Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

kadet

26. 6. 2012 17:53
Ano

souhlasím s článkem. To, že klesá úroveň všech absolventů je způsobeno neustálým snižováním laťky. Laťka musí být vysoko. Nemusí a ani nemůže být každý občan ČR - inženýr či doktor!!

0 0
možnosti
VC

dobredo

26. 6. 2012 8:03

bych souhlasil s tou povinnou maturitou z matematiky, ale pouze v nějakém základním rozsahu. Je totiž rozdíl mezi matematikou na reálném gymplu, elektroprůmce naproti třeba zemědělské škole. Nevím proč by každý maturant musel umět řešit integrály a diferenciální rovnice, naproti tomu by asi každý měl rozumět trojčlence, procentům a dalším praktickým počtům, které bude potřebovat v praktickém životě.

2 0
možnosti
MT

ToMiSoft

25. 6. 2012 9:12
Částečný souhlas

Osobně považuji celý projekt státních maturit za účelový nesmysl. Ale když už ho tu máme, tak bych sloh buď vypustil, nebo bych ho začlenil do společné známky za češtinu. V jakémkoliv sportovním odvětví, kde se hodnotí na základě subjektivního dojmu (např. krasobruslení, skoky na lyžích) a nikoliv na základě exaktního měření byly, jsou a budou problémy s neobjektivitou. Stejné je to u slohu. Pokud už naši papaláši chtěli něco takového, jako je státní maturita, rozjet, tak to měli domyslet. Bláhově se domnívat, že se zrovna jim povede se těchto problémů vyvarovat, hraničí s prostoduchostí těchto jedinců. A co se týká povinné matematiky - nesouhlasím. Každý student musí prokázat alespoň elementární znalosti matematiky, jinak by vůbec nebyl k maturitě připuštěn. A pokud se nehodlá dále zabývat technickými obory tak není jediný důvod, aby se musel trápit s matematikou u maturity.

0 0
možnosti
OK

jurnecka

24. 6. 2012 14:24
Maturita v Anglii

Nedávno jsem někde četl, že v Británii absolvuje maturitu cca 80% dětí ... ale současně by 50% z nich, bylo podle testů z padesátých let, považováno za analfabety... Nevím jestli je to pravda až takhle tvrdě - ale něco to o nastoupeném kurzu vypovídá.... Náročnost učiva i zkoušek klesá nevídaně...

.

U nás se bohužel usilovně na takové debilizaci národa pracuje také...

Až si člověk někdy říká, jestli v tom není záměr...

2 0
možnosti
DS

Streit

24. 6. 2012 14:57
Re: Maturita v Anglii

Částečně asi je... :-/

0 0
možnosti
JV

sfs

23. 6. 2012 16:54
Pane, nejste náhodou

vykopávka z minulého století? Žijete snad někde v pravěku, že nevíte o jiných přednostech, než je vzdělání? Nevíte, že kultivovaným projevem může na sebe člověk leccos prozradit? Jak potom vypadá mezi vrstevníky, vedoucími osobnostmi a vůbec ve společnoti! Hned si o něm většina pomyslí, že se vyvyšuje - a to je nejlepší cesta na psychiatrii nebo pod most. Tak přestaňte s ideály a jděte s dobou! Abyste byl v obraze, kopíruji úryvek z e-mailu profesorky češtiny své dcery:

<V tuto chvíli je čeština na rozcestí. My, učitelé, nevíme, kam nás naše "nadřízené orgány" budou směrovat, jaké testy vymyslí CERMAT apod. Za sebe mohu říci, že větné rozbory nepovažuji za nejdůležitější součást češtiny, kladu větší důraz na sloh a literaturu (zvláště v pozdějších ročnících), nicméně mám tuto látku v osnovách a chci, aby studenti pochopili alespoň základy. Větný rozbor není úplně nedůležitý - jistě chcete, aby vaše děti znali interpunkci,...>

Neupravil jsem. Myslím si, že daný stav je plánovaný.

0 0
možnosti
A

adam72

23. 6. 2012 23:09
Re: Pane, nejste náhodou

Tohle se mi doufám jenom zdá. 8-o;-D Když pro vás není vzdělání důležíté, tak si jděte někam vytírat supermarket. Pokud považujete kultivovaný projev za něco špatného a chcete se vyjadřovat ve stylu "hele vole, támhle je vole tamhleto vole..." tak si tak mluvte se svými pokud vám to tolerují. Předpokládám ale, že lidé, kteří za něco stojí a mají nějaký úspěch s vámi nejspíš přeruší kontakt. Tedy pokud nepovažujete za úspěch počet piv za hodinu. Pokud si o někom, kdo se chová kultivovaně, myslíte že se povyšuje, máte asi nějaký veliký problém. RvRv

0 0
možnosti
JV

jafava

23. 6. 2012 11:50
Stoprocentně s Vámi souhlasím.

