- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážený pane,
katolická církev dobře ví co dělá.
neraďte jí, buďte si jistý, že bez vašich pseudoúvah se obejde....
Nechte katolíky na pokoji, pokud vám nevyhovují.....
a jak že se jim smí podle vašeho praštěného výkladu Bible vlastně říkat? No, ještě hůř na tom budou podle vás asi všichni učitelé (hned následující verš). Tak to dopadá, když si někdo pro písmenka nevidí na špičku nosu. Ostatně myslím, že mezi pojmenováním "otec" a "Svatý otec" je přibližně takový rozdíl, jako mezi demokracií a lidovou demokracií
Proč se urážíte nad chováním katolické církve? Oni přece chtějí pouze ocenit život a dílo tohoto papeže, uznat, že již za svého života dosáhl svatosti. Proč se za každou cenu snažíte najít v tomto díle rozpory a chyby místo toho aby jste spíše zkoumal sám sebe a své skutky.
Nechováte se spíše jako farizeové před dvěma tisíci lety? Oni také stále hledali chyby u druhých, slovíčkařili a nehleděli na skutečný úmysl. Nemyslíte, že moudrost je ospravedlněna svými skutky? Nemyslíte, že je lépe konat dobré skutky než odsuzovat dílo druhých. Bůh přece zpytuje pohnutky a ne subjektivní pohledy druhých lidí.
I když jsem knihu " Svědci a kacíři" nečetl,Jan z Pomuku skutečně existoval jako doložená historická postava.Za vlády prchlivého Václava IV byl zajat a vyslýchán, a při tomto výslechu zemřel.Určitě nebyl zpovědníkem královny a Václav IV z něj osobně nepáčil její důvěrná tajemství.Dá se spíše říci,že jeho prohřešky byly ekonomického a právního charakteru.Moderní pojem tunelování byl znám i ve středověku.
Až dlouho po jeho smrti, jako potřebná reakce katolicismu u nás na vzrůst husitského hnutí, začala vznikat jeho legenda,jak o zpovědníkovi královny, tak o dalších zázracích s nám spojených což nakonec vedlo k jeho kanonizaci.
Jeho rozštěpení provedl nešťastně nepříliš spolehlivý Hájek z Libočan,který v roce 1541 ve své kronice náhle jmenuje Jany dva-Jana z Pomuku a Jana Nepomuckého,kteří snad měli být oba utopeni.Takže v příštích obdobích i při připisováni zázraků se používala střídavě obě jména.Zda to byli skutečně 2 různí lidé, a nebo se spletl už Hájek,už se asi nedozvíme
Děkuji, to o Janovi z Pomuku znám, skutešně žil, prof Baroš o něm píše. Ale o Hájkově rozdělení na dvě osoby jsem nevěděl.
Modloslužebníci, co se vzpírají ježíšovu učení. Nic jiného nejsou.
Jinak mě je smutno z toho, kyž se ta hrstka křesťanů, kterých v Evropě je, dohaduje o prkotinách, zatímco u bran (i uvnitř) našeho kontinentu se chechtá muslim.
- podal jste dobře formulovaný protestantský pohled na problém svatých a úcty k nim, zcela souhlasím. Jenom k tomu Nepomuckému - zkuste zase třeba knihu katolického historika J. V. Polce - docela zajímavou argumentací vrací do vážného historického bádání i dávno odepsané momenty tradičního Nepomuckého příběhu. Kdysi jsem se mi v rozhovoru zmínil o tom, že rukopis četl i F. M. Bartoš nedlouho před svou smrtí a i jeho to značně zaujalo.
Autore, sám sebe jste charakterizoval v prvním odstavci: Nic o tom nevíte, najít informace se Vám nechce, ale přesto napíšete blog.
Kdybyste byl studentem VŠ, tak Vám řeknu, ať si prvně naštudujete a pak kecáte.
Děkuji za příspěvek. Blog se nezabývá "zázrakem" samým, nýbrž něčím úplně jiným. Někdy je dobré dočíst až do konce a teprve pak se vyjádřit. Zmíněná jeptiška se modlila o uzdravení k papeži - tedy k člověku!!! To je tak strašlivá pověra, že o tom ani nechci psát.