Chtěl jsem své poznatky dát vědět světu, říká zakladatel instagramového profilu Kam v Brně
Co vás vedlo k založení Kam v Brně?
Rád jsem chodil do podniků, tehdy jsem to dával ještě na svůj osobní Instragram. Nějak jsem chtěl své poznatky dát vědět světu a čekal jsem, co na to lidé řeknou. A jim se to docela líbilo, i když samozřejmě mám i nějaké odpůrce.
Máte představu, jaká věková generace váš profil sleduje?
Nejčastěji mě sledují studenti, konkrétně věková skupina osmnáct až 24 let. Druhou největší skupinou jsou pak lidé 24 až 35, prostě do těch 35 let. Pozitivní je, že nějakých 94 procent mých followerů má nad osmnáct let. To je dobrý základ.
Je těžké být influencerem na sociálních sítích?
Zábava to úplně není, protože ten tlak lidí je opravdu docela velký. Začal jsem se nad tím čím dál víc zamýšlet. Došlo u mě k stresovému selhání. Je to v hlavě. Nemůžu se toho úplně zbavit. Ale přece mě lidé nemůžou soudit, když mě neznají osobně. Přidávám to, co mě baví a to, co mi chutná. Nesdílel bych příspěvek, kdyby mi nechutnalo.
Přemýšlel jste, že byste profil úplně zrušil a skončil?
Občas mě v poslední době napadá, že bych skončil. Ale pak si říkám, že je to škoda, když jsem tomu věnoval tolik času. Možná bych se měl od toho nějak odosobnit a nebrat si to úplně k srdci. Ani teď netrávím tolik času na Instagramu. Snažím se, abych telefon neměl pořád v ruce. Je to zlo.
Když jsou lidi dobří, rád si nimi pokecám. Nemám problém se zastavit, a popovídat si s nimi
Váš instagramový profil má již téměř 30 tisíc sledujících. Poznávají vás fanoušci na ulici?
Lidé mě poznávají, už se mi to už stalo několikrát. Byli i tací, kteří se přišli za mnou vyfotit. Teď jsem například byl na oslavách mé fakulty Vysokého učení technického a hrál tam zpěvák Marpo. Když jsem šel dopředu natáčet, stál tam nějaký týpek. A najednou mi říká, jestli to jsem já, kdo vede Kam v Brně. Tak říkám, že jo, že to jsem já. A on, že fakt respekt, že se mu to líbí. Byl to barber jednoho kytaristy z vystupující kapely. Vyndal si telefon a začal se se mnou fotit. Tyhle momenty potěší.
Máte i nějaké špatné zkušenosti s vedením instagramového profilu?
Jsou i negativní věci. Jednou mi člověk, který vlastní kavárnu, nabídl spolupráci. A pak v půl čtvrtý ráno, asi pod vlivem alkoholu, mi napsal, že v mé „merch“ mikině vypadám jak … no sprosté slovo mi napsal. Jen kvůli tomu, že to prostě nebyl koncept, který bych na Instagramu chtěl mít. Jednalo se o kavárnu v nákupním centru a já nejsem fanoušek takovýhle podniků. Nenabídnou kvalitu, kterou skrývají podniky v centru Brna.
Plánujete nějakou symbolickou oslavu, až překonáte hranici 30 tisíc sledujících?
Přemýšlel jsem spíš nad tím, že až budu slavit dva roky, tak bych chtěl uspořádat něco jako „restaurant day“. Mohli by tam přijet food trucky od Búcheck a kluci z Egga, nebo i různé další malé stánky. Líbilo by se mi něco takového domluvit. Potkal jsem se díky Kam v Brně se zpěvákem Voxelem a Pekařem, takže kdyby se to i s nimi nějak spojilo, tak to by mohlo být zajímavé. Oni by mohli teoreticky udělat doprovodný program. Co je pro mě opravdu k nezaplacení, jsou ty kontakty. Když s něčím potřebuju pomoct, mám se kam obrátit. Takže nad takovou akcí opravdu přemýšlím. Záleží samozřejmě, jestli by přišli lidé, pro které to primárně dělám.
Základem úspěchu jsou dobré fotky
Jaké máte náklady k provozování instagramového účtu? Platí vám podniky za vaše hodnocení?
