Zdevastovaná přetížením z dopravy silnice č. II/156.Kolik je podobných silnic v naší zemi?

Jezdím dlouhodobě (autobusem, na kole) po silnici č. II/156 Trhové Sviny - České Budějovice. Silnice je v současné době v nejhorším stavu, co jsem zažil.

Evidentně je zdevastována dopravou, tj. velkým počtem osobních automobilů a především zdevastovaná nákladní dopravou, kterou tvoří nákladní automobily a kamióny, a to i plně zatížené.
Silnice evidentně kapacitně nestačí, opravy v podobě záplat nestačí.
Zásadním problémem je DEFORMACE na určitých místech vozovky, která jde odstranit pouze novou výstavbou úseku, nikoliv záplatami.

Zajímalo by mě, jak je to možné, že v roce 2018 je silnice v nejhorším technickém stavu co pamatuji a posouváme se tím kvalitou k rozvojovým zemím místo k vyspělé Evropě?
Proč není dostatečně opravována, rekonstruována, aby splňovala podmínky základní kvality?¨
Ptám se, je to snad způsobeno nedostatkem peněz?
Nebo je peněz dost?
Pokud je nedostatek peněz, což zřejmě bude hlavní příčina, tak se ptám, proč stát tedy nevybírá více peněz od těch, kteří silnici využívají a tudíž zatěžují a opotřebovávají?
Zajímalo by mě, kolik např. platí automobiy, které jsou prostředkem realizace privátního byznysu firem, privátní firmy mívají mnohdy více automobilů a některé mají i nákladní automobily či kamióny.

Pokud je peněz málo, tak zřejmě platí málo, to je neúprosná logika. Nejvíce silnice devastují plně naložené kamióny a nákladní automobily. Myslím, že je načase, aby všichni kdo používají sinice začali vce platit a aby platili především více ti, kteří nepoužívají pouze jeden automobil pro svoji nutnou potřebu mobility, ale hlavně ti, kteří používají více automobilů pro svůj privátní byznys nebo osobní potřebu. Nejvyšší platby by měli platit majitelé kamiónů a po nich i majitelé nákladních automobilů. U nich by platby měly obsahovat míru devastace silnic vzhedem k jejich hmotnosti při plném
vytížení. Nebo budeme demagogicky říkat, že přece nemůžeme podnikatele zatížit vyššími platbami a sledovat, jak se nám silnice rozpadají více a více, tj. deformují se vozovky, trhají se krajnice, objevují se výtluky či rolety a stav silnice se bude zhoršovat?

Doporučuji se podívat do sousedních zemí např. do Rakouska, na stav silnic a především těch méně významných, naší terminologií řečeno silnic III. třídy. Jsou ve výborném technickém stavu, sice jsou užší, ale povrch je rovný a spojují jejich vesnice a malá města.

Silnice v České republice v nedobrém technickém stavu snižují pohodu z jízdy, poškozují automobily a především ohrožují bezpečnost silničního provozu.

Bohužel nejvyšší aktivity v souvislosti s touto silnicí jsem si všiml v podobě několika pokácených stromů, které lemovaly silnici. Stály tam dlouho a důvod kácení mi není jasný......

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdeněk Steinbauer | pátek 15.6.2018 23:20 | karma článku: 17,17 | přečteno: 630x