Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Jak já si naivka myslel v roce 1990, že školství nabere dech a bude kopírovat odkaz našeho velikána. Např. tohle platí stále: "Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"

> J.A.Komenský.

1 0
možnosti
OS

Až na tu inkluzi se dá se vším souhlasit. Inkluze neprospívá ani těm postiženým, ani jejich spolužákům. Úroveň vzdělání jde dolů, v posledních letech velmi viditelně. Systém speciálních (tzv. zvláštních) škol byl propracovaný, zabezpečený školenými pedagogy a měl slušné výsledky. To, co je nyní na základních školách, to je průšvih. A řekne vám to každý učitel(ka), který tam učí. Ovšem, EU a její zcestné metody v nejrůznějších oborech jsou finančně díky dotacím výhodnější. Ale pro děti je inkluze cesta do pekel.

1 0
možnosti

Body jsem si přečetl jasně a všechno je "já chci"

Co třeba vyjednávat? Např. Ok, zvyšte úvazek o jednu hodinu, ale seškrtejte zbytečnou byrokracii tak, že jim tím tu hodinu ušetříte.

Diktovat si umí každý. Navrhovat řešení přijatelné pro obě strany je mnohem těžší.

1 1
možnosti
Foto

Na zbytečnou administrativu upozorňují učitelé pořád. A pořád přibývá.

4 0
možnosti
Foto

Většina pracovníků ve školství má za cíl to nejkvalitnější vzdělávání. No, to jistě.

Současná rodičovská generace se snaží dětem „vyšlapávat cestičku“. No, to jistě.

Paušalizace, generalizace, demagogie. Zač asi stojí ten zbytek textu?

2 3
možnosti
Foto

Stačí povolit k současnému státním systému vzdělávání konkurenci, která bude nezávislá na státě a nechat působit čas.

3 1
možnosti
VZ

A tou konkurencí máte na mysli ty sokromé "prodejny" maturit či titulů, které fungují už dneska a chrlí tisíce a tisíce v praxi neuplatnitelných jedinců? Čest těm několika málo výjimkám, které se tomuto trendu vymykají.

8 1
možnosti
JO

S něčím se dá i souhlasit. S něčím rozhodně ne a tím je hlavně tvrzení, že nevadí že stát nemá peníze, přesto má do školství dál sypat. Nemá. Když nemá.

0 0
možnosti
Foto

O dalším sypání v textu není ani slovo. Naopak uznávám, že je třeba šetřit. Ovšem na správných místech.

0 0
možnosti
LS

Jak léčit nemocné školství?,nebát se zrušit inkluzi.

A ostatní se vyřeší samo-vyhodí se 50000 nepotřebných asistentů pedagoga ☺ a peněz na školství bude dost.

8 0
možnosti
JK

autor pise, ze my obcane mame nechat tu reformu na tech, co tomu rozumi.

Koho tim autor mysli? Ucitele, reditele skol nebo vedce v oblasti pedagogiky?

My vsichni jsme chodili do skoly a vetsina z nas musela provazet vlastni deti na te trnite ceste tim skolskym systemem.

Moje osobni hodnoceni, dnes jiz se znacnym odstupem je tristni. Na skolach se nachazi pracovnici, z rkterych by clovek brecel. Odhaduji to tak, ze na skolöach je 10% ucitelu, kteri k tomu majio skutecne predpoklady a jsou k tomu predurceni. Pak je tam 50% jakehosi prumeru, ktery si to oduci. 20% z toho zbytku je sice podprumer, ale aspon vylozene neskodi. A tech zbyvajicich 20% jsou exemplare, pred kterymi by deti mely byt chraneny.

Dokud si ucitele neudelaji sami mezi sebou poradek, nevykopnou ty zoufalce, kteri na tech skolach nemaji co delat, nezvysi vlatsni produktivitu, nenavrhnou nove koncepce skolstvi, ktere budou odpovidat budoucimu vyvoji, tak s nekym takovym nemam nejmensi slitovani.

3 1
možnosti
Foto

Mno, kdybych Váš příspěvek opravila červenou tužkou, výsledek by byl také zajímavý. Poslední souvětí zcela vyšinuté z větné vazby. Pěkný den.

5 0
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2071x
Ředitel ISŠ a SPgŠ Mladá Boleslav, autor 5 učebnic - Vývojová psychologie pro učitele, Obecná psychologie pro učitele, Zeměpis cestovního ruchu...

Seznam rubrik