Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J91o98s77e29f 30P41o28t45r
Co si budeme nalhávat. Pro naši současnou technologickou úroveň je rozhodující logické myšlení, což je nedílně svázáno s matematikou. Problém je v tom, že každému z nás se dostalo různých genetických vloh, podle náhodného mixu genů při našem vzniku. Ač se to zdá tvrdé, maturita z matematiky by měla ohraničit ty, kteří na to mají a říci jim "vy jste ti vyvolení" pro technologickou společnost.
Na druhé straně jsou profese "emoční" jako třeba ty zdravotní sestry, kdy jde o vztah člověka k člověku a tvrdá logika musí jít stranou, i když jak je zdůrazněno. i ony by měly umět vypočítat různé poměry látek.
J26a93r21o72m34í44r 59F68a92j57k82u59s
Obávám se, že třeba profese zdravotních sester je emoční jen z části, v mnoha případech sestry obsluhují poměrně složité přístroje, i ta medicína je hold věda a zase přírodní zákony, včetně matematiky, kralují i zde, takže i tvrdá logika je nutná!
B72o93h25u36s49l68a81v 17H10u70d57z12i42e42c82z45e63k
Kdysi ošetřovatele zvířat dělal ten, kdo neukončil základní školu. Dneska zájemce o ošetřovatele cizokrajných zvířat musí mít maturitu. Pro něj se maturita z cizích jazyků místo matematiky jeví jako naprostá nutnost.

F45r53a86n39t83i23š34e81k 66K65š46í84r
Základní řemeslnické dovednosti by měl mít každý školák, říká 99 profesionálních řemeslníků ze 100.
K79a26m23i34l 88K94u96b82á50t
Maturita je závěrečnou zkouškou a ukazuje znalosti získané studentem na střední škole. Současně je její složení i podmínkou ke studiu na vysoké škole.
Otázkou podle mne není zda maturovat z matematiky "ano nebo ne", ale zda je třeba mít pro téměř každé budoucí povolání maturitu a tím i zkoušku z matematiky. Nehoníme podle hesla "maturitu všem" jen procenta v porovnání s dalšími státy a kvalita padá.
Maturoval jsem v roce 1963 a na řadu uváděných povolání byl pouze učňák. A určitě kadeřnici nevadilo, že vůbec neměla maturitu.
P79e60t58r 21L44a54n46g18e40r
Ono to má jeden háček.
Gymnázia a lycea mají mnohem širší tématický záběr, větší hodinové dotace a zpravidla telentovanější studenty. Proč tedy mají stejnou maturitní zkoušku z matematiky a nakonec i z jazyka českého?
L91u61b23o15š 56K14r95i29m87l
Tato odpověď mě opravdu dostala.
"Některé školy budou muset drobně upravit své školní nebo rámcově vzdělávací programy. Nejedná se ale o nic dramatického, neboť i na těchto školách se dříve matematika vyučovala osm hodin týdně. Teď ten počet stoupne na deset, což není natolik závažný nárůst, aby šel na úkor odborných předmětů."
Toto bohužel na odborných školách není pravda jde to výrazně proti výuce odborných předmětů. Ale možná jde o záměr, protože to, co jsme uměli po maturitě, dneska neumí absolvent s titulem Bc.

Z80d90e53n81ě12k 44M32a30t54u43š76k53a
srovnám-li úroveň maturity v roce 1967, kdy jsem maturoval na SPŠS a dnes, mám pocit, že jsem absolvoval VŠ.
Btw - z matematiky jsme nematurovali, tu nahradily odborné předměty, mechanika a stroje.

N73o36v73o84s70a73d 68M18i37r68o17s25l90a95v
..základ myšlení je v logice a tudíž v matematice,,,,
- Počet článků 2823
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1120x
Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Katedra žurnalistiky FSS MU Brno
- Magazín M, časopis Masarykovy univerzity
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Facebooku
- Atrium, časopis Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
- Muni TV, studentská televize Masarykovy univerzity
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Twitteru
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na YouTube