Děkujeme za pochopení.
ruzovy.svetr
Pan šula se nám mění před očima :-)
Jen aby vás pak někdo ze skalních neobvinil z revizionismu nebo trockismu. To by pak mohl být problém..
cara al sol
Existují školy,
které pořádají pro své žáky různé "teambuildingové" akce a podobně. Je to vzdělávání, nebo to je výchova? Výchova přece neznamená jenom rákosku, ale zejména pozitivní motivaci a dobrý příklad.
lubossula
Re: Existují školy,
ano vim o tom, dokonce jsme se neco podbneho pro jednu skolu nabizeli organizovat. JDe o aktivity spise pro stmeleni kolektivu, pripadne usnadneni vstupu ditete z predskolniho vzdelavani do prvni tridy atd... Nerrekl bych ze jde ani o vzdelavani ani o vychovu, ale spise o pripravu na zmenu na psychologicke bazi.
cara al sol
Každý extrém škodí
Je určitě nemyslitelné, aby škola dítě vychovávala nad rámec obecných pravidel dané společnosti, například mu nutila nějaký světonázor, pokud rodina vyznává jiný. Na druhé straně ovšem existují rodiny neúplné a polofunkční a tam podle mě škola může hodně pomoci. Problém je, že na to často nestačí a má až příliš svázané ruce.
Dítě vyjde ze školy (třeba v té navrhované šesté třídě), dostane občanku a začne být trestně zodpovědné. Není na místě i dětem ze špatných rodin ukázat cestu, namísto toho, aby je nepřipravené vrhla do džungle světa a nechala jej jít cestou drog a zločinu? Mám trochu pocit, pane Šulo, že neberete v potaz rodiny, které té výchovy nejsou v různé míře schopny.
lubossula
Re: Každý extrém škodí
ono to neni mysleno tak, ze by dite vyslo ze seste tridy, pouze by bylo mozno od sedme tridy vyse dite ze zakladniho vzdelani na zaklade opoakovynych hrubych prestupků vyloucit. POkud myslim opakovane tak myslim, ze mezi jednotlivymi opakovanimi je dostatek prostoru pro poradni pomocne ruky a ukazovani cestu. Pokud by o to ovsem nekdo nestal....Nevim ktere rodiny mate na mysli, ty ktere nejsou vychovy schopny. Znam nekolik rodin, absolventu zvlastni skoly, kteri nemaji s vychovou zasadni problemy, samozrejme vychovou nerozumim prospech, to je kapitola jina. A obecne, netvrdim, ze tato opatreni jsou vselekem, nebo buhvijak objevna, jen uvadim, ze oba navrhy stoji za uvahu......
velkorypal
štěně
Zeptám se vás všech. Představte si, že máte doma štěně a to se vám vymočí na koberec v obyváku, co uděláte??? vynadáte mu? a co příště, znovu mu vynadáte? jak dlouho to vydržíte? nebo ten koberec? není lepší to štěně jednou chytnout a vymácht mu v tom hubu aby si to příště pamatoval, praštit ho /přiměřeně/ přes zadek a příště už mít klid?
Za jak dlouho budeme ve stavu, kdy naše děti nebudou vychovatelné a budou si dělat co chceme? před pár lety jeden pár v USA vyklidil radši dům a na protest bydlel před domem v karavanu aby si děcka uvědomili, že je něco špatně. je to naše cesta? chceme toto?
Ty děcka nejsou blbé a ony moc dobře ví, že ze ZŠ je nikdo nevyhodí a ani je nikdo nemůže moc odsoudit, vždyť to jsou děti.
PS:Můj otec měl zákeřnější metodu než pár facek, hooodně dlouhý pohovor kdy jem byl takhle malý. na každého prostě může působit jiná metoda.
chudacek.blbecek
Re: štěně
Takže navrhujete, aby mohli učitelé beztrestně máchat dětem obličeje ve fekáliích?
horstlee
Ou.
Myslím, že tato úvaha je deviantní. Je třeba si uvědomit, že děti zcela jistě mají vychovávat rodiče, nicméně, ve škole jaksi rodiče nejsou a proto děti v tom okamžiku vychovává škola, tedy učitelé.
Cílem je děti ve školách udržet a vychovat z nich slušné lidi, nikoliv jejich výchovu vzdát, vyhazovat je, aby se z nich později stali asociální jedinci. Jsou to přeci děti, které si teprve formují názory!
