- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
mám stejnou zkušenost z Belgie, klídek, pohoda, vstřícnost
Na to,abychom dohnali Belgii,Německo apod.,bohužel pětadvacet let nestačí.A souhlasím se zdejšími obhájci pokladních a prodavaček-na to,aby se chovaly lépe,není dostatečná motivace(finanční apod.) ani vstřícný přístup opačné strany (zákazníků).Takové,co to dokážou bez motivace,sice existují,ale u nás velmi poskrovnu.Stejně jako vstřícných,nearogantních zákazníků(ti co nakupují v duchu "Náš zákazník,náš pán...tak se ze mě pos..." -zažil jsem zákaznici,co dokázala v lékárně zaměstnat tři lidi,obsadit dvě kasy současně,naštvat řadu čekajících za sebou a ještě seřvat bezdůvodně personál...taková Panička).Nečekám zázraky,ale občas potěší.
Hezký večer.
Milá slečno. Na pokladní nešahejte. Za prvé..nemají placeny přesčasy, za druhé....pracují a to více než dvanáct hodin za minimální mzdu, za třetí......jsou nuceni , menežmenským uměním českého vedení, zkracovat čas odpbavení zákazníka. ba dkonce u nich stojí a stopují čas odbavení. Pláčete na špatném hrobě.
A pak nervozita Čecháčků ve frontě.
A jak vidím autorka některé naše ženy v zástupu u kasy, to je opravdu někdy kabaret. Vyloží zboží a za kasou neukládá aní část nákupu zpět do vozíku nebo tašky, často také nemá zváženou zeleninu, ovoce a tak se čeká na výsledek Pak začne lovit v peněžence, s drobnými už i mladší nevidoucí generace to dělá tak, že je vysype na vál, pokladní si vybere. Hospodyňka zbytek zase vrátí do peněženky, pak tam dá vrácené papírové peníze a účtenku, peněženku pečlivě uloží do kabelky a pak se začne věnovat ukládání zboží . Musí se zase čekat.
Já bych řekla, že naše pokladní jsou v tom nevinně. I ta pokladní by totiž ráda v klidu "propípla" zboží, pomohla ho uložit - i kdyby jen proto, že jí pak zákazník nehubuje. Jenže - zrovna vedení zmíněného žlutého hodnotí rychlost projetí a běda, když některá chuděra z ohleduplnosti ke stařence je pomalá. Jenže to zákazník neví. Nároky na pokladní jsou velké. Ona ta práce lehce jen vypadá. Zažila jsem studentku VŠ, která po měsíci brigády na kase (zrovna v B) pronesla: "Tohle už nikdy dělat nebudu, to je šílená dřína. A budu to dávat dětem jako odstrašující příklad."
Nepomhlo by se podivat, jak se to dela na zapad od nas
U babičky na dvorku občas pozoruji slepice. Je zajímavé, že jsou na sebe zlé, třeba si kovají peří na zadku, když jim chybí vitamíny a minerály...
Jen se divím, proč autorka si nevyzkouší práci pokladní za české peníze, možná získá i jiný pohled...
Vážený pane Karle, v supermarketu jsem pracovala.
Možná to mají ty Belgičanky líp zaplacené a ty naše si říkají, že za málo peněz je málo muziky. Nevím, já si nestěžuji.
Mozna, ze to bude tim, ze se u nas stale nekam spechalo, matky brzy rano s decky v kocarku do jesli, po praci vyzvednout a rychle cestou domu na nakup....ta doba je snad uz za nami a proc se nechovat k sobe hezky?.
V našem hlavním unijním městě jsem nebyl, tak mohu porovnávat jen třeba s Německem. Rozhodně bych zrušil různé nálepky a kartičky, "věrnost" spotřebitele zajistí různými způsoby jen firemní karta. Nevím zda Belgičané mají také stravenky, které zdržují - něco s nimi platit nelze, musí se nad tím přemýšlet, razítkovat je atd. Mají rychlejší karty? Platí méně hotovostí s následným vracením? Billa nemá za pokladnou dostatečný prostor k ukládání zboží, třeba Albert má ten prostor zdvojený a delší. Proto ten "bordel". U nás v Bille je podle mne hodně lidí - nenakupujeme příliš často a málo?
Přiznám se že bych pokladní v Bille u nás dělat nechtěl. Je to otročina.
Taky si myslím, že je v nabídce neuvěřitelně druhů pečiva, přitom by stačila čtvrtina, lépe by se zboží otáčelo - stejně je takto čerstvost a kvalita většinou pod psa. A u pokladny by to šlo rychleji. Často ty výrobky jsou si podobné a k nerozeznání a zase to zdržuje a plodí neúmyslné chyby.
A ještě stojí možná za zmínku, že mnohé pokladní ani nemluví (neumí) česky a prd vám rozumí. Jsou schopné tak akorát zadrmolit částku k zaplacení - a i zde je lepší se podívat na display.
Máte pravdu, ale třeba na Ukrajinky v My Národní dole v suterénu si nemohu stěžovat. Dokonce je tam pokladní echt černoch (mladý) a ten je neustále v pohodě. Asi by se paní bloggerce líbil.
Je také možné, paní autorko, že vás v tom marketu znají a podle toho se k vám chovají.
Ano, to je možné, pane Aleši. Všimla jsem si, že mě hodně lidí nemá rádo proto, že se stále usmívám :)