Stop "nadvládě automobilů" ve městech aneb města patří lidem, ne automobilům.
Cituji:"Za červen zemřelo při dopravních nehodách v Česku podle předběžných údajů 62 lidí, téměř dvakrát více než loni. V červnu 2016 bylo mrtvých 36. Celkový počet obětí za první pololetí tohoto roku dosáhl 229, o šest více než za stejné období roku 2016. Červen je zatím nejtragičtějším měsícem roku."
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/nehody-umrti-v-cervnu-2017-nejtragictejsi-mesic-fo6-/domaci.aspx?c=A170701_065758_domaci_pku
Jezdím na kole a proto mám přehled o stavu dopravy a o stavu silnic.
Cyklista má totiž jedinečnou možnost to pocítit přímo, tj. vnímá množství protijedoucích i předjíždějících automobilů nechráněn z bezprostřední blízkosti a cítít každý otřes způsobený nerovností vozovky.
Myslím, že automobilismus je jedním z největších problémů současnosti i když se politici a mnozí uživatelé automobilů účelově tváří, že se nic zásadního neděje. Politici se totiž bojí "píchnout do vosího hnízda", protože automobil využívá kdejaký volič, automobilová lobby je mocná a údajně bývá i sponzory politicických stran a automobilistům to vyhovuje je to pro ně osobně pohodlné. Zřejmě bude muset situace dospět do okamžiku, že automobily budou neúsnosně dlouho stát v kolonách v zácpách ve městech a kdy tedy samy zjistí že to takto dále nemá smysl. A k tomuto okamžiku se blížíme mílovými kroky.
Např. v Dánsku říkají a mají zcela pravdu, že automobily by měly sloužit především k jízdě mezi městy. Tam by měly mít k dispozici kvalitní odpovídající infrastrukturu. Města, i menší města bohužel, jsou v současné době doslova zaplavena automobily, jenže města patří lidem a ne automobilům. Řidiče automobilů nic nenutí přemýšlet, jestli je cesta ve městě potřebná nebo zbytná, nahraditelná např. jízdou v MHD nebo na kole. Bezohlednost některých automobilistů je obrovská, neberou ohled na občany, kteří žijí ve městech.
Automobily ve městech snižují kvalitu života, protože škodí hlukem, splodinami, prachem, parkováním skoro všude, kde se dá, přeplněnými ulicemi jedoucími automobily. To přece není normální. Něco jiného si na to trochu zvyknout a něco jiného je, že je to nepřijatelné.
Je nutné to řešit. Budovat více cykostezek ve městech, pěší zóny se zelení, podporovat ekologickou MHD, podporovat železnici, kterou lze využít i jako MHD. Ve městech by se naopak měla jízda automobilům stěžovat např. jednosměrkami, zúženými vozovkami, zákazy atp. Zakázat např. vjezd do center měst. Údajně dle zkušeností problém dopravy ve městech neřeší budování nové infrastruktury ve městech, protože to údajně do měst přivede ještě více automobilů.
Uživatelé automobilů by měli nést skutečné náklady své činnosti, tj. platit za újmu, kterou svojí pohodlností působí životnímu prostředí (poškozování životního prostředí splodinami, prachem) a lidem (poškozování zdraví lidí hlukem, splodinami, prachem, nehodami s chodci a cyklisty) a platit opravy a výstavbu kvalitní silniční infrastruktury, aby si uvědomovali dopady své činnosti. Myslím, že by měli platit mnohonásobně více než v současnosti a to dle počtu ujetých kilometrů, tj. zavést systém podobný mýtnému, aby bylo spravedlivě odlišeno, kdo jezdí více a kdo méně. Všechna opatření vůči automobilům by měla být vedena vědomím, že města patří lidem a ne automobilům. Řešit by se také měly motocykly, které ve městech akcelerují a vydávají příšerný řev a obtěžují obyvatele. Měřit hladinu hluku, jestli je v souladu s limity hluku v technickém průkazu a vyzvat řidiče motycyklistů, že je neslušné ve městech akcelerovat. Pokud to jejich intelekt nebude schopen či ochoten akceptovat, řešit sankcemi.
Kvalita silnic je v některých případech nedobrá. Jsou úseky, keré jsou v pořádku, ale jsou i úseky, které jako cylista nazývám "drncotřas", kde je např. pro cyklistu i nebezpečné jezdit. Silnice dostávají při současném přetížení pořádně zabrat. Jezdím např. po silnici, která existuje z dob socialismu a ve své podstatě se zásadně k lepšímu nezměnila, ale naopak trpí nadměrným zatěžováním z dopravy. Sleduji, jak se v určitých místech silnice deformuje, např. v zatáčce nad svahem, jinde se propadávají se krajnice, jinde se objevila tzv. roleta na asfaltu atp. Akutní problémy se opraví, ale podstatu to neřeší, tj. silnice je nadměrně přetěžována dopravou a její devastace bude pokračovat.
Opakuji, města patří lidem, ne automobilům.
Zdeněk Steinbauer
Bundesliga a zápletka o Ligu mistrů.....
dnešní kolo Bundesligy, předposlední, mi udělalo velkou radost.... Borussia Mönchengladbach vyhrála v Paderbornu 3:1 a splnila úkol..... toto utkání jsem sledoval, hrála se všechna ve stejnou dobu......
Zdeněk Steinbauer
Oslavil jsem postup Manchesteru City a poté se ozvalo haló! gól neplatí, tady VAR.....
Oslava fotbalu, vysoká kvalita, dramatické utkání, mnoho gólů, ofenzívní pojetí hry. To vše nabídlo čtvrfinále Ligy mistrů Manchester City - Tottenham Hotspur. S jednou obrovskou kaňkou...... Video řečené VAR....
Zdeněk Steinbauer
Skandální urážky trenéra Straky a jeho rodiny aneb "nesmrdí ve Slavii ryba od hlavy"?
Se zděšením jsem četl o urážkách fanoušků Slavie vůči trenérovi Karviné Františku Strakovi, které proběhly včera při utkání čtvrtfinále MOL Cupu ve fotbale v pražském Edenu.
Zdeněk Steinbauer
Favoritem Mistrovství Evropy ve fotbale. tzn. EURA 2020, je Belgie.
Začíná kvalifikace na Mistrovstí Evropy ve fotbale, tzn. na EURO 2020. Favoritem Mistrovství Evropy je pro mě Belgie, tým který hrál na MS v Rusku nejlepší, ofenzívní, atraktivní fotbal.
Zdeněk Steinbauer
Na kole jezdit na silnicích bez úhony a poté být sražen na chodníku koloběžkou?
Jsem cyklista a necítím se být kolegou uživatele elektrokola či elektrokoloběždky. Vozidlo, která má k dispozici elektrický pohon není klasické kolo ani koloběžka.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
I na čarodějnice padaly rekordy. Nejtepleji bylo severně od Prahy
Na 24 ze 168 stanic fungujících alespoň 30 let v úterý, poslední den měsíce dubna, kdy se tradičně...
Chci víc peněz na vědu i bezúročné půjčky pro doktorandy, říká nový ministr
Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...
Green Deal nikdo nezmění. Vnímejme ho jako příležitost, radí Pavel Telička
Premium Česká republika slaví 20. výročí vstupu do EU. Pavel Telička tehdy český vstup v Bruselu...
Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...
Prodej bytu 2+kk s lodžií a parkovacím stáním Třeboň
Veslařská, Třeboň - Třeboň II, okres Jindřichův Hradec
4 800 000 Kč