- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemáte tak docela pravdu, protože u nás ve skutečnosti tolerance existuje, respektive existuje nepřesnost měřících přístrojů, takže je jejich nepřesnost tolerována a rozhodně to není nula.
Už jsem psal v jiné diskusi, že hranici 0,5 promile má v EU 17 zemí (nadpoloviční většina). A nic hrozného se na jejich silnicích neděje. Další země pak mají 0,2 nebo dokonce 0,8 promile. Naše nulová tolerance je absolutní extrém.
Až se budou v EU sjednocovat pravidla silničního provozu (a ony se sjednocovat budou - jediná otázka je kdy), pak je hranice 0,5 dost pravděpodobná.
Proč srovnáváte zrovna s Německem? Takoví Francouzi mají k alkoholu (hlavně tedy k vínu) mnohem vřelejší vztah a o nějakém "ordnungu" se u nich také nedá mluvit.
Vaše argumenty jsou nesmyslné. Hranice 0,5 má naprosto stejnou vážnost jako kterákoliv jiná hranice. Zpochybňovat výsledek dechové zkoušky se dá úplně stejně při 0,1 stejně jako 0,6 anebo 1 promile (trestný čin).
V USA mají dokonce v hospodách k dispozicím hostům alkatestry, aby ti věděli, jestli mohou řídit.
Nebudete tomu věřit, ale v bývalé Jugoslávii mohl řidič mít až 0,8%. Tak jako v některých jiných státech, kde přesto mají menší nehodovost. Takže čím to je?
Nechci se do toho plést - nejsem pivařka, ani řidička - i když po dobrém obědě si malé pivko také dám... Ale připomenu jedno přísloví: "S jídlem roste chuť ́" - myslím, že ale i s pitím (piva- vína) roste chuť" - a pak mnohý neodolá... Ach jo...