Slovíčkaření

 Neviditelný manipulant ,,mediokracie“ Mediokracie je permanentní mystifikace, které je veřejnost ve stále dramatičtější formě vystavena. Sociální inženýři projektují a staví přehrady, které brání přirozenému proudění informací. Ujišťují nás, že tak činí pro naše dobro.

Média nás ze všech stran omývají, tlačí na nás, smýkají s námi a manipulují.

Současný svět není tím, čím se zdá být. Co s tím ?

V první řadě je potřeba odložit brýle mámení a pokusit se pochopit, co se kolem nás a hlavně s námi – děje.

Média, tzv. sedmá velmoc,již dávno nejsou hlídacím psem demokracie.

Kdo tedy rozhoduje o informacích, které se k nám dostanou? Kdo vrtí psem ?

 

,,Vlastník.“

 Tím není žádná agentura, hlasatelé, novináři ani reportéři ale konkrétní lidé.

Média jsou živoucí organismus. Jeho tělo nemá na pohled jasný tvar.

Parazituje na našich tělech a v našich myslích.

My o jeho parazitujícím účelu netušíme a přijímáme jej zcela dobrovolně.

Počínaje zpravodajstvím, které předstírá, že nás informuje o dění v našem okolí, přes všemožné seriály, gladiátorské hry až po reklamy na cokoli, hlásající co si máme koupit, kam jít, co vidět a slyšet. Čeho se bát, čemu věřit, co udělat či neudělat.

To vše mediální parazit u hostitele (diváka), ovládá.

Je z toho všeho nějaká cesta? Jistě že je. Jste jí Vy všichni, milý čtenáři.

,,Je na čase, abychom pevně stanuli na této zemi, je na čase prozkoumat a pochopit tuto stohlavou saň, která se nazývá skutečností, podívat se, zda je opravdu tak odporná a špinavá, jak nám ji líčili naši učitelé, a jestliže tomu tak je, jaké jsou příčiny té rozrůzněnosti a různotvárnosti celku, a zda není právě v tomto boji, právě v této různotvárnosti, skryt hluboký smysl a zárodek budoucnosti.“

M.S. Ščedrin

Když pominu technické záležitosti, ty ponechám odborníkům, nemohu přehlédnout programovou skladbu na hlavních TV stanicích. Obzvlášť pečlivě je sestaveno zpravodajství. Po všech těch špatných zprávách, plných násilí a krve, což je hlavní tahák na diváka, je vždy celý blok uzavřen nějakou milounkou zprávičkou, nejlépe ze světa zvířat, doplněnou patřičnými záběry. Divák ani netuší, jak tato skutečnost působí na jeho psychiku.

A už vůbec jej nenapadne, že je jeho pozornost směrována účelově od stěžejních zamlčovaných témat která se diváka týkají nejvíce.

Stále se objevují nová slovíčka, která sama o sobě nic konkrétního neříkají, my je však vnímáme jako konečný termín.(např.radikál,extrémista,menšinový názor, syndrom blbé nálady a podobné hovadiny)

Mediální prostituce

 V devadesátých letech se u nás objevila metoda zvaná ,,píár“ (Public relations)

Chápána a prezentována jako vztahy s veřejností.(další nic neříkající blud)

Vypadá jako nic – a je skoro vším.

Nejednoznačnost, neurčitost, beztvarost a neuchopitelnost. To je nejpřesnější charakteristika tohoto termínu.

 Je hlavní metodou těch, kteří chtějí, potřebují a umí médii manipulovat.

Píár se z vnějšku projevuje řízeným zájmem médií o nějaké téma či osobu, pro něž agentura pracuje. Tím prosadí zveřejnění v podobě, která je předem s klientem dohodnuta. V luxusnějším provedení, jsou placeni konkrétní novináři nebo členové vedení redakce.Je až neuvěřitelné s jakým zapálením točí a píší zkorumpovaní žurnalisté o korupčních kauzách,a to za potlesku veřejnosti.

 Nejvyšší forma píár dohod se odehrává na úrovni majitelů vydavatelství nebo celých mediálních kartelů. Zde už nejde o pár drobných, ale o strategické zájmy celých odvětví politiky a hospodářství.

