- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všichni víme, že elektromobilita (stejně jako downsizing) není odpovědí výrobců na požadavky zákazníků.
Ale únik před obřími pokutami regulátorů.
Zbývá doladit několik problémů.
Proč elektromobil lze lidem zatím jen vnutit (s výjimkou některých hobbystů, kteří je kupovali vždycky) s pomocí dotací a zdražením aut se spalovacími motory?
1) Cena
2) Obrovský pokles ceny při následném prodeji po letech 3) Provozní náklady (pneumatiky a brzdy) 4) Dobíjecí infrastruktura 5) Dojezd a doba dobíjení baterií Kdy si myslíte, že to bude vyřešeno tak, aby si lidé opravdu chtěli elektromobily kupovat, protože cena a její protihodnota budou lepší než u aut se spalovacími motory?
Aby se Evropané mohli svézt elektromobily s nulovými lokálními emisemi, musí být vzácné kovy nejprve dopraveny z Chile či Konga do Číny, kde dojde k jejich zpracování za pomocí milionů tun CO2 ze spáleného uhlí. Následně jsou pak dané materiály dopraveny do Evropské unie, kde z nich teprve vzniknou „ekologické“ automobily. To má být „čistá” budoucnost?
Ke slovu "bezemisní" se zapomíná přidávat slovo "lokálně". Ekologická je snad jen chůze, jízda na kole nebo na zvířeti. Ale vezměte si trolejbusy. Bezemisní jsou, ale jen lokálně. Města by se bez nich neobešla, protože přispívají k čistému ovzduší ve městě. Proto se trolejbusové sítě rozšiřují. Je totiž podstatný rozdíl, když se ze zastávky rozjede autobus nebo trolejbus, případně elektrobus. A podobné to bude i s elektromobily. Mám za to, že jsme na začátku vývoje. Energetická síť na to není zatím připravena, s výrobou a likvidací baterií je ještě problém... Ale vše procházelo nějakým vývojem, takže věřím tomu, že i tyhle potíže se časem podaří překonat. Je to jen otázka času.
Jaký čas máte na mysli?
Elektromobily se vyrábějí už více než 150 let - podobně jako auta se spalovacími motory.
Tak ještě 150 let a bude to ono?
Ano, elektromobily jsou Potěmkinovou vesnicí!
Na co jezdí elektromobily? Z čeho u nás děláme elektrickou energii? Z uhlí! Na co jezdí elektromobily de facto? Na uhlí!
Niv není ekologické. Zkuste si spočítat, jaké škody působí těžba ropy, doprava, zpracování a distribuce. Vy jen přijedete k pumpě a natankujete. Ale co je za tím?
Ale hlavně, že to spasí svět, že?
Z německého televizního magazínu "auto moto sport"? To jste si ten pořad nahrál a pak s notýskem v ruce opisoval všechny ty číselné údaje jeden po druhém, protože originál už není k dispozici?
Nebo jste prostě odkaz na originální text čtenářům nenabídl, protože by pro vaše čtenáře možnost udělat si svůj vlastní názor na základě přímého zdroje mohla být urážlivá?
Já těmhle článků, bez odkazů říkám "jedna pani na internetu povídala".
Šibeniční termíny stanovuje Gréta T.,za to tedy EU nemůže.A automobilky se nebrání patrně proto,že životnost elektromobilů je podstatně kratší,než těch se spal.motorem.
A jeste k te baterii, v roce 2018 jsem kupoval nove auto. Posilhaval jsem po Toyote Prius. Protoze jsem mel ruzne Toyoty dele nez 25 let znal jsem se uz s prodavaci. Samozrejmne mi ho vychvaloval. Kdyz jsem se zeptal na cenu nove batterie divil se proc se ptam. Za celou dobu pry u toho Priuse jeste zadnou baterku nemenili.
Ale nakonec jsem ho stejne nekoupil.
Kdyz napiste v kterem cisle toho Auto Motor Sport to bylo, rad si to vyhledam a prectu sam.
Pravda, neni to jen to co vyletne z vyfuku, je to i vse co s tim palivem souvisi. Od pruzkumu a tezebniho vrtu, tezbu, rafinaci dopravu az k te benzinove pumpe.
Co se tyce vyroby vozidla, tam se to moc lisit nebude.
Podle informací od výrobce (Škodovka) je to konstrukčně jednodušší, takže tady asi rozdíl bude. Info od člověka, který dělal zkušební jízdu s Enyaqem.