Zdražení povinného ručení bude nehoráznost a podraz
Víc jak rok jsem se dohadoval, přemlouval, prosil. Stát nemá prostředky, vraťme se k modelu, kdy jediná pojišťovna byla schopna plnit Fond zábrany škod. Nadace BESIP je jediná ryze stání nadace a byly v ní zaparkovány hezké projekty. Dopravní výchova pro děti, zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, rozhlasové spoty, kampaně. Stát šetří. Logicky na tyto aktivity nezbývá, když se škrtá i maminkám s dětmi. Přispějte tedy Vy, nemůžete prodělat. Marně.
Ve Sněmovně teď máme dva návrhy. Poslanecký a senátní na povinný odvod 3% z peněz vybraných za povinné ručení do Fondu zábrany škod. Jsem členem skupiny, která jej připravovala. Tvrdit, že jeho přijetí bude důvodem ke zdražení povinného ručení je nehoráznost.
Samotné pojišťovny na Radě vlády pro BESIP doložily, že investice 1 milionu do prevence nehodovosti je schopna snížit následky nehod a ušetřit až 10 milionů. Souhlasím. Je to stará pravda. Otázka zní: Komu ušetří? Stát i pojišťovny mají stejný zájem.
Model, který je před schválením prostředy získané z 3% povinného ručení dělí mezi profersionální a dobrovolné hasiče a myslí i na ryzí prevenci nehodovosti. Rozhodovat o tom kam peníze půjdou mají mimo státních úředníků i zástupci pojišťoven.
Jako provozovatelé motorových vozidel jsme ve zvláštním postavení. Pojišťujeme se povinně, cena je do určité míry, nebo spíš měla by být regulovaná, ale není. Pokud se nepojistíte, vystavujete se postihu ve prospěch kanceláře pojistitelů. Pak platíte za každý den provozu nepojištěného vozidla zákonem stanovenou částku, která v důsledku mnohonásobně překročí běžné pojistné. Tyto luxusní podmínky vytvořila pojišťovnám Sněmovna. Jak by jásali provozovatelé restaurací, kdybychom přikázali povinně v restauracích jíst, anebo hoteliéři, kdybychom zákonem nařídili, že dva dny v měsíci přespí všichni majitelé bytu v hotelech. A kdyby policisté kontrolovali, zda tyto podmínky plní.
Stát pojišťovnám usnadňuje jejich podnikatelský projekt ještě šířeji. Policie vyšetřuje dopravní nehody a celé spisy předává elektronicky včetně fotodokumentace pojišťovnám. Na náklady daňových poplatníků, přátelé. Ve světě to není zdaleka obvyklé v takové míře jako u nás. Nehody bez zranění se v mnoha státech vůbec policejně nevyšetřují. Tuto činnost ve světě zajišťuje samostatný likvidátor pojistných událostí, což je živnost, která u nás bohužel umírá. Pamatujete, jak velký boj byl veden při snaze uvolnit policii ruce a zvýšit hranici výše škody, kdy se policejně vyšetřovat dopravní nehody nemusí? Tam byla také silná lobby pojišťoven.
Stát donedávna hradil zásahy hasičů při vyprošťování a úklidu silnice po dopravní nehodě, a to stoprocentně, nejsou to malé prostředky, ač to měly plně hradit pojišťovny. Pojišťovny dostaly od ministerstev vnitra a dopravy přístup do centrálního registru vozidel. Také zdarma.
Koho zajímá činnost Kanceláře pojistitelů, doporučuji přečíst celý stenozáznam z mého projevu ve Sněmovně na 47 schůzi ZDE. Zabýval jsem se tím problémem velmi podrobně a závěry byly i pro mne překvapující.