Některé finance aktuálně pokryje barterová spolupráce (směnný obchod, poznámka redakce). Když mě někdo osloví, tak se pobavíme o podmínkách. Pro mě je důležité, s čím přijde, co nabízí, a jestli by to bylo pro lidi zajímavé. Některé podniky mě nutí, abych si na to udělal živnost. Ale zase nechci, aby to bylo celé komerční. A když na svém profilu přidávám příspěvky se spoluprací, nemůžou se na mě lidi za to zlobit, vzhledem k tomu, že jsem už do toho dal nemálo peněz. Ony i dvě hloupé kávy stojí s dýškem nějakých 110 korun.
Máte nějaké plány do budoucna?
Už jsem přemýšlel, že bych udělal nějakou stupnici top podniků třeba na kávu, na zákusky a podobně. Ale stále je tady turistické informační centrum, které má gourmet průvodce, kde jsem byl i hodnotícím pro tento ročník. Tak proč bych do toho někomu zasahovat. Hlavně mi přijde divné to pak prodávat mezi lidi, když už to někdo dělá. Teď to tedy turistické centrum prodává asi za 30 korun, ale myslím si, že kdybych to prodával já, tak to nákladově vyjde trošku jinak. Přemýšlel jsem i nad tištěnou formou. Bavil jsem se i o tom s Lukášem Hejlíkem, známe se totiž osobně. Tištěná forma je fajn, ale na všechno musíš najít investora. Aktuálně mám toho tolik, že nevím, co dělat dřív.
Jaké jsou vaše tipy, jak být úspěšný na Instagramu a co dopomohlo konkrétně vám?
Základem úspěchu jsou podle mě dobré fotky. A také věnovat čas popisku, aby to nebyla jedna věta, která nedává smysl. Ať to má nějaký příběh. Můj úspěch mám i díky fajn lidem, kteří mě podpořili sdílením. Měli větší dosah a díky tomu se to pak dostalo i k dalším lidem. A tak se to šířilo dál. Vděčím za to mnoha lidem, čehož jsem si vědom.
Máte nějaký vzor či idol?
Lukáš Hejlík je moje inspirace. S aplikací ohledně jídla přišel jako první a má ji zdarma ke stažení. Funguje to skvěle, má tam dobré rady. Je to gastrofenomén, takže tam může dávat to, co mu opravdu chutná. Má i chytře vyřešenou svou knihu, dělá velmi slušnou reklamu dobrým podnikům. Pro mě je to senzační člověk.
Autor: Kateřina Neumannová
Stisk Studentský deník
Ukrajinskí študenti: Mier je to jediné, čo pre našu krajinu chceme
Konflikt na Ukrajine zasiahol aj študentov Masarykovej univerzity. Príbehy troch študentov a ich rodín si môžete prečítať v story od Bianky Masarykovej.
Stisk Studentský deník
Bruslařská sezóna startuje na brněnských kluzištích
V sobotu 27. listopadu vstoupili na led kluziště za Lužánkami v Brně první návštěvníci. Před branou se museli prokázat certifikátem o očkování nebo o prodělání nemoci. V pondělí se pak otevřelo i kluziště Vodova.
Stisk Studentský deník
Jihomoravští hasiči dostávají na semaforech automaticky zelenou
Jihomoravští hasiči se jako jediní v České republice zapojili do projektu C-ROADS Brněnských komunikací, díky kterému dostávají na křižovatkách preference, aby se na místo zásahu dostali včas. Zelenou na semaforech spouští majáky.
Stisk Studentský deník
Brněnský dopravní podnik montuje své vlastní tramvaje
Brněnský dopravní podnik si jako jediný v České republice montuje vlastní tramvaje, které jsou pojmenované po brněnském drakovi. Momentálně se pracuje na osmnáctém a devatenáctém drakovi. Do roku 2024 jich vyrobí čtyřicet jedna.
Stisk Studentský deník
Brněnská Montessori škola Perlička otevře lyceum s maturitou
První Montessori střední škola v Jihomoravském kraji bude od září v Brně. Studenti budou střídavě týden ve škole a týden na venkově v Křížovicích. Podobný režim už mají dospívající žáci z Montessori základní školy Perlička.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát
Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...
Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků
Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 2823
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1121x
Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Katedra žurnalistiky FSS MU Brno
- Magazín M, časopis Masarykovy univerzity
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Facebooku
- Stisk online, studentský zpravodajský online deník (plná verze)
- Atrium, časopis Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
- Muni TV, studentská televize Masarykovy univerzity
- Humans of FSS
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Twitteru
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Instagramu
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na YouTube