Diskuse
Krize přijímacího řízení
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P58e74t81r 97M55i89k42o15v50i56č
A co že jsou učiliště prázdné? Když SŠ překypují zájemci? Není to tak, že z té stovky jich 30 přijmu a zbytek jde na pracovní obor??!!??ale jejda, to by rodiče nepřekonal, tu ostudu. Naše dítě=učňák. Takové odborné učiliště v Kyjově, elektrotechnické zeje prázdnotou. Nebo odborne předměty na SŠDOS v Moravském Krumlove. Svářeč? Zámečník, truhlář??? Nikdy.
P17e79t81r 47M68i15k96o60v95i13č
Podívejte se na práci, jen třeba Škoda Pars hledá elektrotechnický vzdělané jedince, nabízí stipendium, mají zakázky od České dráhy a dalších dopravců za 40 miliard na příštích 8 let!
J40i45ř55í 68F79i85a14l19a
Také nás to postihlo.
Organizace celého systému je naprosto zoufalá. Totální chaos a amatérismus.
Například: Školy vyhlašují 2. kolo dřív, než je ukončeno 1. Takže nevíte, jestli vyjde posun díky nenastoupení uchazečů, připadně odvolání, nebo jestli máte podávat přihlášku do 2. kola. Pak zavoláte na školu, která má značné kapacity na 2. kolo a dozvíte se, že vše je obsazeno (3 dny před datem podání přihlášek), aby následně tato stejná škola vyhlašovala 3. kolo....
Prostě kalendář je pro školství velká neznámá.
Normálně bych očekával jednoduchoučký systém:
1. kolo se ukončí ke dni X (včetně odvolání atd.). V den X+1 začíná 2. kolo atd. atd.
Prostě systém hodný svéprávného člověka ve vedení.
Š40t75e54f76a47n 32K33l78í29m87a
Vážený pane Fiala, chápu Vaše roztrpčení, ale ono celé přijímací řízení není až tak jednoduché. Vysvětlím to na příkladu. Na obor se mi přihlásí 100 uchazečů. Mohu jich přijmout 30. Přijmete 30 nejlepších. Ti mají 10 pracovních dní na odevzdání zápisových lístků. Zbylých 70 má tři možnosti. Jsou přijatí na druhou školu a nic neřeší. Nebo nejsou přijatí a odvolávají se. Nebo hledají další školu. Škola čeká těch 10 pracovních dní. Pět žáků vám neodevzdá ZL. Obvoláváte ty, co se odvolali a zjišťujete, jestli mají o místo zájem, nebo už si vyjednali místo jinde. Když máte například pět oborů, vše násobte pěti. Mezi tím nastává další kolo. Ozvou se vám další žáci, přijatí, které však někde vzali na odvolání. A zase řešíte.
J75a41n 28O28n17d70r27o25u85š75e15k
Tento článek odhaluje ještě jeden klasický problém českého školství. A tim je zoufale plánování kapacit. Ještě se to snad dá rok pochopit u ms. Ale pak už nikoliv. Přece všichni ví a dost dlouho dopředu kolik dětí se bude hlásit na ZŠ a kolik následně na SŠ. A na to je potřeba se připravit.
V letech kdy je žáků málo snížit kapacity tak, aby se do maturitních oborů včetně gymnázií dostalo zase urcite procento populačního ročníku. V letech, kdy je děti hodně naopak kapacitu navýšit. V "chudých" letech prostě bude ve třídách min děti. Učitelé zůstanou a nebude problém při navyšování kapacit.
J55i54ř11í 34F87o52r22m29á22n28e68k
No jasně a přebývající učitele postřílíme a chybějící si pak zase vyčarujeme. :-) Přátelé, ono školství je fakt mrcha a má ukrutnou setrvačnost.
Z84u33z73a73n11a 39R41ů59ž23i88č84k19o84v63á
V lednu je to brzo,ale jinak sečíst body za vysvědčení a testy a mít trochu přehled, jak na tom jsem ( moje dítě je) už o něco dřív,je dobrý nápad.
L84í21d38a 83T51i63c10h38á
... mohly by je psát všichni žáci ...
... výsledky by se zapisovali ...
Mohl by si ředitel střední školy zopakovat učivo šesté třídy o shodě podmětu s přísudkem?
Š14t83e31f53a51n 59K79l20í59m17a
Autor se stydí a chyby opravil. To je tak, když ve větě změníte podmět a nedomyslíte....inu, nikdo není dokonalý.
