- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hlavní důvod, jak zde již bylo psáno, je v nedostatečné kapacitě silnic a jejich pomalé (a drahé výstavbě) a také nepřítomnosti policie na cestách.
Najezdím cca 40 tisíc km ročně, také by se mi líbily volné cesty, na druhé straně chápu, že je nuné zboží nějak a někdy dopravit, takže omezování kamion. dopravy problém přetíženosti cest neřeší. (Spíše podpora železnice, ale to by bylo na dlouhý článek).
Řešením není ani zákaz předjíždění, pokud nebude dodržován, což nebude, pokud nebude na cestách policie.
Minulý týden jsem jel trasu Zlín- Pha-Ústí a pak ZL-Pha- Liberec, a policii jsem za těch cca 1700km viděl 2x (slovy dvakrát), , a to když jsem předjížděl policejní dodávku, která evidentně pouze někam nebo někoho přemísťovala, nikoliv hlídkovala.
Pak můžeme lkát nad neúčinnosti bodového systému, když řidiči ví, že je to pouze fiktivní bič, který se jich pravděpodobně stejně nedotkne..
Připadá mě, že pro víkendové řidiče by bylo lepší od 17 do 20h. V 15 h jsem ještě aspoň hodinu v práci, pak z práce domů, naložit... a přesně se pak potkám s naštvanými odpočatými řidičemi kamionů, kteří to vše naschvál ucpou.
Pane Štefku, dneska nemůžu souhlasit. Proto dávám odkaz na povinnou četbu: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008090602
Podle polic.statistik vozidla nad 7,5 tuny v roce 2007 způsobila jen 6,5%nehod.V pátek zabili 6 lidí celkem jich ale zemřelo 1123..Říká Vám vůbec něco povinná přestávka?Každý si představuje jen půl hodiny a co 9 hodin,nebo týdenní 45 hodin.Co fabriky bez skladových zásob? "just in time" = nepřetržité dodávky.
Jediné co to způsobí bude ,že naši dopravci budou v nevýhodě proti zahraničním,dále pak že se sežene více řidičů a v ostatní dny stoupne počet kamionů.Navrhněme zákaz jízd osobních vozů přes víkend,způsobují nejvíc nehod,zabíjejí nejvíc lidí......
nikde jinde...Kdyby na dalnicich byly 3 pruhy a v okoli velkych mest 4-5 pruhu a ruzne obchvaty,tak by nikomu ani neprislo,ze nejake kaminoy na ceste jsou ....
Zase se hledají neúčinná pseudořešení. Nemá cenu zakazovat jízdu. Je potřeba pořádně investovat do dálnic. D1 - 3 pruhy, pražský okruh, severní R35, D3, R52, R53, R6, R4..., postavit obchvaty, vylepšit hlavní tahy. A bude to ok. Staví se moc pomalu, od řidičů vybrané prachy prožerou socky... Nakopat je do zadku a poslat na stavbu! Jinak to nikdy nebude lepší.
Podálnici jede skoro souvislý pruh kamionů.K jejich odstavení je třeba vybudovat.........Bože,Bože.
bych jim ten pátek nechal. Udělal bych celoročně zákaz od soboty 0:01 hod do neděle 23:59 hod, be vyjímek pro automobilky, cisterny atd.... Operují praconím dnem, tak dobře. Páteční zácpy stejně musíme přežít tak či tak. Klidné a pohodlné cestování i vyspání o víkendu - fajn
Ty jejich prapodivné manévry a vůbec nevyježděnost, to je něco.
Kamiony neprožívám, chápu, že budování milionu skladů a meziskladů není dnešní trend, takže to zboží pořád jezdit prostě musí.
Zatímco limit hluku v noci je 40 dB (v lokalitách určených k bydlení), vedle tzv. starých dálnic je výjimka 60 dB v noci a 70 db ve dne. Bohužel, velmi často je v pražských a brněnských sídlištích vedle dálnice naměřeno až 80 dB v noci!!! To vážným způsobem ohrožuje lidské zdraví. Jízdy kamionů bych proto zakázal podle našich sousedů v Rakousku. tj. od 15 hodin v sobotu do 22 hodin v neděli. Lidé v okolí dálnic by si od hluku alespoň trochu odpočinuli, a nikdo by nemohl naříkat, že se lišíme od jiných zemi.