Kapsch a MInisterstvo dopravy: policek za miliardu pres OBU jednotky

Ministerstvo dopravy ma nove super poradce, kteří vědí jak ukázat svoji sílu. Jen neberou ohled na to, kolik to bude stát. Tedy nejprve, KAPSCH ma lukrativní smlouvu a ta je velmi zisková, jistě v nějaké výroční zprávě lze dohledat, kolik zisku náš stát pomohl dát do kapes našich rakouských partnerů. Není to úplně dobře, ale KDU CSL s panem Kalouskem byla u zrodu smlouvy a také si očetřila, že ostatní politické strany na vládě tuto smlouvu podpořily (i tehdy opoziční strany byly docela zticha). To by se jistě mělo zlepšit. Ale ministerstvo dopravy je dlouhou dobu neschopné se připravit na dobré výběrové řízení - a tak bude v nestandardním režimu podepisovat dodatek ke smlouvě na prodloužení. Textace tohoto dodatku je ted asi to nejdůležitější. Ale to zašmoulí pár právníků a dobré otevření cesty k jinému dodavateli opět možná prošvihne ministr dopravy - ten je asi odpovědný?? A tak se řeší jak na rok, dva vybrat jiné nové lepší jednotky OBU do aut za 500 místo za 1500. Což je finačně kontraproduktivní, ale jako to něco ukáže.

Ministerstvo dopravy ma nove super poradce, kteří vědí jak ukázat svoji sílu. Jen neberou ohled na to, kolik to bude stát.

Tedy nejprve, KAPSCH ma lukrativní smlouvu a ta je velmi zisková, jistě v nějaké výroční zprávě lze dohledat, kolik zisku náš stát pomohl dát do kapes našich rakouských partnerů. Není to úplně dobře, ale KDU CSL s panem Kalouskem byla u zrodu smlouvy a také si očetřila, že ostatní politické strany na vládě tuto smlouvu podpořily (i tehdy opoziční strany byly docela zticha). To by se jistě mělo zlepšit.

Ale ministerstvo dopravy je dlouhou dobu neschopné se připravit na dobré výběrové řízení - a tak bude v nestandardním režimu podepisovat dodatek ke smlouvě na prodloužení. Textace tohoto dodatku je ted asi to nejdůležitější. Ale to zašmoulí pár právníků a dobré otevření cesty k jinému dodavateli opět možná prošvihne ministr dopravy - ten je asi odpovědný??

A tak se řeší jak na rok, dva vybrat jiné nové lepší jednotky OBU do aut za 500 místo za 1500. Což je finačně kontraproduktivní, ale jako to něco ukáže.

 

TEDY: VYBEREME JEDNOTKU ZA 500, ZÁLOHA NA NÍ OD KAMIONŮ BUDE 500, A TAK VEICHNI TI, CO MAJI JEDNOTKU ZA 1500 BUDOU TUTO VRACE A BRÁT SI TU LEVNĚJŠÍ. STATU ZBYDE NĚKOLIK SET TISÍC JEDNOTEK ZA 1500, ALE VRÁTÍ MILIRDU NA ZALOHÁCH A NA NOVÝCH DOSTANE JEN TŘI STA TISÍC.

OK, nemusíme brát OBU jednotky od KAPSCH, ale od firmy spřátelené s panem novým poradcem ministra na mýto, jen nás to bude stát skoro miliardu na výdajích a hlavní problém: totiž neamatérská připrava výběrového řízení jde na čas stranou a asi se ani nebude konat.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Erik Steinn | pondělí 30.3.2015 10:06 | karma článku: 10,37 | přečteno: 495x