Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

TKC

24. 2. 2011 0:17
Jáchyme, Jáchyme...

Miluju vzdělání a vzdělané lidi, ale z toho Vašeho příspěvku čiší nějaký Váš komplex na 10 km daleko...

Tyhle dva případy, co popisujete, by každý druhý pustil za pár dnů z hlavy a nenechal by je tam strašit jako děsivé memento.

Lidi jsou různé, jak se říká. I kantoři mohou být blb*ci. Někteří... Jiní ale zase ne.

To je jako kdybyste si na celý život zapamatoval, že Vám někdo v roce 1990 šlápl v tramvaji schválně na nohu a odvozoval byste od této zkušenosti svůj vztah k lidem....

0 0
možnosti
JJ

tenkdomacas

23. 2. 2011 17:31
Mám ještě horší zkušenost.

Chodil jsem na střední školu a pan profesor chtěl po mně Kirhoffovy zákony.Po mé odpovědi, že je neumím, protože je na nic nepotřebuji,že mi stačí Ohmův zákon.Poslal mě k tabuli a dal mi příklad. Ten jsem správně vypočítal a dostal jsem trojku.Pak vyvolal jednu žákyni,která mu řekla ten správný vzorec,ač jinak neměla o fyzice žádné vědomosti a dostala dvojku. Když jsem se ho zeptal proč,odpověděl mi ,že trojka je "dobře" a ona studentka odpověděla správně na otázku a proto dostala lepší známku. Je to již sice velmi dávno, ale jak vidím, stále se to praktikuje. Prostě student nesmí příliš vyčnívat. A to se jen stále mluví o tom, jak škola dbá na vzdělání!

0 0
možnosti
MK

eltanin

23. 2. 2011 18:03
Re: Mám ještě horší zkušenost.

Tož kdybyste mu odpověděl, že neznáte Kirchhoffovy zákony, protože Vám stačí Maxwellovy rovnice, a on Vám za to dal trojku, tak by se to dalo pochopit. Takhle je to ale dost podivný příběh. ;-)

0 0
možnosti
PT

Howard

23. 2. 2011 16:18
Kazda mince ma dve strany

Autor ze dvou udalosti mylne generalizuje problem ceskeho skolstvi na potlacovani iniciativy zaku, pricemz dle zkusenosti nejen me tchyne, zaslouzile to ucitelky ZS (tesne pred duchodem), je problem presne opacny, tedy naprosty nezajem zaku o studium. Dokonce uz upustila od zadavani domacich ukolu, ktere nikdo neplnil.

A uvedene dva pripady? Bohuzel se musim zastat ucitelu, nebot v obou pripadech nebylo splneno zadani DU, pokud jsem spravne cetl. Konkretne - mely byt vypsany kosti z ucebnice (nesplneno) a mely byt splneny jen ctyri vety, nikoliv cele cviceni (nesplneno). Ono ne vzdy vic znamena lepe, hlavne pokud plnitel ukolu nezna souvislosti, smysl a pozadi dane ulohy - dulezite jak ve skole, tak v praci.

Kazdy ucitel ma nejaky styl vyuky a latku probira postupne a pokud mu vyuku narusuje "aktivni blbec", ktery si vse nastuduje dopredu, muze to vest k narusovani hodiny. Nejsa ucitel umim si zive predstavit.

Hlubsi zamysleni a pohled z vice stran by neskodil.

0 0
možnosti
KM

kvetam

23. 2. 2011 12:33
aktivní žák = více práce

Mám podobnou zkušenost, na střední jsem uměla německy lépe než učitelka a podle toho vypadal její přístup ke mně. U synovce zase zjistili, že nechápe smysl čteného textu až v páté třídě. A takhle bych mohla pokračovat.

Myslím si ale, že sousta věcí je o člověku. Na základku jsem chodila ještě za socialismu a až na pár vyjímek musím říci, že učitelé tam byli výborní.

A k těm kostem a angličtině Vašeho bratra - víte, pro spoustu lenochů znamená aktivní přístup žáka více práce, a proto je pro ně přijatelnější tyto děti potrestat. A je skutečně smutné, že takoví lidé ještě učí ... bohužel ale to, co by neměli. Laxní přístup k práci, který plodí jen nespokojenost a závist vůči úspěšnějším.

Vašemu bratrovi hodně sil:-)

0 0
možnosti
A

arahat

23. 2. 2011 10:31
jste si jistý?

..že jde opravdu o systém? Má zkušenost je zcela naprosto jiná, když jsem chodil na ZŠ (vycházel jsem v r.1994), společně s jedním spolužákem jsme se hodně zajímali o biologii - a učitelé nám vycházeli všemožně vstříc v podpoře. Nakonec i tím, že jsme i pro vyšší ročníky dělali fereráty na téma, které probírali oni (a suplovali vlastně tak práci učitele). Jednou nám bylo dokonce odpuštěno, že jsme šli za školu - když jsme místo vyučování šli na luka pozorovat ptáky...:-) 

Nejsem si jist, zdali jde z několika epizod vyvozovat takto obecné závěry, spíše mám tendenci si myslet, že jde vždy o individuální přístup jednotlivých učitelů. Ne každý pedagog má skutečně pedagogické vlohy....

0 0
možnosti
RD

redi

23. 2. 2011 11:34
Re: jste si jistý?

