Děkujeme za pochopení.
J48i84ř51í 51S96v51o17b58o15d30a
Jste si svým názorem tak jist?
Tohle se například píše v biblické knize Kazatel: "Živí totiž vědí, že zemřou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta. Jak jejich láska, tak jejich nenávist i jejich horlení dávno zanikly a nikdy se již nebudou podílet na ničem, co se pod sluncem děje. Jdi, jez svůj chléb s radostí a popíjej své víno s dobrou myslí, neboť Bůh již dávno našel zalíbení ve tvém díle."
Z toho plyne, že jedinou nadějí je Bůh, najde-li v našem díle zalíbení, nemusíme se peklem vůbec zabývat. Myslíte si snad, že když někdo zemřel před tisíci lety, že jeho duše již tisíce let někde čeká nebo je dokonce nepřetržitě mučena v pekle? Myslíte si snad, že Bůh je velitelem nějaké věčné mučírny? Bůh zlo neskladuje, prostě zlo zničí. To nám říká nespočet biblických podobenství. Například pojem "věčný oheň" nevyjadřuje nekonečné utrpení, ale absolutní zničení.
Četl jste novozákonní podobenství o vinaři a vinici? Hospodář (Bůh) zve na svou vinici dělníky, aby přišli pracovat a nabízí jim mzdu. Stejnou mzdu nabízí ráno, v poledne, i večer. Ti, co pracovali od rána si stěžují, že dostali stejnou mzdu, jako ti, kteří pracovali jenom večer. Jenže to je podstata Božího království. Bůh neřeší kdy přijdeme, hlavně že přijdeme. Proto Bůh říká: "Nebo snad tvé oko závidí, že jsem dobrý?".
Mzda, kterou nabízí Bůh, má absolutní hodnotu – nic lepšího prostě není.
Já nehájím učení Adventistů, protože je příliš neznám. Ale vím, co je v Bibli.
S39t62a74n98i16s32l69a97v 77C33i17g87á47n65e51k
Děkuji za komentář. Co se týče Vámi uvedeného citátu z Kazatele, dostatečnou odpovědí je to, co je řečeno v článku. Písmo přijímám takové, jaké je. Vidět kontext, kdo podle Písma byl Kazatel, je správné čtení. Naopak tvrdit, že Ježíšova slova "věčný oheň" neznamenají věčný oheň, to je podle mě nepřijatelná relativizace Písma. To bych pak mohl zrušit i všechny další pravdy v Písmu obsažené.
- Počet článků 89
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 487x