Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

Předpokládám, že budete stávkovat i za školníky, kuchařky a uklizečky a ne jen sami za sebe !!!

0 0
možnosti
MK

Kvalita školství není o nic nižší, než byla za Babiše nebo Sobotky. Ale tenkrát se nestávkovalo. Proč?

Stávka je prostě politická a mojí podporu nemá ani náhodou.

3 1
možnosti
Foto

Protože Plaga byl konstrukktivní - ubíral administrativu, osekal maturity a vydupal pro učitele peníze. Nejlepší ministr za posledních dvacet let.

1 0
možnosti
Foto

Jednoznačně politická stávka, jak to správně nazvali strojvůdci. A pomáhá to páni učitelé a mladí lékaři především Babišovi a Okamurovi. Dost mne překvapuje, že to právě tahle inteligence nerozpoznává. Nebo jsou jejich předáci koupení?

6 1
možnosti
MV

Strojvůdci specifikovali plánované stávky správně!

4 0
možnosti
VF

Jsem mimoň ...................................................................................

2 0
možnosti
Foto

Není bez zajímavosti, že Mikuláš Bek se stal rektorem MUNI v roce 2011 hned po Petru Fialovi (který o sobě hrdě tvrdí - i když to není žádná pravda - že prý tuto Univerzitu "vybudoval"). Vybudoval ji asi chybně, když nikdo jiný na ní neumí vládnout. A už je mi předem jasné, kdo bude moje tvrzení minusovat.

1 3
možnosti
TC

Nechce se mi věřit, že by nízká kvalita našich škol a tím i nízká kvalita výuky a tím i nízká kvalita vzdělání naší mládeže byla pouze dílem finančního ohodnocení učitelů. Srovnávám se zdravotnictvím, které máme na vysoké úrovní a lékařům se také nelíbí jejich platy. Pocházím z vysokoškolské učitelské rodiny a pečlivě poslouchám okolní názory. Učitelé by měli mít určitě vyšší odpovídající ohodnocení, tak jak je to všude v okolních státech, měli by si však toto ohodnocení také zasloužit. Zdá se mi, že od roku 1989 kvalita škol a výuky pokročila velmi málo. Nejsem ovšem takový odborník jako pan Klíma.

6 0
možnosti
Foto

Ano, není to jen o platech. Jde o podmínky pro vzdělávání. A o tom také je tato stávka. Podmínky se zhoršují.

1 3
možnosti

Máte pravdu v podstatě všem. Víte, nedivím že musíte stávkovat, nedivím se ani odborům, ani lékařům. U vás lze naprostou nekompetentnost této vlády doložit na onom příkladu, který jste zmínil. Že totiž peníze na školství nepokrývají 17 000 míst nepedagogických pracovníků. Tento údaj zazněl i v tv debatě. A reakce zástupce koalice? Že je to vlastně v pořádku, protože 8000 pozic z těch 17000 je neobsazených. Bez povšimnutí tv moderátora, bez povšimnutí médií obecně.

Je třeba cokoli stran této vlády dodávat?

V tomto duchu vystupuje celá vláda bez výjimky. Pan Rakušan podepíše kvóty, protože snad ani nečetl text toho, co podepsal. Hájil se v médích mj např tím, že oponenti lžou, že byl prý ujištěn, že se dokonce budou započítávat i uprchlíci z Ukrajiny, apod. Text byl zveřejněn. O Ukrajincích samozřejmě ani slovo. Řekl-li stran toho ujištění stran Ukrajinců pravdu, je nabíledni, že o jeho nekompetentnosti vědí všichni jeho zahraniční partneři a podle toho s ním jednají. Ty kvóty skutečně podepsal. Ministr, místopředseda vlády a není schopen pochopit právní text.

On je to jeden lapsus za druhým. Na této úrovni je bohužel každý člen této vlády, a snad každý zástupce koaličních stran. Těchto příkladů už je na knihu.

Píšete: "Z krize se neproškrtáte. Musíte šetřit, ale také investovat." Víte koho jste vlastně citoval? Nositele Nobelovy ceny za ekonomii profesora Stiglitze z doby krize, kdy MMR ordinoval restrikce,za které byl vyznamená medajlí MMR ministr Kalousek jako "nejlepší". A on „nejlepší“ byl. Z krize se lze jen proinvestovat – tak zní jho výrok.. Bohužel tato nekompetentní vláda včetně jejích poradců z NERVu netuší, co je obsahem tohoto výroku. Nejste-li kompetentní, nerozumíte-li ničemu, prostě logicky nevíte, kde investovat. Nezávidím Vám. S nekompeteními lidmi se nelze domluvit na ničem rozumném.

