- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Politologie a "filosofie" (přesněji dějiny filosofie před její matematisací) v Brně. To není vzdělání, jímž by se bylo lze chlubit.
Ale to nevadí.
V otázkách věroučných nejde o vzdělání, ale o vztah k Bohu.
Myslím, že podstata slavení, a zvláště pak prožitku Vánoc nespočívá ve víře v boha, stejně jako ateista nemusí být marxista (což samo o sobě není ani zločin ani hanba), tím spíše ne marxista-leninista (tam bych se už asi urazil). Moje představa vánoc se míjí s představou autora i řady komentujících. V té souvislosti mne napadá jeden z mnoha atributů vánoc: smíření se s druhými i sám se sebou
Ukázkový produkt moderních filozofických škol. Je legrační, že se prohlašuje za agnostika, když zde na blogu idnes publikuje silně ateisticky pozitivní proti-náboženské pamflety a je aktivním členem militantně anti-náboženského spolku oscar.
Mimochodem křesťanské Vánoce nikdy nebyli náhražkou za pohanský svátek zimního slunovratu. To je dávno vyvrácený mýtus.
On vysvětlil, v jakém smyslu je možné považovat ho za agnostika. Když někdo řekne, že je agnostik, tak to většinou znamená, že říká, že neví, jestli existuje nějaký bůh nebo ne. Jan Werner, podobně jako mnozí další ateisté, si uvědomuje, že nemůže bezpečně prokázat neexistenci všech možných bytostí, které by se daly nazvat bohem. Maximálně je možno s vysokou spolehlivostí (ale ne absolutní jistotou) vyvrátit určité konkretizované bohy. Takže také vlastně neví, jestli nějaký bůh existuje, v tom smyslu se může považovat za agnostika, zároveň ale v žádného boha nevěří, takže se považuje za ateistu.
Někdo by mohl namítnout, proč tedy tak ostře vystupuje proti náboženství, když neví, jestli nějaký bůh existuje. Jenže na to se dá říct, že stoupenci různých náboženství nepodali žádné dobré důkazy, že existují bohové, v něž věří. Přesto si mnohdy nárokují různá zvláštní práva, indoktrinují děti apod.
No jak vidím, tak se do Vás již pustili. Tak Vás alespoň já podpořím. Jsem také agnostik, tedy člověk, který nemůže dokázat že Bůh není, ale který v existenci nějakého zosobněného Boha, tak jak ho vykreslují jednotlivé církve prostě nevěří. Církve jsou nejstarší politické strany, jejichž účelem vždy bylo organizovat lidem život. Vždy bylo snáze realizovatelné něco, když kazatel řekl, že to chce Bůh, než kdyby řekl - to chci já, nebo to chce pan biskup. Knížky o bozích ale čtu rád. Třeba od Bredforda Černošský Pánbůh a páni Izraeliti je krásná interpretace Starého zákona. No a Křest sv. Vladimíra od K.H.B. o slovanském Perunovi je úplně úžasné čtení. Tam se člověk dočte na co vlastně lidé potřebují bohy.
Nevím, co budou o pohádkové bytosti vykládat ti, co se Bohem, se skutečným Bohem setkají osobně na Posledním soudu. Nejspíš tady to:
Že se jednou třást budou strachem, strachem, jaký ještě nebyl. Žalm 53,6
Největší problém je, že všichni dnešní intelektuálové jako je Jan Werner a protože to píši dneska, kdy v Hyde Parku vystoupil profesor Fleger (ubohost sama), tak i pan Fleger, žijí ve falešném neomaexistickém výkladu světa - člověk se rodí nevinný, zkazí ho společnost, musíme změnit společnost i člověka a co nám v tom překáží jsou existující náboženské systémy.
Pravda je taková, že člověk je z podstaty agresivní, po celou dobu své existence vedl války a co jediného ho může usměrnit a to buď k lepšímu, nebo i k horšímu je určitá civilizace.
Panu Wernerovi bych chtěl připomenout, že tomu není tak dlouho, kdy polovinu světa zachvátila nová, pokroková, šťastnou budoucnost slibující civilizace, ateistický marxismus-leninismus. Ke své instalaci si vyžádal na 100 milionů lidských obětí (viz Solženicyn:Souostroví Gulag). Nakonec se tento systém sám od sebe rozpadl, zmizel a bohužel po sobě zanechal (kromě Kuby a KLDR) množství duševních pohrobků, pana Wernera, profesora Flegera ......
Člověk je jenom jeden z mnoha živočišných druhů, které se na této planetě vyvinuly.Pochybuji, že zde bude tak dlouho jako třeba dinosauři.
:....vystudoval na Masarykově univerzitě politologii a filozofii, a ví všechno - fakt dobrý
takový ateista prožije svůj život a jeho životní pouť skončí, pak jsou dvě možnosti, není vůbec nic nebo získá neodbytný pocit že jede v pěkníém průšvihu
Tak to mají někteří věřící ještě těžší - jedou v průšvihu už za živa.
Nevím, už který vědec na otázku proč věří v Boha řekl :„V tomto světě existuje život a pohyb, změna, vznikání a zanikání.Všechno, co se pohybuje, muselo být nejdříve nějakou silou do pohybu uvedeno.Kdo to všechno tedy uvedl do pohybu? Akonečně: ať se podíváme na cokoliv: na přírodu, na stavbu rostlin, na chovánízvířat, všude rozeznáváme tolik plánování, inteligence a rozumu, že prostěmusíme předpokládat inteligentního Stvořitele-Ducha. Jinak vám nedoporučuji dětem číst pohádky a učit je historii i tam je plno násilí. Zejména pozor na pohádku a " O perníkové chaloupce " Mně, když bylo sedm let, dostal jsem knihu Biblické příběhy od I. Olbrachta a některak to mojí mysl nepoškodilo, ale naopak.
Nojo, ale kde se vzal ten co to všechno uvedl do pohybu?