Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LT

L76í61d90a 14T20i12c50h22á

31. 7. 2018 20:04

Je vidět, že tu dobrou učitelku češtiny jste měla v páté třídě. Na vyšším stupni to už asi bylo poslabší, protože Vás nenaučili používat správně interpunkci, v textu chybí zhruba 15 čárek, našla jsem i další chyby (třeba 2. os. čísla množného způsobu podmiňovacího správně zní abyste, nikoli aby jste). Ale jinak s Vámi v mnohém souhlasím, sama jsem v době, o které mluvíte, začínala učit, byla to doba neveselá, pro kantory chvílemi odporná, nicméně co se děje ve školách teď, nad tím mi zůstává rozum stát. Naštěstí jsem už jedenáct let v důchodu.

0 0
možnosti
MS

Ten čajový negr ;-) (teanegr) mě teda dostal :-) - nebojíte se v dnešní hyperkorektní době používat taková slova?;-D

P.S: Teenager, týnejdžr ...

2 0
možnosti

Jediné, co mi nesedí, je ta výuka finanční gramotnosti. To je přenesení výchovy z rodiny na školu.

Myslím, že to se dá naučit při kapesném, které je od určitého věku dobré dítěti poskytovat. A naučit ho s ním hospodařit.

1 1
možnosti
LB

Paní Šípková, jak mohou rodiče naučit děti základy finanční gramotnosti, když mnozí sami nepochopili, že zákon zachování hmoty platí i v tomto směru a nemohou utratit víc, než vydělají. Před pár lety byl na ČT seriál o dlužnících, bylo to hodně poučné.

6 0
možnosti
LB

Tak já bych si dovolila s obsahem blogu lehce polemizovat.

Začátek normalizace ve školství vůbec nebyl idylický, jak by se mohlo z blogu zdát. Školství bylo jednou z prvních oblastí, kde se roztočilo kolo prověrek, na jehož konci byly stovky kantorů ze škol odejiti. Ti, kteří si nenechali zlomit páteř, neposypali si hlavu popelem a podpisem neztvrdili, že byli pomýlení. V lepším případě skončili na nějaké venkovské škole v Horní Dolní, v horším případě v kotelně nebo u lopaty. Vystřídali je lidé konformní, loajální k Husákovu režimu...

Výrazných změn doznal v 70. letech i vzdělávací program, a to přesto, že ministři školství se opravdu nestřídali. V roce 1976 byly zrušené základní devítileté školy (ZDŠ), které nahradily základní školy (ZŠ), už jen osmileté, s jiným vzdělávacím programem, nazvaným Nová koncepce. V té době došlo k naprosto kuriózní situaci, protože ZDŠ ještě dobíhaly a ZŠ se už rozjely, takže v jedné školní budově sídlily paralelně dvě školy - ZDŠ a ZŠ.

Nová koncepce se do podvědomí veřejnosti zapsala jako "množinová". Vzdělávací program, při jehož tvorbě se nepřihlédlo k připomínkám učitelů, se v prvních letech ověřoval. Oproti předcházejícímu programu, v němž bylo učivo rozložené do devíti let, se totéž penzum učiva muselo vměstnat do osmi roků a přibylo i mnoho dalšího. Na procvičování a upevňování učiva bylo minimum prostoru, osnovy a časové plány byly neúprosné. Výsledek se dostavil záhy: první absolventi nové koncepce měli problémy nejen s násobilkou, tak s i/y, o dalším nemluvě. Po nějaké se době přistoupilo k postupné redukci učiva... Ale první absolventi tohoto vzdělávacího zázraku se často poznají i po letech; dnes jim táhne na padesát a dodnes mnozí z nich zápasí se shodou podmětu s přísudkem, s velkými písmeny atp.

A jednotná škola? Opravdu někdo považuje za ideál, jestliže ve všech mateřských školách v republice, kde se striktně dodržovaly osnovy, šly všechny děti v úterý v 9.00 hodin na WC a pak k umyvadlu?

1 2
možnosti
JS

Jednotná škola nikdy neměla za cíl zajistit, aby děti šly v devět hodin čurat. Jejím cílem bylo, aby ti, co prospěli v první, druhé atd třídě měli cca stejné znalosti.

