- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... nezpůsobí, stejně jako nezpůsobí návrat dinosaurů a ani návrat koní, když dojde ropa a nebude benzín ani nafta.
http://www.youtube.com/watch?v=IiEw1p5BaSU&feature=related
s hudbou 2007 http://www.youtube.com/watch?v=IiEw1p5BaSU&feature=related
hmm, to je docela optimistický článek - ale asi bude mnohem hůř:
tady je webová kamera na katlu - zatím je ještě v klidu
.
http://marek.lutonsky.net/mala-sopka-muze-probudit-velkou-sopku
nebýt těch zatracených vzducholodí... prásk!
ještě do těch vzducholodí dostat adepty superstar s pár členy hvězdný pěchoty v živém vystoupení jako zábavný prvek a o další hrůznej horor bude spolehlivě postaráno
----
jinak myslím, že tudy cesta nevede. Nejspíš by to bylo jako v Japonsku. Síť rychlovlaků by to jistě jistila.
V Japonsku jsem expresy Hikary a Šinkansen jezdil, ale jezdily po kolejích a ne na vodě. Jen pod vodou v tunelech - jako pod La Manchem. Ty expresní vlaky jezdily maximálně 240 km/h. Ve stanici máte čáry na nástupišti a přesně na centimetry před vámi zastaví dveře. Ale vzducholoď může kamkoliv bez kolejí a zastaví se ve vzduchu jako vrtulník bez spotřeby energie.
že vzducholodě jsou zofale pomalé a přepraví mnohem méně lidí je jedno.
...byla by to dobrá romantika, jen tak letět, sledovat krajinu pod sebou a doufat, že cílový čas bude více-méně dodržen. V době současných technických možností je přece fuk, jestli jsme elektronicky spojeni se světem z obýváku, kanceláře nebo vzducholodi???
Příjemný let
Podívejte se sem: http://cs.wikipedia.org/wiki/LZ_129_Hindenburg
co dokázala před 75 lety vzducholoď Hindenburg. Zkuste si promyslet, co by se při použití moderných materiálů (potah, motory, elektronické řízení, ..) dalo zlepšit.
Více informací, pokud umíte německy, najdete zde: http://de.wikipedia.org/wiki/LZ_129
Vylepšit by se dalo jistě mnohé, ale pokud si někdo myslí, že je to schopné v dohledné budoucnosti nahradit denně 28 tisíc letů (JEN!) nad Evropou, je snílek.
a představte si, co by se při jejich stavbě dalo nahradit moderní technologií, a jaké výkony by měli pak. Jejich cestovní rychlost sice nebude výrazně nad 120km/h, ale pro většinu evropských letů to stačí. Navíc by to byly lety ve výši 500 metrů nesrovnatelně zajímavější než let v 10 km.
Druhý aspekt by byly nákladní vzducholodě, Cargo Air Ship, pro náklady s nadměrnými rozměry, pro které se dnes musí uzavírat celé silnice. Jeden takový slibný projekt zkrachoval na financování. Věčná škoda.
Proč škoda? Pokud by se nadměrný náklad díky tomu projektu přepravil 20x dráž, než tradiční cestou, pak je v pořádku, že projek "krachl" a vyhodila se jen část peněz. Nikoliv při dokonaném experimentu dvoj či vícenásobek financí...
prý stačí, aby se pohnula Afrika směrem proti Evropě. Pevninské kry se pohybují stále, a můžeme vyloučit, že se nepřihodí nějaké změny směru pohybu?
ehm... máte vůbec představu, o jakých energiích hybností se bavíme?