Je třeba používat přiměřné tresty, dát tedy pravomoci k výchově učitelům. Na ZŠ jsem chodil před, i po 1989 a můžu říct, že učitelé měli povětšinou autoritu a to převážně díky tomu, že mohli děti vychovávat, nikoliv jim ustupovat a potají přemýšlet, jak se jich zbavit.
Tož se pane vzpamatujte!
SlusnyClovek
Re: Ou.
Škola měla vychovávat za socialismu - k třídnímu uvědomění. V tradičním pojetí vychovává rodina, tu neměli soudruzi moc rádi. Škola ovšem musí mít nástroje jiné. Vyloučit z jedné školy - a přeložit do nějaké horší, v těžším případě zvláštní či pro obtížně vychovatelné či polepšovny se školou a vojenským režimem. Dřív tu byla hrozba špatných známek, špatného posudku na další školu. Obojí dnes má nepatrnou váhu. Věci nutné vidět v celku. V nefungujícím systému nelze říci, že je chyba v osobě učitele/ky. Potíž je, že takto nefunguje většina kantorek - protože systém je nějak nastaven.
Dimitar Toškov
Vikino...
...takže paní DOCENTKA svým ideologickým soukmenovcům hbitě práskla všechno, co o tobě ví...moc pěkný...
Vikina
Re: Vikino...
Míťo, já se nemám za co stydět, takže ať si "dáma" pomůže. V diskuzi na mě nemá, tak mi to nejspíš vrací takto (ale v tomto se mohu mýlit, třeba se toho Šubrlík domákl jinak). Zatím se nepřiznal, chlapák.
kevinbb
Jedine co funguje je potrestani,
fungovalo to za prvni republiky a fungovalo to i za komunistu.Byli to tresty ktere donutili deti a i rodice spolupracovat se skolou.
Vemte si to tak,ze kdyz je diteti 1 az dva roky tak se zacina formovat jeho povaha,(strucne receno). Takove dvoulete dite zkousi ve vsem co se mu nelibi nebo to co si chce vymoci, instinktivne, kam az muze zajit a pokud zjisti, ze mu ledacos projde tak to pak zkousi dal.Pozdeji uz promyslene na cele okoli ale jako mimino to dela jen a jen instinktivne.
Zkratka to zkousi a pokud rodice misto aby si nekdy pomohli placnutim pres zadek se snazi misto toho detem domluvit, ze to neni dobre, spravne a rozumne, atd. tak na to v pozdejsich letech doplati a hlavne, doplati na to ten jejich potomek. Samozrejme, ze u devcat a chlapcu je to jine, ale podstata je stejna.Trest a vedeni, ze kdyz si neco dovoli,ze trestu neujdou. Nemyslim, ze vetsina ucitelu jsou spatni ucitele a nemyslim, ze vetsina deti jsou spatne, jsou jen takove jak si je vychovame a co jim dovolime!
sabka
a Vikino,urážením pana Šuly nic nevyřešíme,
tak to prostě je, každý má nervy na pochodu a milion jiných starostí než jsou děcka, /ať už rodiče , nebo učitelé/ a ta děcka to ve finále všechno obse.ou
Vikina
Re: a Vikino,urážením pana Šuly nic nevyřešíme,
Já pana Šulu neurážím, já jen konstatuji, že za nynější stav mohou právě takoví "lidumilově". Já byl třídní premiant, přesto jsem ani já nějaké té facce neunikl - a nemyslím, že by mi to uškodilo.
Jan Krauskopf
A co vázat přídavky na děti na známku z chování?
Jaký názor byste měl na tento návrh? Nedokončené vzdělání neřeší problém - způsobuje problém další generaci...
crossek
Re: A co vázat přídavky na děti na známku z chování?
A to že tyto děti "dochodí" školu, považujete za ukončené vzdělání ?
Samozřejmě bych chápal, že pokud dítě "ukončí" vzdělávací proces, tak rodiče by měli o přídavky přijít.
Parouback
Možná by stačilo,
zavést na školách osvědčené pedagogické pomůcky typu rákoska a povolení učitelům je používat. Během několika týdnů by byl problém eliminován a velice levně! Jenže to je přeci v téhle úchylně pseudohumanistické komedii, kde práva zločince jsou na prvním místě, nepřípustné, že?
Dimitar Toškov
Re: Možná by stačilo,
Právě proto mě zaráží, že jeden z těch pseudohumanistických úchyláků tak najednou volá po pořádku...
- Počet článků 409
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2244x