Myslím, že je to opravdu systémem. Protože dcera má několik dysfunkcí, na základě doporučení ped. psych. poradny jsme si jeli tak trošku po svém. A ujišťuji Vás, že jen čeština na prvním stupni je systémově plná učení a následného přeučování. Možná si vzpomenete, že jste se nejdříve učili jen číst písmenka a teprve ve 3. třídě přijde na řadu čtení s porozuměním, v téže třídě vyjmenovaná slova - a jaké překvapení, když v domácím úkolu jsou slova jako babička (naběhla jsem do školy a tam mi bylo sděleno, že koncovky se ovšem berou až v 5. třídě) a tak bych mohla pokračovat. Takže chyba je systémová, o tom, že někteří učitelé nedokáží být pyšní na lepší žáky, to už by bylo na samostatné vyprávění.

0 0
možnosti
A

aht4pha

22. 2. 2011 23:55
team vs. individual

Týmová práce nebo individuální? To je přesně ten ukrutný rozdíl mezi světem a naší pseudo kulturou a hlavně pseudo vzděláním. Zatímco u nás běžně jeden žák natiskne taháky pro celou třídu, v nizozemsku či británii si každý tahák udělá sám. V Holandsku je soutěživost opravdu tak extrémní že každý pokus o opsání se automaticky hlásí vyučujícímu. Každý student. každý člen společnosti si je naprosto jist tím, že když pomůže soupeři, klesá mu šance na kvalitnější práci, více peněž a spokojenější život.  

0 0
možnosti
C

corpusdelicti

23. 2. 2011 6:59
Re: team vs. individual

krasa, urcite to zlepsuje vztahy s kamarady ve tride. proc mi to pripomina orwella? co az se dostane na ulici? tihle kamaradi, ktere bonzoval mu urcite moc radi v nouzi pomohou :)

0 0
možnosti
TC

Toicem

22. 2. 2011 19:48
A proto je dobře, že je u nás možné individuální vzdělávání.

:-)

My do toho s naším synem jdeme. :-)

(Mimo jiné i proto, že mám ze školy podobné zkušenosti.)

0 0
možnosti
TK

TKC

24. 2. 2011 0:20
Re: A proto je dobře, že je u nás možné individuální vzdělávání.

Tak budete mít vzdělaného individuála, který nebude umět obstát v sociálních vazbách a po zbytek života bude tak trochu mimo...

Nevím, jestli je to lepší.

0 0
možnosti
JDJOT

Judge Dredd je o5 tady

22. 2. 2011 14:14
kdybych si nepřešetl, že je vám 16

tak jsem viděl moji zkušenost se školstvím v 80 letech 20. století...

.

Hrozím se až moje děti budou chodit do školy... pokud se to vůbec nezměnilo 8-o8-o8-oRv

0 0
možnosti
X

xs123

22. 2. 2011 9:24
Celé to myšlení je špatně

Proč by nemohl žák nebo student víc vědět než učitel? Obzvláště na základní škole? To je normální člověk , který poskytuje rodičům a dětem službu - vzdělání v určitém rozsahu. Jeho kvalifikace nespočívá jenom v tom, že zná obsah učiva,ale v tom, že toto učivo umí nějakým způsobem předat žákům, které má k dipozici. Čím nižší škola, tím je pedagogická schopnost významnější. Učitelka na základce toho znát příliš nemusí. Zkuste si ale vzdělat tlupu dětí různého nadání a z různého prostředí. Většina dnešních top-manažerů to nesvede, rupnou jim nervy.

0 0
možnosti
X

xs123

22. 2. 2011 9:16
Chyba možná byla v rodině

Přehnaná soutěživost a sebeprosazování neboli asertivita JE na škodu věci. Moderní školství klade důraz spíše na týmovou práci, je to skoro až zaříkadlo. Učitel je taky jenom člověk a takové ty žáčky, kteří se nabiflují 30 faktů, když se po nich chce jenom 20, a potom se hlásí jako o život, není jednoduché akceptovat. Taky nedoporučuju z psychologického hlediska učit bratra. Proč ho neučí máma nebo táta? Dítě vnímá úplně jinak, když mu radí rodič než sourozenec. U nás se teda mladší bratr nenechá od starší sestry doučovat, když, tak mu občas něco sdělím já, a taky se stane, že já požádám dceru, aby se do rady vložila. Jsou na stejné škole. A potom to je taková kolektivní diskuze, někdy i bouřlivá.

0 0
možnosti
K

kamca

22. 2. 2011 9:45
Re: Chyba možná byla v rodině

Promiňte, tohle je přesně postoj "kolektiv má přednost", který nám tady v minulosti vštěpovali dost dlouho. Elity je třeba vychovávat a umět si je hýčkat, všichni je v této zemi potřebujeme.

Trestat někoho za to, že udělal něco navíc, je absurdní. Kvalitní učitel si s popsanou situací poradí a pokud má ve třídě chytré dítě, motivuje ho tak, aby byl ku prospěchu všm. Mít ve třídě chytré děti je výhra i pro ty slabší. Právě z toho důvodu jsou diskutabilní víceletá gymnázia - vyčlenění těch chytřejších škodí těm, kteří "odpadnou". To samozřejmě vyžaduje zcela individ. přístup a více práce ze strany pedagoga - silnějším musí připravovat látku navíc. Naši učitelé však povětšinou umí pracovat s průměrem, ne s nadprůměrem. Věřím, že pro společnost je lepší nevyčleňovat děti na víceletá gymnázia (viz např. výsledky vzdělávání ve Finsku),osobně bych to ale udělala. Najít pedagoga, který se bude věnovat mému nadstandardně chytrému dítěti v rámci běžné třídy na ZŠ je u nás totiž sázka do loterie.

0 0
možnosti