- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Psal se rok 1953, když tehdy sedmadvacetiletý Hugh Hefner založil v Americe časopis, který neměl nikdy předtím obdoby. Za svůj prvotní motiv si totiž zvolil témata nahoty a sexu. Dnes, tedy po 62 letech, Playboy ze zaběhnutých kolejí vyjíždí. Plátek, který v minulosti svlékl například Marilyn Monroe, Madonnu nebo Cindy Crawfordovou teď s nahotou končí.
Zrušení nahoty je marketingovým tahem, který v historii časopisu nemá obdoby. Z vyjádření samotného magazínu vyplývá, že jde o pokus zachránit pomalu se potápějící loď. V období největší slávy se v roce 1975 prodalo za velkou louží více než pět a půl milionů výtisků. Letos se číslo nedostalo ani k jednomu milionu.
Proto se Hefner rozhodl, že nebude dál odolávat vábení světových značek, které Playboy lákal, ale nechtěly být spojovány s něčím vulgárním. Do teď se v něm objevovaly hlavně reklamy na cigarety, šperky či parfémy. Nyní se očekává rozšíření portfolia o bohaté hodinářské firmy či luxusní značky oblečení.
Dalším možným vysvětlením změny může být snaha o odlišnost. Na trhu je k dostání bezpočet pánských magazínů a hlavně na internetu jedním kliknutím uvidíte nahoty, kolik chcete. A zadarmo. Pro mysl některých čtenářů tak může naopak více vzbuzovat fantazii alespoň trochu zahalená žena, než ta úplně nahá.
V Česku by bez nahoty zřejmě zkrachoval
Printové vydání tak následuje webový portál, který nahotu zakázal už loni v srpnu, aby se tím přizpůsobil pravidlům sociálních sítí. A vyplatilo se to. Průměrný věk čtenářů klesl ze 47 na něco přes 30 let a počet uživatelů stoupl ze čtyř milionů unikátních návštěvníků měsíčně na plných šestnáct milionů.
Česká verze měsíčníku se však rozhodnutí majitele nepodvolí. Jelikož jde o samostatné vydavatelství, které pouze používá brand Playboye, můžou si to dovolit. „Nás by tohle naopak zruinovalo. Český čtenář chce v časopisu najít krom kvalitních článků a rozhovorů i erotiku, proto od nahých žen neupustíme,“ řekl v rozhovoru pro DVTV šéfredaktor české verze Vlado Olexa.
Jak si tedy povede americký Playboy bez nahých žen? To ukáže až čas. Na závěr však můžeme říct: Sbohem bradavkám, králíček se musí vyvíjet. Pro někoho bohužel, pro dalšího bohudík.
Ondřej Kuchař
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...