- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V souvislosti s tím se konečně magistrátu podařilo skácet čtyři vzrostlé topoly, které bránily výstavbě komunikace. Ačkoli magistrát zaplatil nemalé peníze za znalecké posudky, aby zdůvodnil jejich pokácení, vyšlo nyní najevo, že topoly byly zdravé kromě jedné větve nad soukromým pozemkem. To ale zástupcům magistrátu nevadí a do médií vyhlásili, že všechny stromy byly poškozené. A nestačí jen tato lež. Magistrát prohlásil, že v ulici Zámostí je vysoká četnost dopravy, což je v rozporu se skutečností a navíc magistrát vůbec nemá zpracované dopravní měření.
Projektová dokumentace na rekonstrukci jen poloviny ulice je vyčleněna zcela účelově a takový návrh by neměl být bez znalosti návazného řešení vůbec projednáván, neboť bez realizace dalšího úseku ulice by zjevně šlo o zčásti zmařenou investici a magistrát tak neobhájí, že postupoval hospodárně. Dopravní situace by měla být řešena komplexně i s ohledem na přímo navazující přírodní park, který občané využívají na rekreační aktivity a kde je doprava minimální.
V rámci územního řízení s magistrátem si občané zajistili dva odborné posudky od profesora Pospíšila a architekta Křeliny, které si náměstek Vedlich vyžádal, ale následně vůbec nebral v potaz a stále trvá na rekonstrukci jen části A komunikace. Celkem 42 místních obyvatel svým podpisem podpořilo odvolání k územnímu rozhodnutí magistrátu. Z posudků odborníků vyplynulo, že magistrátem navržené řešení se zabývá jen účelově vybraným úsekem bez návaznosti na okolí. Je příliš drahé, umožňuje nepřiměřeně rychlou jízdu a omezuje veřejnou zeleň. Dané lokalitě by z hlediska dopravního významu i charakteru provozu spíše odpovídala funkční skupině D1 – nemotoristická komunikace, obytná zóna v uspořádání jednopruhové komunikace. Rekonstrukce ulice Zámostí je nanejvýše nutná v celém rozsahu stávající trasy a nikoliv jen části A.
Je vůbec možné, aby magistrát rozdělil tuto veřejnou zakázku na dvě části a tím i snížil předpokládanou hodnotu zakázky na polovinu a soutěžil ji? Ano, na hradeckém magistrátu je asi možné vše. A proč to magistrát dělá? Nač potřebuje vystavět dvakrát širší komunikaci jen v části A ulice Zámostí, když na jejím druhém konci je silnice významně užší. Nepochopitelné projekty magistrátu nejsou ničím novým. Příkladem vzpomeňme na oddalovanou realizaci projektu nové mateřské školky v Zámostí, v němž měl magistrát mimo jiné nelogicky vyprojektované parkoviště až za školní jídelnou.
Nespokojeností občanů s prací úředníků odboru řízeného náměstkem panem Vedlichem si město nevšímá a nechce vyslyšet 42 občanů, který chtějí jiné šířkové uspořádání místní komunikace a jiné řešení veřejného prostoru ulice Zámostí, jenž by více akcentovalo pobytovou funkci nad funkcí čistě dopravní a nebyla by o tolik zmenšena plocha veřejné zeleně.
Monika Štayrová
Další články autora |
Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...