Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fan-tomas

13. 1. 2008 19:12
pravda je někde jinde

Pohledů na věc je mnoho. Může se zdát, že jsou tzv. "úhrady na služby ve veřejném zájmu" opodstatněné. Ale osobní doprava je zoufale neefektivní - a tím zdaleka nemyslím ty krátké lokálky. Tam jezdí často motorový vůz ("kolejový autobus"), někdy i obsazený samotným strojvedoucím (řidičem), tj. za velmi nízké náklady. Porovnejte s tímto situaci na významnějších (neříkám přímo hlavních) tratích, kde často jede lokomotiva (80 tun) plus tři vozy rychlíkové stavby (3x40 = 120 tun), dohromady 200 tun na soupravu, ve které často jede ne 200, ale 20 lidí. Zatímco v autě veze samotný řidič "zbytečně" jednu tunu železa, tady každý pasažér veze tun deset..... Přemýšlejte někdy - a také se někdy svezte vlakem. Bývá to docela poučné. A někdy se také dívejte kolem - ty tuny jsou napsané na každém vagoně a/nebo lokomotivě....... ;-)

0 0
možnosti

David

12. 1. 2008 8:29
Pokud

mi stat zaplati permanentku na pivo, pak tahle analogie plati. Jinak ani nahodou...

"U pivovaru zisk nikdo nezpochybňuje, proč u ČD ano? Oba případy jsou prakticky analogické."

0 0
možnosti

Hucul

11. 1. 2008 23:44
Bremeno...

Bremeno, ktere si drahy prinesly z dob minulych? A nebyly ony drive misto dotaci proste dost vytizene prumyslovymi zakazkami natolik, ze pokryt obce a mesta siti spoju byla hracka? Nenahradily dnes nahodou drahy kamiony, ktere mely za totace horsi posici, ale ted najednou jezdi i po zavedeni mytneho se znacnou dotaci statu na amortisaci silnice? Kdyby byla CR schopna prisnejsich regulaci kamionove dopravy, meli bychom sjizdne a nerozbite dalnice i prosperujici drahy.

0 0
možnosti

Lenka

11. 1. 2008 23:24
K ČD

Já bych řekla, že většině lidí, kteří vlakem jezdí, vadí jiné věci. Věci, se kterými ČD něco dělat rozhodně může. Kupříkladu mi jako zákazníkovi je vcelku jedno, jestli jsou ČD ztrátové nebo ziskové. Ano, nejásám, že v kupé netopí topení, nebo je naopak vedro k zalknutí, jsem naštvaná, když má vlak zpoždění, ale to jsou věci, které dokážu pochopit, věci, které se stávají a mnohdy nedají předem ovlivnit.

Co by ale zákazníka potěšilo a změnit se dá snadno?

1. Zprůhlednit systém slev. 2. Zařídit návaznost spojů. (Tzn. ne že přípoj odjel před pěti minutami a další jede za tři hodiny). 3. Minimálně dokud nepřestane být zpoždění pravidlem, zrušit nové opatření s nečekáním návazného vlaku.

Tyhle tři věci jsou podle mne jednou z hlavních příčin, proč skalní příznivci železnic přesedlali na jiné způsoby dopravy, a proč ČD odradí i "sváteční" cestující.

0 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2899x
Autor narozen v roce 1987, absolovent Přírodovědecké fakulty UK v Praze, obor učitelství geografie.
Po dosažení titulu Mgr. v září 2011 nyní pracuje ve vzdělávací agentuře.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy