- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi jsem četl knihu o rozvoji automobilismu v USA, kde bylo psáno, že prý za mocným rozmachem stála likvidace veřejné dopravy, anžto ji skoupily a zrušily automobilky, aby zvedly svůj odbyt.
Ono je to spíš o tom, že je auto mnohem pohodlnější, a když vás stojí cca stejně jako přesun MHD, tak celkem logicky zvolíte auto... Takže MHD v městech, která nejsou tak prostorově stísněná jako NYC nebo San Francisco, je celkem nekonkurenceschopná...
No zrovna v NYC mi MHD přišla dost "evropská", ve smyslu rozsahu. V Bronxu je počet aut na obyvatele asi větší, ale na Manhattanu se lidi přesunují buď taxíky, které tvoří tak 50% provozu v ulicích, anebo metrem v kombinaci s pěškobusem. Autobus spíš jen když nespěcháte, nebo nechcete chodit po schodech do metra...
Co tím chci říct je to, že "amerikanizace" MHD ve stylu NYC by zas taková změna nebyla, jsou mnohem motorizovanější města...
Většina z nás si myslí že zná USA z filmů dobře a na místě zjistí, jak překvapivě rozdílná země to je. Jinak zví, chutná, jinak i voní. Nejsou tahle poznání tím nejhezčím na cestování ??