Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J14o49s24e52f 95P48o10t21r

17. 3. 2017 23:00

Co si budeme nalhávat. Pro naši současnou technologickou úroveň je rozhodující logické myšlení, což je nedílně svázáno s matematikou. Problém je v tom, že každému z nás se dostalo různých genetických vloh, podle náhodného mixu genů při našem vzniku. Ač se to zdá tvrdé, maturita z matematiky by měla ohraničit ty, kteří na to mají a říci jim "vy jste ti vyvolení" pro technologickou společnost.

Na druhé straně jsou profese "emoční" jako třeba ty zdravotní sestry, kdy jde o vztah člověka k člověku a tvrdá logika musí jít stranou, i když jak je zdůrazněno. i ony by měly umět vypočítat různé poměry látek.

1 0
možnosti
JF

Obávám se, že třeba profese zdravotních sester je emoční jen z části, v mnoha případech sestry obsluhují poměrně složité přístroje, i ta medicína je hold věda a zase přírodní zákony, včetně matematiky, kralují i zde, takže i tvrdá logika je nutná!

0 0
možnosti
BH

Kdysi ošetřovatele zvířat dělal ten, kdo neukončil základní školu. Dneska zájemce o ošetřovatele cizokrajných zvířat musí mít maturitu. Pro něj se maturita z cizích jazyků místo matematiky jeví jako naprostá nutnost.

0 0
možnosti
Foto

Základní řemeslnické dovednosti by měl mít každý školák, říká 99 profesionálních řemeslníků ze 100. ;-)

0 0
možnosti
KK

K22a21m92i77l 41K30u31b43á69t

16. 3. 2017 23:19

Maturita je závěrečnou zkouškou a ukazuje znalosti získané studentem na střední škole. Současně je její složení i podmínkou ke studiu na vysoké škole.

Otázkou podle mne není zda maturovat z matematiky "ano nebo ne", ale zda je třeba mít pro téměř každé budoucí povolání maturitu a tím i zkoušku z matematiky. Nehoníme podle hesla "maturitu všem" jen procenta v porovnání s dalšími státy a kvalita padá.

Maturoval jsem v roce 1963 a na řadu uváděných povolání byl pouze učňák. A určitě kadeřnici nevadilo, že vůbec neměla maturitu.

2 0
možnosti
PL

P77e95t93r 27L76a73n90g45e21r

16. 3. 2017 20:16

Ono to má jeden háček.

Gymnázia a lycea mají mnohem širší tématický záběr, větší hodinové dotace a zpravidla telentovanější studenty. Proč tedy mají stejnou maturitní zkoušku z matematiky a nakonec i z jazyka českého?

1 0
možnosti
LK

L30u53b35o40š 16K42r24i34m94l

16. 3. 2017 19:46

Tato odpověď mě opravdu dostala.

"Některé školy budou muset drobně upravit své školní nebo rámcově vzdělávací programy. Nejedná se ale o nic dramatického, neboť i na těchto školách se dříve matematika vyučovala osm hodin týdně. Teď ten počet stoupne na deset, což není natolik závažný nárůst, aby šel na úkor odborných předmětů."

Toto bohužel na odborných školách není pravda jde to výrazně proti výuce odborných předmětů. Ale možná jde o záměr, protože to, co jsme uměli po maturitě, dneska neumí absolvent s titulem Bc.

6 0
možnosti
Foto

srovnám-li úroveň maturity v roce 1967, kdy jsem maturoval na SPŠS a dnes, mám pocit, že jsem absolvoval VŠ.

Btw - z matematiky jsme nematurovali, tu nahradily odborné předměty, mechanika a stroje.

4 0
možnosti
NM

!!!!..základ myšlení je v logice a tudíž v matematice,,,,!!!!

6 0
možnosti
  • Počet článků 2823
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1116x
Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com