Je víc než jasné, že povinné pojištění je luxusní byznys. Přesto je Fond zábrany škod schopen ještě snížit následky nehod ( a tím i výdaje pojišťoven) třeba jen tím, že hasiči budou mít kvalitní techniíku a přijedou včas, nebo dopravní výchova ve školách bude s kvalitními pomůckami a děti budou znát a vědět vše, co potřebují. Hloupé jsou řeči zástupců pojišťoven o zdražování v důsledku povinného plnění fondu. Prevence jim sníží plnění a tím naopak zvýší zisky. Když to nešlo se zdravým rozumem a dobrovolně, musí to jít zákonem. Jako bonus navíc dostávají možnost uplatnit odvedenou částku vložením do nákladů a o to budou platit menší daně. Stát se zachoval maximálně vstřícně. Odpovědět zdražením by nebylo nic jiného, než podraz.
Stanislav Huml
Odmítám být užitečným idiotem
„Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem. Chudí budou chtít část majetku bohatých a demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů a cizinci budou chtít práva občanů, a demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce a demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie.“ Napsal Sókratés, učitel Platóna víc jak 400 let před naším letopočtem.
Stanislav Huml
Petra Kvitová v daňovém ráji aneb nemohu se omluvit
O půlnoci skončí fotbal, jdete vypnout počítač, projedete rychle poštu a na fb najdete odkaz na zajímavý článek Petra Pospíchala Šampiónka z Monaka s komentářem na zdi „fb přítele“. Sdílíte, připíšete hodnocení názoru přítele, svůj komentář o zdaňování v rájích, které by mělo být podmíněno změnou občanství a jdete spát.
Stanislav Huml
Ševče zaplať i když užíváš svůj verpánek
Právní úprava platby za silnice prošla zajímavým vývojem. Je dobré si jej i v souvislosti s privatizací parkovacích míst připomenout. Jinými slovy, podívejme se kdo komunikace platil a kdo je užívá:
Stanislav Huml
Odtahovat auta nebude možné, kmotrovské lobby zaplakalo
Je mi líto, že většina novinářů zužuje problematiku na poslaneckou imunitu. Poctivě před měsícem jsem zveřejnil záměr i cíl – omezit pravomoc městské policie a omezit odtahy aut, jejichž řidiči se dopustili bagatelního přestupku - chybného zaparkování. Byla to Sněmovna, která tyto praktiky schválila. Je v tom hodně velký byznys, pražští kmotři nejsou spokojeni. A tak se mediálně problém redukuje slovy – poslancům nebude možné odtahovat auta. Není to pravda, nikomu nepůjde odtáhnout auto. Poctivě přiznávám, že problémem jsem se začal zabývat po negativní zkušeností s MP Praha. V průběhu času jsem se dozvídal čím dál otřesnější věci. Dnes Sněmovna, k mému překvapení, zvolila nejdelší navrhovanou lhůtu 24 hodin, kdy musí být nasazena „botička“, aby auto bylo možné odtáhnout. Varianty 3 a 6 hodin nebyly schváleny. Pokud zákon projde Senátem, odtahy skončí. To neznamená, že není možný postih pachatele přestupku. Pokutu mohou dostat všichni, včetně poslanců a senátorů. Lov venkovských aut po Praze, odtahy a platba za oplocené parkoviště za nehorázné ceny do kapes soukromých firem, však skončí. Zveřejňuji výtahy své řeči ve Sněmovně, která většinu přítomných poslanců přesvědčila, že hlasovali pro návrh:
Stanislav Huml
Save Donbass people from Ukraine army
Svět facebooku ovládla nová celosvětová akce. A začínají se, konečně, otevírat oči i některým našim vrcholným představitelům. Miloš Zeman k nim patří. Můj ministr zahraničních věcí, přítel Zaorálek stále bloudí.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Začaly maturity. Podle učitelů lehké, studenty ale trápily logaritmy
Studenti posledních ročníků maturitních oborů poprvé usedli k maturitním písemkám. Ve čtvrtek...
Auto vyjelo ze silnice a srazilo tři chodce. Žena zemřela, dvě děti jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
D35 u Litovle blokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad
Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici komplikovala více než sedm hodin nehoda...
Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou
Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 103
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4066x