K manipulaci a utlumení rodících se schopností rozhodovat svobodně, je namířena převážná část píár operací.

Z vesela do otroctví

 Na svůj stále ještě částečně svobodný krok, koupit či nekoupit, sežrat či nesežrat, musí spotřebitel dostat náležitou odezvu. – Tou je zábava.

Zvláště promyšlená je ve zpravodajství, co by žánru, jenž předstírá zprostředkování objektivních informací.

Zvláště oblíbenou se stala tzv. infozábava. Je z větší části průsečíkem zcela jiných zájmů.(politických i obchodních)

Základním prostředkem je vše, co zvedne divákovu pozornost .- Podezření, skandál,strach, humor, překvapení,napětí, šok… atd.

Pokud veřejnoprávní mediální instituce nechce v klubu manipulátorů ztratit své politicky i finančně důležité místo, musí nás ubavit k smrti.

Mohou se média poučit?

 Nikoli. – Nejde to již z principu propagandistické ideologie sloužící zájmům menšiny. Netuší, že působí nejen na veřejnost, ale také sami na sebe. Jsou součástí systému, který vytvářejí. Jsou uvnitř svého Matrixu. Nemohou poodstoupit a objektivně pozorovat své vlastní kopulační pohyby.

 Toto by nám však mohlo být lhostejné, pokud by toto počínání nebylo smrtelné pro demokracii a tím i naše svobody ,,Tečka“

Obrana před manipulací

Lze ignorovat média?

 Nemá-li se postdemokratická mediokracie stát novou totalitou obludných rozměrů, nezbude, než objevit nové prostředky, jak ji na individuální bázi čelit.

Stát se ignorantem vyžaduje přistoupit na řadu kompromisů.

Budou vám určitě scházet nejrůznější témata k tlachání. Ale lidé si brzy zvyknou a půjdou tlachat jinam.

Ignorace však není všeobecně využitelný recept. Většina lidí nechce trpět sociální deprivací.

Je potřeba vytvořit si ve svém vnímání jakýsi filtr ,,pravděpodobné nepravdivosti

přijímaných informací.

Mediální obsahy jsou z osmdesáti procent mylné, zavádějící a neseriózní,

zjednodušující a manipulující.

,,Prostě lžou a ještě to tisknou“ (chápando?)

Pokud vám to přijde příliš radikální, budete mít v jistém smyslu pravdu.

Můžete si však sami vybrat co je pro vás důležitější.

Zda pouhých 20 nebo krásných 80%  objektivních informací.

Tyto si snadno sami vyhledáte z alternativních zdrojů.

Až se stanete zběhlejší, budete na tom stále lépe a lépe.

Postupně odhalíte, že v médiích zbývají ostrůvky, jakási prázdná místa, malé skulinky, kterými krásou nechtěného pronikne záblesk reality.

Toto je základní předpoklad, jak se  dostat z nebezpečného bezpečí vymyté mysli, vaši falešné iluze, - účinkem mediálního popírání reality.Vašeho popcornu na každý den.

 Po procitnutí vás čeká dunění prázdného ticha.(netrapte se, že nyní nerozumíte)

Poznáte něco neobyčejně obyčejného, neblyštivého, nezakrváceného a harmonického s každým slušným člověkem na zemi.

To bude signál, že jste připraveni vykročit na cestu, kde na Vás nemohou.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslav Steiden | čtvrtek 21.10.2010 8:00 | karma článku: 19,00 | přečteno: 1176x
  • Další články autora

Jaroslav Steiden

Kultura diskuse

19.11.2011 v 19:20 | Karma: 13,86

Jaroslav Steiden

Odkud fouká chemtrails

15.11.2011 v 13:47 | Karma: 14,65

Jaroslav Steiden

Žádost o mír

19.7.2011 v 22:34 | Karma: 8,00

Jaroslav Steiden

Replay 911

17.6.2011 v 14:11 | Karma: 14,37

Jaroslav Steiden

Nebezpečí Islandské sopky

16.6.2011 v 8:00 | Karma: 18,45