Reklamní agrese v televizi - snižte poplatky za ČT

A tak nám mezi zprávami a běžnými pořady ve veřejnoprávní televizi naskakují reklamy se zesíleným zvukem, který ohlušuje malé děti, domácí zvířectvo i nás dospělé jedince to vytáčí. Jak si někdo může dovolit, za přehnaný měsíční poplatek, narušovat naše klidné sledování pořadů ? Zcela bez zábran a bez ohledů. Když vidím kolik dětí různých redaktorů, dramaturgů a dalších pracovníků televize začíná svoji kariéru souběžně s působením rodičů na obrazovce, tak už se ničemu nedivím. Ještě si dělá veřejnoprávní televize reklamu, že mají nejvíce redaktorů a spolupracovníků. Je to přezaměstnanost za naše peníze. V komerčních televizích, kterým neplatíme poplatky musíme pochopitelně s reklamním přerušováním pořadů počítat - někdy i v nejnapínavějším místě filmu. Ale proč jsme nuceni poslouchat reklamy se zesíleným zvukem na veřejnoprávních televizních kanálech ? Na Slovensku bylo vyhlášeno referendum, mimo jiné, i za zrušení televizních poplatků, ale dostavilo se tam bohužel málo voličů. A tak tam platí televizní poplatky stejně jako my u nás. Připadá mi to stejně zbytečné jako nadměrné poplatky v některých českých bankách.

Herci a známé osobnosti v reklamě

Marek Vašut nás nyní přesvědčuje o kvalitách jistých cizích vín ( dříve to byla káva), bělovlasý Jaromír Hanzlík jede na kole a leze na komín jako za mlada v Postřižinách, aby nás dokázal  kvalitu nejmenovaného výrobku na výživu kloubů. Stejný výrobek propagoval podbízivě i Miroslav Donutil nebo herec Petr Kostka.

Když podobný výrobek propaguje Roman Šebrle, tak to má souvislost se sportem přetíženými klouby. Ale především je to pro ně velmi slušný příjem za reklamní vystoupení. I Karel Gott propagoval určitý druh čaje v televizním šotu, který se tvářil, že není reklamou. Ostatně každý z nás zákazníků zaplatí v ceně výrobku i tu reklamu, kterou nedobrovolně konzumujeme. ( i fondy nám reklamu započtou )

Stížnosti televizních diváků

Po stížnostech televizních diváků na umělé zesílení zvuku při televizních reklamách se tímto problémem musela zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Televizní a rozhlasové stanice mají být pokutovány za podobné zásahy do hlasitosti reklam, ale nikdo blíže neurčil o jakou hranici hlasitosti se jedná ( v decibelech nebo procentech zesílení ).

Prosadí někdo z poslanců snížení televizních koncesionářských poplatků ?

Domnívám se, že nejlepší pokutou  by bylo snížení koncesionářských poplatků za televizní přijímače. Protože díky reklamám dochází k "poškozování" kvality vysílaných pořadů. Jaký je váš názor ?

Autor: Miroslav Štorch | pondělí 22.10.2012 9:23 | karma článku: 44,41 | přečteno: 6047x
  • Další články autora

Miroslav Štorch

Chceme v Česku domobranu ?

17.11.2016 v 19:40 | Karma: 19,51

Miroslav Štorch

Můj první kilometr v roce 1967

30.8.2016 v 15:46 | Karma: 21,02

Miroslav Štorch

Televizní perličky na OH v Riu

22.8.2016 v 21:46 | Karma: 25,27

Miroslav Štorch

Česká pošta mne štve.

8.5.2016 v 20:12 | Karma: 34,10