Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

SlusnyClovek

23. 10. 2008 20:06
Omluva panu Šulovi - trochu jsem zahltil diskusi

Jak jste psl jinde, píšu dost. Toto téma mě zaujalo, i když článek byl trošku jiný. Ale v diskusi šlo spíš o pedagogická témata.

Já přesně nevím, vím že nejste učitel, ale snad jste to vystudoval a živíte se něčím takovým. Takže k věci máte vztah i zajímavé názory.

0 0
možnosti
S

SlusnyClovek

23. 10. 2008 13:28
Pane Šulo, myslel jsem že to bude o pedagogice

a o ní skoro nic. Docela by mě zajímalo, co si o tom myslíte. Mám špatné zkušenosti  s učitelkami, které učí, čemu nerozumí a pak chtějí odrecitovat nějaké poučky, vzorečky atd. Kterým ovšem nerozumí, takže čím přesněji doslova, tím lépe. K zapamatování - myslím, že hry můžou někdy pomoci. Rozhodující je ale zájem o předmět jako takový. Pak si zapamatuje žák řadu údajů, protože ho to zajímá. Další věc, poruzumění. Pokud se chápou souvislosti, jednak si stačí pamatovat méně, pamatování je snažší, jedna věc připomíná druhou. Ovšem mozek určitou míru mechanického zapamatování potřebuje. Př. zájem - biologie, zeměpis, dějiny. Koho to zajímá, tak si zapamatuje snadno jméno řeky, průtok atd. jNemusí se to navrčet. Logika, souvislosti - matematika, fyzika, ale i v jazyce. Pamatovat si nic neříkající vzoreček je těžké, kdo to pochopí, tak si zapamatuje snadno. Hry, které jsou podbízivé, jsem skeptický.

0 0
možnosti
MU

mazlikuzlik

23. 10. 2008 12:37
Úleková fixace

Nedávno jsem se účastnil konference Dědicové Komenského a vždy, když zaznělo jméno Cimrman, jsem si udělal čárku.

A víte kolikrát to bylo? Ani jednou, přátelé.....A přitom se zdá, že Cimrmanova šesterka je stále aktuální.

0 0
možnosti