0 0
možnosti
DS

Streit

23. 6. 2012 12:42
Re: Stoprocentně s Vámi souhlasím.

Dík R^

0 0
možnosti
LP

rheingold

23. 6. 2012 11:00
Dovolím si hrubě nesouhlasit s jednou maličkostí, až drzostí

Sám zmiňujete, že projev zejména absolventů přírodovědných oborů je tristní.Ihned na to navazujete s tvrzením,že to cosi vypovídá o jejich úrovni myšlení. Za tuto do nebe volající drzost byste se měl kát až do skonání věků. Důvod, proč absolventi přírodovědných oborů mají tristní vyjadřovací schopnosti tkví právě v jejich nadprůměrné inteligenci, které nějaký obyčejný humanista, co píše jak Jirásek, nemusí sahat ani po kotníky. Problém je v tom, že schopnosti, potřebné pro realizací přírodovědných oborů jsou mnohem systematičtější, strohé a sterilní, ale o to více přesnější a specifičtější, než rozevlátý přirozený jazyk. Tito lidé nechápou, proč by měli řešit cokoliv, počínaje vedlejšími větami vloženými (pokud nezpřesňují nějaký ambivalentní termín, nač je vkládat?) přes problémy shody přísudku s podmětem (ženy pily nebo pili má přece v kontextu matematika stejný význam, proč rozlišovat?) až po vyjmenovaná slova. Podstatný je obsah sdělení a ne jho forma, pokud tato obsah neničí.

0 0
možnosti
RP

radim36

23. 6. 2012 11:22
Re: Dovolím si hrubě nesouhlasit s jednou maličkostí, až drz

No, nadprůměrně inteligentní člověk, pokud zrovna nemá nějakou vadu týkající se vyjadřování,  dokáže bez problémů v případě potřeby dostatečné množství textů načíst a  příslušný vyjadřovací sloh si osvojit i bez nějakého středoškolského vyučování slohu. V takovém případě je příslušný sloh funkční obal a třeba i pěkný, obsahu neboli relevantních informací.

Konkrast je potom nějaký méně inteligentní člověk, do kterého je mnoha vyučovacími hodinami věnovanými tomu slohu ten sloh narván, potom ale takový člověk už třeba ani nemá na to obsáhnout k tomu slohu nějaké důležité v nějakém oboru a k nějaké věci relevantní informace. Takový člověk potom produkuje práce jakoby v naleštěném slovním obalu , ale bez obsahu.

0 0
možnosti
S

Seffl

23. 6. 2012 10:32
Karma

Karma, pane Streite. Nejen za článek, ale i za Vaše příspěvky v diskuzi.

1 0
možnosti
DS

Streit

23. 6. 2012 12:42
Re: Karma

Děkuji R^

0 0
možnosti
J

jamie67

23. 6. 2012 9:49
Petice.

Všem, kteří nesouhlasí s hodnocením  slohových prací s češtiny: http://www.petice24.com/petice_proti_hodnoceni_pisemnych_maturitnich_praci_z_etiny

0 0
možnosti
P9

POT 90

23. 6. 2012 9:57
Re: Petice.

"s češtiny", jo? 8-o;-D

3 0
možnosti
HB

zeto

23. 6. 2012 9:28
Hm...

Osobně si myslím, že se s maturitou jako takovou moc nadělá. Ono totiž opravdu jde jen o ten papír. Proč? Při shánění práce je většinou ten papír důležitý pro to, aby se s vámi vůbec někdo alespoń bavil, nicméně rozhodující jsou nakonec pracovní výsledky a výkon. A můžete odmaturovat z matematiky a češtiny za 1, ale když nebudete svojí práci zvládat, poletíte během zkušební doby bez ohledu na maturitní výsledky. Takže smysl unifikované maturity mi, přiznám se, poněkud uniká.

0 0
možnosti
RP

radim36

23. 6. 2012 9:42
Re: Hm...

Maturita má podle mně význam hlavně v tom, že umožní ušetřit vysokým školám na vstupních zkouškách a zájemcům o studia čas.

Potom statisticky, jednotná maturita umožní srovnávání všelijakých středních škol.

Konkrétně to pak ale záleží na kvalitě těch jednotných maturit.

Pro praxi je to pak hlavně doklad, že ten člověk je schopen odsedět ty 4 roky a trochu se toho naučit. Neboli vydrží aspoň měsíce poslouchat bez excesů svého nadřízeného a přitom se na novou práci i zaučit a zvládnout ji.

1 0
možnosti