3 0
možnosti
SN

:-).......Perfektní článek ! Já jsem nastoupil do jednotřídky,(1 - 5.), ročník, poslední rok války. Ještě jsme měli v první třídě němčinu. Měšťanka .... 1.+2. ...3.+4.....poslední ročník zvlᚍ. NEmyslím si že bych o něco přišel, naopak když učitel zadal úkoly a učil další ročníky, tak vnímavé učil už látku dopředu.

Osnovy se dodržovaly, na to dohlížel při pravidelné kontrole školní inspektor. Nevím, jestli tato funkce ještě existuje!

Manželka byla učitelkou, za "totáče", kdy ještě nebyl problém udržet ve třídě kázeň. I když....výjimky také byly, ale vzala žáka za dveře a ručně si to s ním vyřídila. Nikdo si nestěžoval.

Když dnes sleduji ty ofrklé fracky, kteří nemají k učitelům žádnou úctu, je mi zle. My jsme učitele a všechny starší zdravili už zdaleka. NO.........nebyla to krásná doba?

R^R^R^!!

9 0
možnosti
VH

Pravda. Jen nevím, zda by se líbily ty jednotné osnovy. Vypracované současnými génii na MŠ.

2 0
možnosti
SN

:-)....V tom s Vámi Vladimíre, souhlasím! Už ta inkluze Valachové......zvrhlost na entou . R^

3 0
možnosti
Foto

Naštěstí stále platí, že vysokoškolský titul není patentem na rozum. ;-)

2 0
možnosti
VH

Ale na stoupnutí sebevědomí těch hloupějších a zejména na vyšší tabulkové zařazení ano.

6 0
možnosti
MT

No prece si ho pridaji ke jmenu na postovni schranku, aby vsichni vedeli...A to je "cool"... :-)

1 0
možnosti
Foto

Je hezké, že vzpomínáte na svou češtinářku, ale ta by Vám nejspíše jemně vyčetla gramatickou hrubici... totiž osobnosti byly(nikoli byli)....ale berte to jako takový přátelský štulec. Jinak samozřejmě souhlas s blogem. A karma .

1 0
možnosti

podobně: "mladé dámy neviděly (nikoliv neviděli). Jinak souhlas i karma.

0 0
možnosti
PK

Na základní škole jsem bohužel neměl žádný vzor v učitelích, až na střední jsem narazil na ty správné osoby se zájmem a přirozenou autoritou a na vysoké škole jsem potkal taky kapacity a skutečně platilo čím větší hlava, tím normálnější, prímový člověk.

Nevím jestli je to v lidech (prý učitelé mají nízké platy, neumím to posoudit), nebo je chyba v systému. Ve státech si rodiče hodně vybírali školy a vozili své děti kilometry od svého bydliště. Vnoučata začnou chodit v tomto roce do školy,tak to budeme schopni posoudit ....

2 0
možnosti
SL

Já jsem měl to štěstí na ZDŠ, kde byli i slušní učitelé. Třeba učitel češtiny učil po škole šachy a dokázal přeskočit řadu lavic (pouze na šířku) i v 55ti letech. Většina starých učitelů byli tvrďáci, co odučili - tak to vyžadovali i od žáků ;-D;-D;-D a dalo se s nimi žít.

Taky jsme měli i jiné dárečky:

- učitele ruštiny, co do roku 68 vykládal, jaký je v SSSR bordel a po roce 69 jezdil po školách a vykládal opak ...

- učitele zeměpisu a češtiny, co házel klíče žákům do hlavy a mlátil tenkou trubkou (náhrada ukazovátka) do lavic (i zad dětí). Omlouval to tím, že byl v koncentráku ...

- učitele pozemků a dílen, který neměl ani výuční list a jeho jediná kvalifikace byl členský průkaz strany... (starší ročníky mu telefonicky několikrát ročně objednávali uhlí a v uhelných skladech to rádi splnili, i když věděli, že si asi sám neobjedná několik aut uhlí za rok. Vysypali mu to před bránu a hotovo).

1 0
možnosti
  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 883x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik