Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

solway

23. 8. 2010 15:32
Moc jsem zvědavý na to,.........

.......jak si mladičké učitelky sotva škole odrostlé ,poradí v hodinách sex. výchovy s dotazy puberťáků n.př.ohledně praktik a technik ženské masturbace.A to už nemluvím o kantorkách-důchodkyních.Sexuální výchova patří do rodiny a do rukou odborníků.

0 0
možnosti
AH

nyny.

23. 8. 2010 14:59
hmmm

V zásadě bych s vámi souhlasila,moje první reakce byla, že na to má právo rodič, ale pak jsem si uvědomila, že vlastně ani já jako malá nebo mladá jsem žádné poučení nedostala, jaksi se vycházelo z toho, že vím. Takže on mezi rodiči tenkrát a dnes zas tak velký rozdíl nebude. Je ale velký rozdíl v technologickém pokroku a v možnostech informačních už pro malé děti,a to, bohužel, v negativním slova smyslu. Oproti dobám před 20 a více lety, kam očko dítka pohlédne je sex, nahotiny, a o ani nemluvím o pornu, stačí, že 90% reklam se bez nahé ženské neobejde.A to už k potřebě výchovy a určitého nasměrování dítete je ( a rodiče jsou tím také otupělí jako realitou, takže je nejspíš ani nenapadne to řešit).Nicméně si nemyslím si, že je to na zvláštní předmět, ale jak již bylo řečeno, v rámci biologie, etiky apod. Ostatně co učit celý rok v jednom předmětu sexuální výchovy mne tedy fakt nenapadá a spíš bych se toho i děsila.

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

23. 8. 2010 14:26
sexuální osvěta do 21. století určitě patří

to že mají někteří rodiče psychický blok, není důvod aby ho měli i děti. Detaily je nemohou nijak "mravně vykolejit". Stejně půlka z nich pod lavicí louská o velké přestávce porno magazín a na záchodě poslouchá "zaručené pravdy o sexu" od spolužáků, co mají staršího sexuálně aktivního sourozence, obvykle představovaného jako přeborníka v dané oblasti.

Průšvih je vždy málo informací. Zbytek je frustrace dospělých. Snad budou lepšími rodiči bez těhle mentálních bloků

:-)

0 0
možnosti
P

petrhajek.blog.idnes.cz

23. 8. 2010 13:53
tak na tohle tema si netroufam najit odpoved...

ale par veci - sexualni vychova v rodinach se podle me nemeni, tipnul bych, ze dneska je i otevrenejsi. Ale tehdy byla spolecnost (i rodina) prudernejsi a o nekterych vecech se proste nemluvilo. Jen se nevedelo, ze je to problem - protoze se o tom nemluvilo ;-). Ale diky tomu si rodice jako deti zvykly nemluvit o tom doma a to si prenesli do svych rodin. Takze myslim, ze by se to melo rozseknout zvenci.

Zaroven dneska (oproti drivejsku) pribyl fenomen internetu. A tam se deti "nauci" vsechno a casto v te nejvulgarnejsi podobe - cire fyzicno, porno, leckdy i ruzne (lgalni) uchylky... A proti tomu vetsina rodicu sama nic nezmuze (a velke gratulace a obdiv tem, co ano).

http://www.youtube.com/watch?v=jszidzFbUDg ;-)

0 0
možnosti
C

culka

23. 8. 2010 13:18
Proč souhlasím s ideálem sexuální výchovy

ve škole. Protože od rodičů jsem se nikdy nedověděla nic, studu a pohoršení z vlastního ženství jsem se zbavovala do třiceti a to je prosím moje matka zdravotní sestra.

0 0
možnosti

lubossula

23. 8. 2010 13:27
Re: Proč souhlasím s ideálem sexuální výchovy

a jste si jista, ze by vas toho studu zbavilo hromadne probirani techto veci s clovekem, ktery nema sanci vas znat ani z dvaceti procent tak dobre, jako vlastni rodic?

0 0
možnosti
L

lesicatko

23. 8. 2010 12:03
tak s tým nesúhlasím

Nikdy v minulosti sa rodičia viac nevenovali deťom, ako práve teraz, skôr by sa dalo hovoriť o kulte dieťaťa / pozor, nie detí /

Rodina ako taká nie je v kríze, transformuje sa, z kedysi rozšírenej je dnes nuklearna a tá sa vplyvom civilizačných tlakov mení na roznorodejšie formy / napr dnes zlepená / Každopádne kvalitu rodičovstva v nej neovplyvňujú ani tak časové požiadavky, ale skôr osobnostné, rodina dnes potrebuje výrazne kvalitnejšie osobnosti práve "vdaka" silne turbulentnému prostrediu. Ano, štát sa mohutne montuje do rodiny / Esping - Andersen /  ale ak sa nemontuje, v socialnych štátoch dávajú ľudia prednosť iným aktivitám ako rodičovstvu. Možno ide o to najsť rovnovahu.

0 0
možnosti

lubossula

23. 8. 2010 12:04
Re: tak s tým nesúhlasím

vidite to jinak a to je v poradku.

0 0
možnosti
K

Kimko

23. 8. 2010 11:59
Co je na tom ?

Podle mě je dobře, že něco podobného vzniklo...rodiče se o sexu s dětmi většinou skoro vůbec nebaví (a nejde jen o dysfunkční rodiny) a mnozí učitelé taky nevědí jak na to.Vždyť je to spíše o tom, jak se s těmi dětmi o problému bavit, diskutovat apod. Ostatně kolik rodičů raději řekne - naučte je to v té škole, jen aby byli z obliga. Myslím si, že kdyby vznikla nějaká jiná verze příručky, tak zase proti ní budou brblat jiní odborníci...a bude se diskutovat a diskutovat a mezitím budou přibývat nechtěná těhotenství, šířit se pohl. choroby vč. HIV apod...

0 0
možnosti

lubossula

23. 8. 2010 12:03
Re: Co je na tom ?

ja prave vidim problem v tom, ze se rodice s detmi o sexu nebavi. A ze ucitele nevedi jak na to? Ano mnhdy samozrejme nevedi, a to treba jiz jen proto, ze to nevysvetluje dvema detem, ale petadvaceti, z nichz kazde je naprosto jine a kazdemu je treba to vysvetlovat trosku jinak. Ale jinak dekuji za nazor. 

0 0
možnosti
JD

pedr64

23. 8. 2010 11:57
vidím to ze dvou pohledů

1. hranice legálního styku je u nás 15 let, bylo by proto záhodno, aby děti o tomto měly nějaký ánung už před dosažením této věkové hranice. Získat by jej měly primárně od rodičů, ale tam mohou být problémy(co mě to ten blbej fotr zase vykládá za blbosti), takže spíše to přijmou od osoby cizí. Pořád lepší, než zprostředkované "pseudozkušenosti" a zaručené informace od spolužáků. Forma už je na odbornících.

2. škola se "zhumanitizovala". Syn končil letos ZŠ, během druhého stupně měl: rodiná výchova, obačanská výchova, etická výchova. A do těchto uměle vytvořených předmětů pro bývalé ruštináře  se musí někde vyštrachat náplň. Opakem(pro mě opravdu nepochopitelným) je to, že neměl předmět dílny, takže nerozezná hřebík od šroubu. Asi si ministerstvo myslí, že máme málo sociologů, politologů a obdobných myslitelů.

0 0
možnosti
JD

pedr64

23. 8. 2010 11:59
Re: vidím to ze dvou pohledů

ještě dodatek: místo těch dílen měl vaření, s čím ale zase tak problém nemám, chlap má být samostatnej;-)

0 0
možnosti
AMF

farsky.blog.idnes.cz

23. 8. 2010 11:47
Toto téma je nekonečné

Když nefunguje rodina, musí ji přece někdo zastoupit!

Aby si mohli rodiče vybrat podle svého, stát chystá nový druh učebnice, šanon s vyměnitelnými kapitolami.

Zrovna jsem k tématu psal ;-)

0 0
možnosti