, co jsem si na zapade koupil, byly jeho singly. Kde je bohuzel tem singlum konec, dnes by mely hodnotu zlata.
Díky za přiblížení atmosféry té doby pane Pospíšile, já si ho zamilovala v písni Stranger on the Shore a pak v jeho bluesových písních skoro hned na konci 60, let, Tatínek ho měl na LP desce - ani nevím od koho a já koukala jako blázen. Protože to byla tak jiná muzika, než klasika. To byste totiž musel znát mého tatínka - soutěž 10 stupňů ke zlaté by v oboru klasická hudba vyhrál levou zadní. Skoro nic jiného neposlouchal a tak, když mi přinesl Acker Bilka o prázdninách, po jednom dlouhém koupání na Mácháči, úplně mě oba okouzlili. A od té doby, když si potřebuji jen tak zapřemýšlet - a třeba i něco rozhodovat, tak si ho pouštím. Asi proto jsem mu věnovala hned dva díly, prostě ho mám ráda. Děkuji za krásné vzpomínky a moc zdravím.
Byl vyborny a i ta jeho socialisticka odnoz Ladislava Bezubky se dobre poslouchala.
Vidíte, a Ladislava Bezubku vůbec neznám. Budu se muset porozhlédnout na netu . Děkuji za tip a jsem ráda, že se Vám Mr. Acker taky líbí. Zdravím pane Vokoune.
.....Moc pěkné, díky. Poslouchám ho už roky, je super!
Děkuji a jsem ráda, že se Vám také tak líbí. Pozdravuji pane Nováku.