8 5
možnosti
PB

..... tzv. "po lopatě"- jasně, stručně, výstižně! Zásadní bylo řečeno,- podfinancování, inkluze, přebujelá administrativa, progresivní novátorství (tzn. totální neznalost resortu), demotivace a z toho plynoucí hluboká deziluze kantorů,- ....... ale jak vidno, viz. níže, mimoňů, kteří se diví, nebude nikdy dost

9 1
možnosti
Foto

J12i87ř65í 19K68i85n77d77l

22. 11. 2023 20:43

Pro rok 2024 se pro resort školství počítá s částkou 269 mld. korun, což je o 1,49 % více než v letošním roce. To vše za situace, kdy ekonomika stagnuje a je nutné snížit deficit státního rozpočtu a většina resortů bude pracovat se stejným nebo dokonce s výrazně nižším rozpočtem. Vláda tak dostála svému závazku, že investice do vzdělávání jsou jednou z jejích priorit. „Přestože návrh rozpočtu původně počítal s daleko nižší částkou, podařilo se během čtyř měsíců vyjednat pro resort školství navýšení této částky, a to o 3,9 mld. korun ve srovnání s rozpočtem letošního roku. Přesto se i ve školství musí v rámci konsolidačního balíčku hledat úspory,“V měsíčním průměru dostanou učitelé na jeden úvazek nejméně 130 % průměrné hrubé měsíční mzdy, přiče mž platovou základnu bude stejně jako v případě platů ústavních činitelů tvořit výše průměrné hrubé měsíční nominální mzdy za předminulý kalendářní rok. Pro rok 2024 se tedy bude vycházet ze skutečnosti roku 2022. Na platy učitelů tak budou mít ředitelé v průměru na jednoho učitele přibližně o 2,5 tisíce korun měsíčně více, a učitelé se tak stanou jedinou státem financovanou skupinou zaměstnanců, které platy v příštím roce porostou.

6 6
možnosti
Foto

To 1,49 % je nicneříkající. Zapomínáte totiž, že do systému přijde další navýšení žáků (viz demografická křivka). Dále je potřeba finance na věkové navýšení (mzdové tabulky). Musíte také vidět, že v rozpočtu chybí peníze na 17 tisíc pracovníků. Ty budou muset ředitelé škol zaplatiti právě z těch peněz. které "dostali na učitele". Ve skutečnosti tak chybí 6-8 miliard. Platy učitelů fakt neporostou. Tak to prostě je. A ano, souhlasím, že je třeba hledat úspory. Panu ministrovi jsme nabízeli několik lepších řešení. Marně.

4 2
možnosti
MR

Na místě je potřeba udělat revizi politiky, kdy nestále se navyšuje každoročně rozpočet na školství, pomalu každý kraj má univerzitu, máme 150. tisíc učitelů a k tomu 70. tisíc pomocného personálu.

Kde jsou tyto investice státu, společnosti, předchozích generací, co z nich máme za 34. let dnes? Jsme na špici vědy, technologií, kultury, jsme ohniskem pokroku ve světě ... .

Politika super vzdělanosti, kde je hlavní jen titul, nikoliv vypracovat se tzv. od píky, a k tomu ideologie individualismu a ochrany dětí, zavedla společnost na samotný okraj své existence, děti neumí zvládat běžný tlak života, nastal rozklad rodin, rodinných hodnot, sebeidentifikace, sebehodnoty, krize pohlaví ... . Společnost nemá potřebné profese, nemá lékaře do krajů, obcí ... . Je zde nesmírná byrokracie, a tlak na to, aby stát řešil vše, a to se přelilo do sociální ochrany a dávek.

Jak to že za dob mocnářství či 1. republiky zde prosperovalo tolik ekonomických odvětví, politických stran, byla zde duševní, duchovní, firemní elita ... .

Problém školství odráží problém, jež doprovází dnešní evoluci člověka, kde citelně chybí tzv. kontinuální časová inteligence, schopnost vnímat děje, vývoj, aktivity v řádech měsíců, roků staletí, zde je zcela jiná realita. Aktuální evoluce člověka, jednak každý kdo se zde narodí tak nemá dnešní vědomí, nemá žádné a musí si jej krok za krokem vytvořit, tak jako předchozí generace, a navíc jej formuje stav doby, hodnoty, ideologie, tak že stačí 3. generace a dojde k jevu. tzv. vychýlení těžiště společnosti, pokud není pod tlakem vnějšího prostředí. Taktéž každá generace tím pádem to vidí jinak a chce jinak, což je bludný kruh. Máme jen denní vědomí, jež končí spánkem a druhý den už máme jiné priority a víme prd. Zcela zde je zašlapávána hodnota a smysl společnosti, jež tu není hračka ani kasička pro jednu právě aktivní generaci.

2 0
možnosti
Foto

Podívejte se na dvě data. O kolik se za posledních sedm let zvýšil rozpočet školství. A o kolik se za stejnou dobu zvýšil rozpočet státu. Až se podíváte, zjistíte, že poměr je dost proti rozpočtu školství. Snížil se o značnou částku.

4 0
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2068x
Ředitel ISŠ a SPgŠ Mladá Boleslav, autor 5 učebnic - Vývojová psychologie pro učitele, Obecná psychologie pro učitele, Zeměpis cestovního ruchu...

Seznam rubrik