Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JP

johnpeters

28. 9. 2008 12:08
reseni krize...

clanek je dobry,ale nektere invektivy blogaru jsou nemozne.panove,ze si radeji nedate rande nekde u piva,tam si u te diskuze muzete eventuelne dat i po drzce.jinak jste-li tak erudovani ekonomove,vydejte o tom knihu,to bude aspon smysluplne.poklona

0 0
možnosti
A

andy2000

28. 9. 2008 0:31
Pointa

Ta pointa je, že v určitém systému prostě není možné dlouhodobě více spotřebovávat než produkovat. Některé země (konkrétně zvláště USA) tak činit mohly, protože je dotovali jiné země (Asie), kde pro změnu více produkují než spotřebují.

Pokud se bavíme o uzavřeném systému, pak typicky v západních zemích a teď už asi i v ČR ("každý ma hypotéku") patrně k tomuto jevu dochází, a to tím způsobem, že se prostě místo investování spotřebovává  a spotřebovávají se ty staré investice. Bohužel časem se zjistí, že stará motyka dosloužila a nová není.

Ano, kupodivu řešení skutečně je spotřebovávat méně než produkovat - aneb začít šetřit, investovat, vytvářet kapitál.

0 0
možnosti
PJ

patockajan

28. 9. 2008 7:38
Re: Pointa

Ale doprčič, co pořád máte s těma motykama? To si někdo představuje, že  lidé, co pracují v továrnách si+ budou své stroje kupovat a do práce nosit na zádech? Zvláště v případě výrobních linek by to bylo velmi nepohodlné.... Já, který k práci potřebuju akorát počítač, mám sice v zaměstnání komp zaměstnavatele, ale doma používám i k práci svůj.Takže to už jsem zainvestoval dost, nebo si mám ještě pořídti motyku? Jinak tvrdit, že Asie dotuje USA, je blbost. V Asii se realizuje to, co má malou přidanou hodnotu, kdežto drahá a náročná produkce (intelektuální, know-how atd.) se realizuje v USA nebo z USA.

0 0
možnosti
JA

José Antonio

27. 9. 2008 21:13
Tržní sentiment a hypoteční krize vesele

http://www.youtube.com/watch?v=YbD-omir4c0

Ono je to tedy spíš k pláči, protože právě takhle nejak ty nase virtulni trhy a virtualni penize funguji.

0 0
možnosti
H

Hochmann

27. 9. 2008 20:56
Pana Stockla radsi soupli na titulek

hrozilo fópá z nizke karmy:-)

0 0
možnosti
PS

Pavel Stockl

28. 9. 2008 2:05
Re: Pana Stockla radsi soupli na titulek

Hochmanne proč mi věnujete tolik pozornosti? Pokud si projdete mé články, zjistíte, že nízkou karmu mám běžně a svědčí jen o tom, že občas se mnou lidé souhlasí, jindy ne. Kolegové, kteří spravují iDnes mne neznají a nemají proč mi nějak nadržovat. Já uvítám místo téhle vaší patologie zasvěcený komentář. Nebo ještě lépe - vytvořte si také blog. Je opravdu hanebné, když se člověk chová tak poťouchle jako vy.

0 0
možnosti
PS

Pavel Stockl

27. 9. 2008 11:08
Tak od sarkasmu jsme přešli k tomu,

co jsem vlastně za člověka. Zda jsem něco vystudoval, protože patrně jen pak mohu prezentovat své názory. ;-D

Hochmanne máte pravdu jsem nebytečně průměrný člověk, nejsem geniální,

ani strašně bohatý ani krásný - prostě k politování. Místo  blábolení o finančních derivátech a globálních problémech se snažím srovnat si události kolem sebe v hlavě a nikoho nenutím své názory číst, ba co víc, nic za ně nedostávám a

nikdo za ně nemusí platit. Když mne někdo laskavý vyvede z mých omylů

budu rád. Milý Hochmanne jsem věčný nedouk, který se stále bude mít, co učit.

0 0
možnosti
H

Hochmann

27. 9. 2008 12:31
Re: Tak od sarkasmu jsme přešli k tomu,

Pane Stockele a co tedy uvadite na svem profilu na ng.cz ktery jste si nedavno upravil. Vy jste botarinu a politologii studoval a nedostudovat nebo proc se vyhybate odpovedi. to o tech krokodylech je bida bid.

0 0
možnosti
PS

Pavel Stockl

26. 9. 2008 23:41
Ego si nehoním jen jsem formuloval názor

v reakci na pana Vašíčka. Je škoda, že Hochman a Farsky/Macura neummějí napsat nic jiného než sarkastické poznámky. Panu Patočkovi příliš nerozumím, protože zjevně neraguje na můj článek. Jsme ve stavu půjčování si na budoucnost a krize pramení z toho, že se to nejspíš přehnalo - kvůli zvýšenému riziku. Mimo jiné i kvůli narušenému vztahu odpovědnosti ze strany manažerů čí kormidelníků finančního světa. Nejsem ekonom a stále doufám, že není trestné prezentovat vlastní názory na veřejnosti. ;-)

0 0
možnosti
H

Hochmann

27. 9. 2008 7:49
Re: Ego si nehoním jen jsem formuloval názor

A co tedy jste? Dostudoval jste tu politologii nebo nebo ne uvadite v nedokonavem vidu. Jste teda politolog nebo prumerny novinar?

0 0
možnosti
PJ

patockajan

26. 9. 2008 22:15
Nerozumím, o čem je řeč

Produkovat víc, než se spotřebuje, je ekonomicky naprostý nesmysl. Buď se produkuje něco, co se prodá a užívá, nebo se to neprodá a v tom případě je to mrhání zdroji. Je jistě rozdíl, jestli vyprodukované zůstane v podobě nemovitosti nebo se to vyhodí na smetiště v podobě zastaralého televizoru, ale spotřebou je obojí. Možná vy jste tak nekonečně rozumný, že víte, že světu by prospělo, kdyby se přestaly vyrábět spotřební předměty a místo toho se stavěly domy a dálnice v počtech převyšujících smysluplnou potřebu, ale já tohle určit neumím.

0 0
možnosti
H

Hochmann

26. 9. 2008 22:25
Re: Nerozumím, o čem je řeč

Patocka karma. Oba panove co si zde vetraji ega by si meli procvicit ekonomicke zakladyR^

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

26. 9. 2008 22:00
dobrý způsob rozvinuté diskuse

Zdravím Vás. Zapomínáte na dvě věci: 1)Zadluženost musí být přiměřená, tedy jakákoliv. Když se to přežene například v podnikání, místo zisku platíte úroky. Snížit zadlužení lze jediným způsobem a to jsem uvedl. Spotřebovat méně než vytvoříte, nezáleží přitom zda zvýšíte výrobu nebo uštříte, nejlepší je obojí.

2)Výroba musí být efektivní aby produkce byla konkurenceschopná. Firma která podniká v prostředí sociálních a ekologických a dalších daní nemůže dlouhodobě úspěšně konkurovat firmě, která může podnikat svobodně. Z tohoto hlediska je řešení jednoduché - naházet atomovky všude, kde dokážou levněji vyrábět, ale toto řešení jsem neměl na mysli, i když o něm možná někdo uvažuje.  

0 0
možnosti
P

P.Farsky

26. 9. 2008 21:49
Stockle,s vrahy z Wal Streetu zatočíme po soudružsky, že?

Stockle, kde já jsem to o těch finančnících už četl.

Už vím, nedávno jsem viděl starý Dikobraz z roku 1952

Stockle, máte pravdu, tam těm finančníkům dokonce říkali vrahové z Wall Streetu.

0 0
možnosti
W

wiki5.5

26. 9. 2008 21:54
Re: Stockle,s vrahy z Wal Streetu zatočíme po soudružsky, že?

ale no tak Farsky, tys ho v 52 psal ;-D

0 0
možnosti
ŠS

CHYREN

26. 9. 2008 21:44
To je dobrý článek..

jde o to, že neseriozní nezajištěná virtuální ekonomika začala spekulovat s tou zajištěnou. Znehodnotila ji. Diskreditovala. Podkopala její základy. Je to další důkaz toho, že neviditelná ruka trhu ( samoregulovatelná ) občas ukrade tomu, komu má sloužit půdu pod nohama.;-DR^

0 0
možnosti
  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1404x
Události kolem nás ve mně vyvolávají grafomanství. Sám se tomu někdy divím, ale protože zůstává při psaní, beru to jako neškodnou úchylku.
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.