Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ES

E58r43i89k 58S94t74e38i66n11n

19. 3. 2019 21:47

Pochopil jsem, bez sloižitých keců, že vnitro nechce implementovat EIDAS, a treba proto vydává stanovisko, že eObčanka není dostatečná jako nástroj projevu vůle. Diktovat, že vše musím dělat přes datovoiu schránku je sprosté - zvyšuje to platby soukormým firmám za používání datových schránek.

0 0
možnosti
Foto

To jste možná jen nepochopil, jak to je.

eObčanka je zároveň kvalifikovaný prostředek pro uložení elektronického podpisu, na to jsou ty další PINy (má dvě úložiště). Protože ale náš zákon nevyžaduje uložení podpisu na kvalifikovaném prostředku (kromě orgánů veřejné moci a správy), tak to zatím nepotřebujete, protože ten certifikát můžete mít postaru v souboru.

Tedy pokud nebude chtít elektronicky komunikovat se zahraničními subjekty, pak budete ten kvalifikovaný prostředek potřebovat, protože ve zbytku EU zákonodárci takovou výjimku neponechali.

Pro použití eObčanky na portálu občana tak stačí ten jeden PIN. Nebo mít datovou schránku a pak eObčanku nemusíte zatím vůbec řešit.

0 0
možnosti
Foto

Tedy, abych to posunul konstruktivně, kvalifikovaný prostředek na uložení uznávaného elektronického podpisu řeší nařízení EU 910/2014 zvané eIDAS, více o tom zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/EIDAS

Zatím, z praktického hlediska, se mi zdá, že chcete-li se státem komunikovat elektronicky, postačí datová schránka.

Protože poslouží k přihlášení na portál občana (s dostatečnou důvěryhodností), pomocí datové schránky podáte daňové přiznání i přehled o příjmech a výdajích ČSSZ, do datové schránky vám přijdou jakékoli zajímavější výpisy získané přes portál občana a nakonec, když vám jakýkoliv státní úřad něco chce sdělit a máte datovou schránku, je povinen vám to poslat tam a nemusíte na poštu pro dopis na doručenku.

0 0
možnosti