Zastřelený čerpadlář a zloději benzínu

Před časem byl zastřelen v noci mladý muž, který obsluhoval "benzínovou pumpu" v Ústí nad Labem-Předlicích, kde jsem občas tankoval. Četl jsem o tom v novinách a měl jsem pak vždy divný pocit, když jsem okolo jen projížděl. Když se zamyslíme nad tím, kolik lidí je při podobné práci v noci ohroženo, tak je  snad možné  obsluhu v Čechách vyřešit jinak. Některé čerpací stanice po 22 hodině uzavírají vstupní dveře do prodejen a zákazníci platí  pohonné hmoty bezpečnostním okénkem předem. Až po zaplacení je uvolněno ve stojanu odpovídající množství pohonných hmot. Mnoho čerpacích stanic ale podobné vybavení nemá. Některé firmy z důvodů bezpečnosti  i úspor  platů zaměstnanců mají přes noc  pro jistotu zavřeno, i když tak přicházejí o tržby. Mám pocit, že  někteří zaměstnavatelé šetří náklady na moderní vybavení čerpacích stanic za cenu vystavení svých zaměstnanců možnosti přepadení. V zahraničí je běžné, že přijedete k čerpací stanici v noci bez obsluhy, kde je výdejní automat. Zaplatíte bankovkou a teprve potom ze stojanu natankujete přesně odměřené množství paliva. Navíc majitel nemusí platit dlouhé noční služby zaměstnancům při malém zisku.

Peníze nebo .....www.flickr.com

Ukradené milióny s auty, která mají ukradené značky

K blogu mne inspirovala zpráva v televizních novinách, kde se uvádělo, že ročně přicházejí čerpací stanice o miliónové částky za ukradené pohonné látky. Napadá mne zcela jednoduché řešení, které by ušetřilo mnoho tisíc na každé pumpě. Místo drahých zahraničních výdejních automatů na bankovky je možné zavést systém jako na parkovištích. Silná ocelová závora u vjezdu ke stojanům ovládaná třeba brigádníkem umývajícím skla. Podobná závora u výjezdu od stojanů. Pochopitelně by to mohlo být ovládané i z prodejny, ale to by se asi prodražilo - třeba s použitím televizních kamer. (Ovládání na fotobuňku by se asi dalo oklamat.) Myslím si, že náklady vložené na uzavírání příjezdů a odjezdů u čerpacích stojanů by se velmi ryc

hle vrátily.

Někdo namítne, že se zpomalí obsluha u stojanů. Ale troufám si napsat, že to zdržení bude minimální a stejně tak se budou minimalizovat ztráty čerpadlářů. O bezpečnosti obsluhy nemluvě.

( Ilustrační fotografie - Delta-Plzeň )

 

 

Autor: Miroslav Štorch | sobota 5.6.2010 0:09 | karma článku: 15,12 | přečteno: 1759x
  • Další články autora

Miroslav Štorch

Chceme v Česku domobranu ?

17.11.2016 v 19:40 | Karma: 19,51

Miroslav Štorch

Můj první kilometr v roce 1967

30.8.2016 v 15:46 | Karma: 21,02

Miroslav Štorch

Televizní perličky na OH v Riu

22.8.2016 v 21:46 | Karma: 25,27

Miroslav Štorch

Česká pošta mne štve.

8.5.2016 v 20:12 | Karma: 34,10