Podnikání se nesmíte bát, říká majitelka obchodu s oblečením

Mít vlastní obchod, vydělávat si peníze prací, která člověka baví, jezdit vlastním autem. Sen mnoha lidí, za nímž se ženou celý život. Vendula Řehová si ho splnila. Ve dvaceti letech.

Když byla před několika lety v Americe na návštěvě u příbuzných, byla nadšená tamější nabídkou skate oblečení. Bylo jiné, bylo levné, a tak si nakoupila hromadu věcí. Jejím českým kamarádkám se oblečení ze zámoří moc líbilo a chtěly si ho od ní koupit. „A tak mě zhruba před pěti lety napadlo, že bych mohla americké zboží v Česku prodávat,“ popisuje začátky svého podnikání dnes dvacetiletá studentka Vysoké školy ekonomické v Praze Vendula Řehová.

Kamarádky řekly o mladé obchodnici jiným kamarádkám, známé známým a síť zákazníků se postupně rozšiřovala. O zboží v Česku populárních skate značek byl stále větší zájem. Dívka nemusela nikoho oslovovat, lidé ji vyhledávali sami. Zjistili, že můžou mít stejně kvalitní zboží mnohem levněji než ve skateshopech. „Když se na to podívám zpětně, uvědomuju si, že jsem s prodejem začala v tu nejpříhodnější dobu. Po skate oblečení byl hlad. Dneska už to dělá spousta lidí a je mnohem těžší se prosadit,“ říká Řehová. Zpočátku jí balíky posílali příbuzní. Protože ale potřebovala věcí čím dál více, musela si v Bostonu najmout nákupčího.

V podnikání se Řehové dařilo. „Vydělala jsem si docela dost peněz a uvažovala jsem, co s nimi udělám. Mohla jsem jet na cestu kolem světa, koupit si pořádné auto, ale nakonec jsem se rozhodla otevřít si obchod a koupit si malé autíčko,“ vysvětluje dívka, jak investovala našetřené peníze. Našla si ve svém rodném Frýdku-Místku vhodné prostory, obchod si sama vybavila a pojmenovala ho W-outlet. Funguje od září 2009.

„Prodávám věci z amerických kolekcí. Díky tomu se moje zboží dost liší od toho, které je k sehnání v jiných českých skateshopech. Evropské kolekce totiž bývají jiné. Často mám nové věci dříve než konkurence,“ poukazuje na výjimečnost svého obchodu Řehová. Do W-outletu chodí hlavně mladí lidé nebo rodiče, kteří chtějí svým dětem koupit originální dárek za rozumnou cenu. „Chci skate oblečení zpřístupnit i lidem, kterým se nelíbí, že by měli za tričko zaplatit hromadu peněz jen proto, že je značkové. Raději prodám tři trička za tři sta padesát korun než dvě trička za pět set. To je moje hlavní myšlenka. A má to úspěch,“ přibližuje svou obchodní strategii mladá podnikatelka. Její výdělky neohrozily ani vyšší poplatky, kterými jsou od dubna letošního roku zatíženy zásilky dovážené do Česka ze zemí mimo Evropskou unii. „Samozřejmě se mě dotklo. Zboží je teď o dvacet procent dražší, ale zatím to docela úspěšně kompenzuje oslabující dolar, takže to tak strašné není,“ tvrdí studentka ekonomie.

Řehová neusíná na vavřínech a snaží se svým zákazníkům nabízet stále více. Spustila internetovou verzi W-outletu a připravuje i další novinky. „V budoucnu se chci primárně soustředit na prodej po internetu, protože je to pro mě méně svazující. Nyní jednám se společností GoPay, se kterou jsem pro můj e-shop domluvila platební bránu. Lidi budou moci platit hned online, což bude pro spoustu z nich zajímavější,“ vysvětluje dívka. Kromě oblečení, bot a doplňků nabízí ve W-outletu nově také školní potřeby. Zákazníky podle jejích slov nadchly.

Pro Vendulu Řehovou je její práce koníček. „Pořád mě to baví. Kterou ženskou by nebavilo nakupovat?“ usmívá se. Lidem, kteří chtějí začít podnikat, by vzkázala jediné: „Hlavně se nebát.“

Autorka: Zuzana Moravcová

Další články najdete na http://www.munimedia.cz/kurz/stisk/.

Autor: Stisk Studentský deník | pátek 6.5.2011 10:00 | karma článku: 10,75 | přečteno: 3933x