Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Alka-pone

29. 1. 2012 0:29
Učení pro školu...

...jsem zažila na VŠ. Rozhodla jsem se udělat si titul z oboru ve kterém pracuji - cestovní ruch (při nástupu na VŠ jsem měla za sebou 12 let praxe). Myslela jsem si, že si rozšířím obzory, což není nikdy na škodu, ale to jsem se spletla. Myslela jsem si, že při studiu vvyužiju znalosti z praxe - to se stalo, ovšem nesetkalo se to ani náhodou s úspěchem. Korunou všeho bylo, když jsem napsala seminární práci na téma, které je mojí doménou a se kterým pracuji každý den. Profesor moji práci "rozcupoval" tak, že jsem si připradala jako naprostý blbec a když jsem při obhajobě trvala na svém, protože vím, že je to tak a ne jinak, tak mě jednoduše vyhodil. A nejvíc mě štvalo, že nejvíc triumfovali ti, co měli našprtáno z knih. Prostě bylo potřeba říct to, co chtěli zkoušející slyšet, byť by realita byla úplně jiná.

Tak jsem si řekla, že to fakt nemám zapotřebí, vyprdla se na VŠ a vrhla se místo toho na studium jazyků.

0 0
možnosti
RJ

RenataZ

29. 1. 2012 10:58
Re: Učení pro školu...

Vzdělaní pedagogové jsou největším problémem našeho školství. Bohužel jsou absolventy socialistického školství.

0 0
možnosti
JV

sfs

28. 1. 2012 21:41
dobře napsáno

a výstižně

0 0
možnosti
PR

Christopher2011

28. 1. 2012 18:46
Autorovi karma

dobrý blogR^

0 0
možnosti
PR

Christopher2011

28. 1. 2012 18:41
Chyba systému

Povinnou docháku snížit na 8 let, středoškolské obory ukončené maturitou pouze pro zhruba 25% populace v ročníku, učební obory pro 50%, vysoké školy pro 10%. Současně opustit sto a více let starý obsah vzdělávání(ačkoliv se ted nově jmenuje RVP/ŠVP) ve všeobecných předmětech a na odborný školách je vyučovat už jen minimálně a ušetřené prostředky investovat do kvality. S tím by se školy mohly očistit i od mizerných kantorů a hlavně od mizerných žáků.

Jednoduché, levné, bohužel politicky neprůchodné.

0 0
možnosti
PR

Christopher2011

28. 1. 2012 18:41
Re: Chyba systému

oprava: povinnou docházku

0 0
možnosti
JJ

jireja

28. 1. 2012 18:29
Vše má své meze

S textem příspěvku v zásadě souhlasím, ale myslím že každá renesance musí mít své jasně dané hranice. Jsou prostě informace a informace. Ano přístup by se měl změnit, ale nemůže z to být úplný Kocourkov. Já například studuji právnickou fakultu. Myslím, že spoustu věcí co dnes a denně polykám z knih, které se jsou tak tlusté, že by se s nimi dalo topit celou zimu je zcela zbytečných. Ano naši profesoři,docenti, doktorandi etc. bys nás mohli naučit jak pouze informace (v mém případě právní normy) zpracovat a aplikovat, ale ve spoustě případů prostě dotčený pojem musí absolvent znát. Pro život nemůžeme znát pouze tu omáčku, kterou si zapamatujeme z diskuzí na dané téma. Jeden můj vyučující říká: " Je sice hezké že znáte předpisové rozměry zrcadla v ženské věznici, ale pokud nevíte co je skutková podstata tak to máte blbé." Myslím že všude je třeba hledat nějakou ideální mezi a ta bude vždy velice kontroverzní....

0 0
možnosti
ZH

běžný ovčan

28. 1. 2012 16:34
...

je to problém celého našeho školství, vysoké školy nevyjímaje, i když asi ne v takovém měřítku, jako střední, tam mě kupodivu nevytáčelo naučit se něco, odříkat a zapomenout, ale ostatní věci v systému: nařizování, jaký si mám koupit sešit, na první stránku si povinně udělat výzdobu (WTF) a na kraji narýsovat okraje, přes které nesmím psat.. atd.. co to má znamenat? když jsem o tom chtěl diskutovat k čemu to je, samozřejmě to nikdo logicky nevysvětlil, když se mnou nechtěli diskutovat a nebyli schopní si obhájit takové šity, jak potom můžou učitelé vysvětlit, k čemu slouží to, co nás chcou naučit? no prostě ubohost pekelná.. a na FF v Ostravě obor ŠJ ve sféře podnikání učí taková zrůda.. ale to už je jiný příběh

1 0
možnosti
R

Rambo-x

28. 1. 2012 18:07
Re: ...

Je to přesně jak píšeš hele,naštěstí už mám školu za sebou.......náš učitel na matematický seminář nás nehodnotil podle prospěchu v procentech,ale že jsme mohli mít jen určitý počet nedostatečných,v našem případě jen dvě z 18 zkoušených témat,sešit jsme museli mít čtverečkovaný,kolem přesně vymezené okraje,na pravých stránkách zelené,na levých modré,museli jsme psát už nevím podle jakého systému a když se sešit někoho z nás nelíbil,tak jej roztrhal a místo toho aby se student učil na maturitu musel přepisovat sešit,a když jej nepřepsal do určeného termínu tak student prostě nešel k maturitě,z naší třídy o počtu 25 studentů díky tomuhle kr*plovi šlo jen 7,ostatních 10 to vzdalo a 8 jich to neudělalo a byli nuceni odejít před maturitou

Učení mě bavilo,tímto oborem co jsem studoval se živím a baví mě to,ale tento člověk mě to dokázal znechutit takovým způsobem že jsem to málem dva měsíce před maturou vzdal,naštěstí jsem prolezl........po matuře jsem mu pěkně do očí řekl co si o něm myslím

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3501x
Občan ČR, hrdý vlastenec a názorově konzervativec, který se zajímá o svět, ve kterém žije, a jehož budoucnost mu není lhostejná. Váží si lidí inteligentních, čestných a pracovitých a v jednání dává přednost logice a rozumu před agresí a předsudky. Blog na iDNES.cz píše bezmála 5 let a je otevřen diskusi na jakékoliv téma.