P68a16v55e94l 53V42e69r86n83e35r
Napad to neni spatny, ale pro nesoudne rodice by stejne zadny vyznam nemel, ti budou tlacit hlava nehlava.
J61i25r69i 44M26a69c13h40o83t44k69a
A co takhle celý systém upravit tak, aby vše nezáleželo na výkonu v 1-2 dnech, resp. na subjektivním hodnocení?
Řekněme, že adepti na studium budou v kontaktu s vybranou školou či školami i několik let. Škola zveřejnění kritéria, která mohou obsahovat ověření předpokladů pro daný obor, ať už vlastními či nezávislými zdroji. Rovněž může být v kontaktu se současnými pedagogy či výchovnými poradci adeptů. Ti pak mohou využít formativní hodnocení (nikoliv známky) pro plnění požadavků, klidně i individuálním tempem. Pokud se bude zdát, že adept na požadavky nestačí, všichni to budou vědět. Zároveň se ale bude vědět, kam uchazeče směřovat jinam. Škola pak bude vědět, kolik adeptů může kdy přibližně očekávat.
Pokud jsem to správně pochopil, tak takhle nějak funguje spolupráce mezi západními, zejm. americkými univerzitami a indickými open schools. Ty se zaměřují na věkové skupiny odpovídající zhruba našemu 2. a 3. stupni.
Určitě by to nebylo možné převzít beze změny, ale jako inspirace by to nemuselo být špatné. Muselo by se však hlavně změnit chápání role školství ve společnosti.
J63i67ř56í 29F88i52a57l86a
Nesmysl. Dítě nemá do poslední chvíle většinou ani páru, co by chtělo studovat. Tak jak může být několik let v kontaktu s vybranou školou?
Pardon. Já zapomněl na sudičky.
O81d79s13t38r77a49n77ě18n88ý 66U95ž24i64v79a73t75e87l
J23i85ř36í 81F56i48a36l24a
Doma jsem poslouchal, že nemám na základce samé jedničky. Prostě jsem měl 2 z ČJ. Včetně jmen těch, co je na jiné škole měli. Já měl ty svoje 2 dvojky (přibyla tehdy povinná RJ) i nadále, když jsme chodili na stejnou školu. Ti supermani až na jednoho měli daleko horší známky než já.
Na střední pak stejný obraz. Známky ze základky měly naprosto minimální váhu. Prostě někde to dali každému a někde ne.
P46E15T48R 97D75R64Á88P22A98L
ja si to dovolím za autora dovysvětlit. přijímací řízení se skládá ze dvou částí, a to body za prospěch a body za zkoušky. pokud by tedy uchazeč věděl, kolik má bodů ještě před odesláním přihlášky, odpadlo by hlášení na školu, kde by díky svému skore předem věděl, že bude 150. pod čarou.
Š12t55e58f85a91n 93K48l61í23m73a
S těmi body je to ještě složitější. Třeba v naší škole je součástí přijímacího řízení vždy pohovor. V některých oborech další části - výtvarné práce, portfolio, sportovní dovednosti, hudební dovednosti... :) Ale jinak máte pravdu - pomohlo by to v tom, že s málo body z JPZ by věděl, že se někam nemá smysl hlásit.
L86u29m15í82r 92V80i40t75h66a
Tím nic nezískáte. Klidně můžete žákům devátých tříd dát v polovině ledna testy z předcházejícího roku, aby rodiče, žáci i učitelé měli aktuální informaci.
Podstata problému, který popisujete, je ale v tom, že rodiče nekriticky hlásí děti na školy, na které nemají. A to je pak dostává do problémů.
To, že má dítě průměr 1,2 - 1,5 ještě neznamená, že zvládne jakoukoliv školu. Silné ročníky pomalu dozrávají do středoškolského věku a tento trend vydrží nejméně příštích 10 let. Vrací se situace, kdy maturitní obory budou plné a budou si opět nějaký čas moci skutečně vybírat žáky. A to klade velké nároky i na rodiče a výchovné a kariérní poradce základních škol, aby byli mnohem důslednější a pečlivější při hodnocení předpokladů žáka pro další studium. Z toho se nevykroutí nějakým posunutím přijímaček na leden.
Naopak - přesunutím přijímaček na leden dosáhnou školy toho, že deváťáci na poslední půlrok školní docházky naprosto ztratí motivaci se něco učit.
Š30t15e34f40a75n 24K40l44í39m19a
JPZ není jedinou částí přijímacího řízení. Tudíž odpadá ta demotivace.
- Počet článků 33
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2074x


















