- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
mají potvrzení o absolvování střední školy. Něco podobného bylo v dřívějším Československu. Někdo měl hotovou vysoko školu a byl třeba promovaný matematik, právník, pedago - ale neměl "malý" doktorát - musel si udělat rigorózní zkoušky, aby dosáhl titulu. Dnes se přiděluje titul Mgr. právníkům, přírodovědcům, absolventům MFF, učitelům - ale pro titul JUDr., RNDr. a další si musí stále udělat rigorozní zkoušky. Obdobné by to mohlo být se střednímí školami. Někdo maturitní zkoušky má hotové (68 procent) a 32 procent je třeba nikdy mít nebude. Pokud si neudělá opravné zkoušky později. Kvalita by se tak zvýšila. Ale srovnávat maturitu z matematiky gymnazisty a učebního oboru není možné i vzhledem rozdílné dotaci vyučovacími hodinami i obsahu látky. Co je potom maturitní normativ ?
Taky proto vznikly dvě verze maturit - funguje to vlastně podobně, jako popisujete, akorát se o tom moc nemluví. Učební obory a gymnazista teď opravdu mají jiné maturity.
Zkuste se na to podívat jinak - 66 % studentů zvládla maturitu bez problémů aniž by se na ni připravovali. Je opravdu 1/3 lidí, kteří maturitu neudělali hodně? Ne, podle mě je to naopak málo. Chápu, že by to mohlo znamenat i to, že oni ty vědomosti prostě opravdu za ty 3 roky mají, ale mnohem spíše to vypovídá o tom, že státní maturitu nadpoloviční většina studentů zvládne bez přípravy. To bylo u klasické maturity zcela nemyslitelné! Kdyby ta maturita byla nastavena správně, neudělalo by ji mnohem víc lidí.
Taky nechápu, jak někdo může cokoliv vyvozovat z generální zkoušky maturity, kterou mnoho studentů bojkotovalo, a tak mohlo odevzdávat špatné výsledky. Vemte na vědomí, že generálka tady nebyla kvůli studentům, ale proto aby se otestovala logistika. Vyvozovat cokoliv o "blbosti" dnešních studentů... to si schovejte teprve až proběhnou řádné maturity. Vyvozování podobných závěrů z této generálky svědčí více o vás...
Hloupost je skutečně donebevolající. V situaci, kdy se netestovaly schopnosti studentů, ale organizační stránka věci, v testu byly sporné a špatné otázky, velká část studentů vyhrožovala, že bude zkoušku maturit bojkotovat, může jenom hloupost vyvozovat závěr, že to svědčí o špatné připravenosti studentů na maturitu (na kterou mají být navíc připraveni až za více než půl roku). U mě karma dolů
Je to mentalitou ustupování úspěšným. Dneska si každej nedouk, kterej si je schopnej vyřídit živnosťák a daně, je schopen vydělat dost, a pak dělá velkého machra. Nebo sportovec. Nebo funkcionář. Tihle pak chodí do školy a na obranu svého blbého dítěte říkají: "Já vám říkám, že dostane za jedna." No a učitelka místo toho, aby vzala krumpáč, a dotyčnému rodičovi ho vrazila do hlavy, blbému dítěti prostě dá dobrou známku. To se pak dostane na úkor chytřejších někam, kde nemá co dělat. No ale co chtít od společnosti, kde voliči neustále volí kriminální týpky ze stran jako ODS, TOP09, ČSSD, KSČM atp.
Kam "někam" se může takový hošík či děvče se známkami zadarmo dostat? Pokud si ho papínek vezme jako "managera" do své firmy, může se těšit na bankrot. Takový neumětel se může uplatnit jedině ve službách státu či samosprávy jako úředník, ekolog, ochranář, památkář... Též na Ředitelství silnic a dálnic , detašovaných pracovištích ministerstev - tam všude se dá klikat myší a vejrat na pornostránky... Ale tohle je problém přebujelého "sociálního" státu - kdyby ten nebyl, pak by všechny ty "dětičky" zůstali i se svými glejty rodičům na krku. Díky "sociálnímu státu" je máme na krku všichni... jako by nestačili Rómové...
stejně jako maturita na soukromé škole či jako třeba titul na Plzeňských právech. Prostě žijeme v tržním hospodářství.
studenti nadávají ale dnes jsem na rádiu poslouchal diskuzi na toto téma.Ředitel gymnázia Klaus,že u něj na škole uspělo 90% studentů,takže připravit se je možné.Navíc z výsledků vyplývá,že asi největším problémem je mateřský jazyk.
Možná také proto, že testy z jazyka jsou postaveny na otestování zcela jiných znalostí, než které po studentech byly 3 roky vyžadovány. Navíc jako bohemista prohlašuji, že otázky z češtiny ve státních maturitách, které jsem měl v ruce, byly často zmatečné a špatně formulované, případně správně nebyla ve skutečnosti ani jedna odpověď.
Na společenský úpadek si stěžoval už Aristoteles... :)
Myslíte Václava I. nebo II. nebo Dohnala ? Máme presidentů pocenzor.
Který Vám co nevysvětlil, k Vaší plné spokojenosti ?
Se školou máte pravdu, tak na co ta nesmyslná vsuvka.?
Kam se podíváme. Ale Vašíci si tento stav pochvalují, byť každý z jiného pohledu.
maturity na SOŠ nebo průmyslovkách nesahaly ani po kotníky maturitám na gymnáziu. Přesvědčil jsem se o tom na technice, kam mezi nás trojkaře gymnazisty dorazili jedničkáři průmyslováci a do roka bylo 80% z nich venku, protože měli problém i s rovnicí o dvou neznámých.
Vidíte, u nás to bylo právě naopak. Na průmyslovce byli učitelé tvrdí, vyházeli cca třetinu třídy. Kdežto na gymnáziu to dali i největším retardům - ti pak nezvládli ani první semestr na sportovce. Hlavně že mají maturitu z óóó gymnázia.